Hoevaak MBP repareren voordat je nieuwe krijgt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Goedenmiddag allen.

Sommige zullen mijn threads nog wel herinneren, maar ik heb voirg jaar November een nieuwe (toen nog) MBP gekocht van dik 2000 euro. In de afgelopen 10 maanden is hij al 6 keer kapot gegaan (videokaart, beeldscherm, adapter storing etc) en hij is gister voor de 7e keer kapot gegaan. Computer werkt wel maar herkent externe beeldschermen niet meer ism mini display (iets waarvoor hij 2 x eerder is gemaakt)

Nu ga ik zo weer naar Apple bellen (nu naar macmaniac omdat die mij vorige keer echt top geholpen hebben) maar ik vroeg mij toch echt af. In bijna een jaar tijd heb ik ongeveer 3 maanden totaal mijn macbook pro thuis gehad en mee kunnen werken. Wanneer wordt het eens tijd voor wat service en een hele nieuwe computer??? is dit echt zo gek.

Ben benieuwd naar jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Na 3 reparaties heb je al recht op 'n nieuwe.. (zelfde problemen) 6x laten repareren zeg.. je bent toch niet gek!!

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 08-09-2009 14:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
CLB schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:50:
Na 3 reparaties heb je al recht op 'n nieuwe.. (zelfde problemen) 6x laten repareren zeg.. je bent toch niet gek!!
heb je dan 'recht' op een nieuwe of vindt jij dat je er dan recht op hebt?

bedoel hier niets mee ben zelf nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Net gebeld naar apple... kan absolut geen nieuwe krijgen omdat er maar 1 "grote" reparatie was en 5 kleine. Mjah daar kan ik niks aan doen...

Maar goed morgen dus weer opnieuw inleveren...

top hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

3 van de 10 maanden thuis.. misschien kan een jurist daar nog iets mee ? Stel je MBP is een auto.. goeie garage die dat voor elkaar krijgt.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 08-09-2009 15:41 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

ThePupD schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:37:
Net gebeld naar apple... kan absolut geen nieuwe krijgen omdat er maar 1 "grote" reparatie was en 5 kleine. Mjah daar kan ik niks aan doen...

top hoor...
Hoe lang heb je doorgezeurd?
Ik heb na lang doorzeuren vorig jaar oktober een nieuwe batterij gekregen voor m'n witte macbook omdat die binnen 2 jaar stuk was. Bij nog 50% lading over viel de macbook al uit terwijl coconutbattery nog een health van 80% aangaf.

Ik heb via AppleCare toen heel lang doorgezeurd, ding laten checken bij de winkel etc. uiteindelijk een nieuwe batterij gekregen, wat normaal niet gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 08-09-2009 16:15 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:13
Wat was de grote reparatie in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt recht op een nieuwe, hij is te vaak defect gegaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Wat de meeste al aangeven:

DOORZEUREN.

3 x kapot is 3 x kapot. Maakt niet uit of het grote of kleine reparaties zijn.

je hebt het RECHT een nieuwe te eisen (en ze MOETEN hier gehoor aan geven).

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Catz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:40:
Wat de meeste al aangeven:

DOORZEUREN.

3 x kapot is 3 x kapot. Maakt niet uit of het grote of kleine reparaties zijn.

je hebt het RECHT een nieuwe te eisen (en ze MOETEN hier gehoor aan geven).
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:16
Aangezien dit vooral een juridische invalshoek lijkt te krijgen, is het meer geschikt voor SF :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je mag je na 3x defect volgens de wet (art 7:17 bw jo 7:21 BW) op non-conformiteit beroepen. Volgens dit artikel mag je herstel, vervanging of ontbinding van de overeenkomst eisen.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/s36046892.html

[ Voor 16% gewijzigd door Gisae op 08-09-2009 23:10 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Gisae schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:01:
Je mag je na 3x defect volgens de wet (art 7:17 bw jo 7:21 BW) op non-conformiteit beroepen. Volgens dit artikel mag je herstel, vervanging of ontbinding van de overeenkomst eisen.(...)
Dat laatste zal best, maar dat staat dus niet in de artikelen 7:17 en 7:21 BW. Daar staat alleen dat de zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden en dat je bij non-conformiteit recht hebt op reparatie, vervanging van een onderdeel, of vervanging van de hele zaak. Ontbinding staat niet in 7:21 trouwens maar in 6:265 en geldt voor alle wederkerige overeenkomsten.

Er staat niet dat je na 3x repareren altijd recht hebt op vervanging. Ik denk wel dat je kunt ontbinden. Overigens hangt het wel in hoge mate van de zaak af en van het defect. Heb jij een bron voor je uitspraken? Bijvoorbeeld jurisprudentie van een rechter of van een geschillencommissie.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stond bij een stukje op het radar forum in een soortgelijk geval.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wel moet het meen ik allemaal zonder overmatige overlast gebeuren, dus ik neem aan dat je gedurende de tijd dat je niet van je niet-werkende computer gebruik hebt kunnen maken een andere (en een backupmedium erbij wellicht) ter beschikking hebt gekregen.

In Consumentenrecht - onderzoeksresultaten stelt StevenK overigens
xi. Aan wie is de keuze of er gerepareerd of vervangen wordt?
De consument mag kiezen, tenzij de gemaakte keuze onredelijk bezwarend is voor de verkoper.
Zou het hier (na al die keren nog steeds of juist) onredelijk bezwarend zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 09-09-2009 10:19 ]

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Sommige zullen mijn threads nog wel herinneren, heb er meerdere aangemaakt of in topics gereageerd met mijn problemen. Apple heb ik best lang aan de lijn gehouden en dat ik het schande vond, maar wat die kerel aangaf, en wat opzich wel enigzins logisch klinkt, 1 grote vervanging, moest meerdere keren voorkomen.

Logic board is vervangen (grote reparatie en dat was de laatste keer)
stroomstoring bij adapter van mini display (4 keer voor teruggeweest, waarvan 2 x er helemaal niks mee is gedaan omdat ze dachten dat het wel zou opgelost zijn met een nieuwe mini display adapter, wat ik een meegestuurde brief al had gezegd dat niet het geval was want dat was dus al meerdere keren eerder gebeurd, en dat wilde ze niet geloven of weet ik veel)
1 keer terug voor stroing eigen scherm, gaf zwarte flikkeringen, kreeg m terug na 3 weken en toenw erd mij verteld dat ze geen fout konden vinden, toen ik opbelde en een filmpje meestuurde dat ik had gemaakt, zeiden ze doodleuk dat hun het zelf moesten zien en niet alleen op film)
Er is dus pas 1 keer een vervanging geweest van interne hardware, 5 keer gewoon een nieuw kabeltje of aansluiting gekregen (wat dus helemaal NIKS hielp en ik ook bleef zeggeN en 2 keer niet gerepareerd maar wel weken lang kwijt geweest. Dus ja hoe wil je het draaien... hij is 6 keer "kapot" gegaan maar kreeg elke keer door een kabel of snoertje een tijdelijke oplossing die dus er gelijk mee ophield die hun dan zien als kleine reparatie want het was geen vervanging van scherm of iets dergelijks. Het is dus maar echt hoe je t draait.

Ik kan hier ech heel aggressief en gefrustreerd van raken, ik ben nu eigenlijk al verplicht om apple care te nemen, omdat mn garantie dus bijna is verlopen. maarja apple care voor wat???? waar is die CARE dan?? ik heb m nog niet gezien (op macmaniac na, die mij echt top hebben geholpen en gelijk zagen waardoor de stroring kwam en het ook hebben verholpen) helaas is er nu dus weer een oud probleem voor teruggekomen waarvan hun dachten (en ik joopet) dat het gefixed was. Maar na slechts een week weer in gebruik doet het zich al weer voor.

Ik word er echt boos van, maar ook gewoon moe van. Dit is niet hoe ik als klant geholpen wil worden, en het is bij Apple ook duidelijk dat er iets mis is. Maar goed, dus nog een keer terugbrengen en ik heb wel gezegd van dit is de laatste keer, maaar ik weet mijn rechten dan echt niet. Als die dan weer kapot gaat, of ik kassa moet bellen of weet ik veel wat. Maar in de tussentijd werk ik op een pc, en moet ik elke dag een 4 kilo zware laptop pc met dikke accu meesjouwen...

[ Voor 11% gewijzigd door ThePupD op 10-09-2009 12:46 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ThePupD schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:37:

top hoor...
Niet akkoord mee gaan. Laptop terug sturen met een aangetekende brief erbij. Koop ontbinden. Geld terug eisen.

Of wil je weer een Apple? :)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:16
Heb je eigenlijk ook al direct met Apple contact opgenomen (dus niet een winkel)? Mijn ervaring is dat die zeer coulant zijn en dat je bij zoveel reparaties waarschijnlijk wel een goed aanbod krijgt (dus niet nog een keer repareren). Maar misschien moet je dan ook een beetje geluk hebben met degene die je aan de telefoon krijgt. Anders is het misschien een idee om een brief te schrijven o.i.d. Afgezien van de juridische kant is het natuurlijk een klooie situatie en zou een beetje coulance niet verkeerd zijn :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Philflow schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:45:
[...]

Niet akkoord mee gaan. Laptop terug sturen met een aangetekende brief erbij. Koop ontbinden. Geld terug eisen.

Of wil je weer een Apple? :)
Ik wil een werkende MBP waarvan ik vorig jaar had gedacht van te kunnen genieten. Het wordt tijd dat ik die krijg... maar zoals je in mijn verhaal leest (heb m net weer even ge edit) gaat dat dus niet gebeuren. Kijk maar naar de reparaties die ze voeren. Ze houden vol dat het blablabla... nahja het staat in het verhaal. ;(

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Hoedje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:45:
Heb je eigenlijk ook al direct met Apple contact opgenomen (dus niet een winkel)? Mijn ervaring is dat die zeer coulant zijn en dat je bij zoveel reparaties waarschijnlijk wel een goed aanbod krijgt (dus niet nog een keer repareren). Maar misschien moet je dan ook een beetje geluk hebben met degene die je aan de telefoon krijgt. Anders is het misschien een idee om een brief te schrijven o.i.d. Afgezien van de juridische kant is het natuurlijk een klooie situatie en zou een beetje coulance niet verkeerd zijn :)
Ja al meerdere malen gebeld. Sommige waren best vriendelijk en snapten mijn probleem.
Ze zouden een notitie maken maar ik moest hem wel inleveren bij een winkel, van hun kon ik geen nieuwe verwachten door de reparaties waarbij vaak niks werd gedaan of slechts een kabel vervangen

• Philflow

Philflow

Ja daar hoef je dus niet akkoord mee te gaan. Maar dan moet je het wel hard spelen.

Je hebt recht op ontbiding. Je kunt het geld terug eisen en dan een nieuwe kopen. Je staat in je gelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 10-09-2009 12:51 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03
Die '3x repareren een nieuwe' geldt alleen als dit elke keer voor dezelfde klacht is, dan heb je namelijk de leverancier genoeg kansen gegeven om je klacht op te lossen en kun je een nieuwe eisen. Bij elke keer een andere klacht dus niet direct, maar als dit ook oploopt dan valt er vaak wel wat te regelen.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Philflow schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:48:
Ja daar hoef je dus niet akkoord mee te gaan. Maar dan moet je het wel hard spelen.

Je hebt recht op ontbiding. Je kunt het geld terug eisen en dan een nieuwe kopen. Je staat in je gelijk.
En hoe zou ik dat dan moeten doen?
"ja meneer, hij is slechts 1 keer voor een grote reparatie weggegaan, en heel veel kleine dingen, wij hebben goede hoop dat het opgelost gaat worden, levert u hem anders nog eerst een keer in en dan zien wel wel"

Nee ik wil graag een nieuwe

"Ja sorry meneer dat kan en mag ik niet doen"

en dan... moet ik gaan dreigen met een advocaat ofzo. moet ik een manager vragen... moet ik met een supersoaker voor het apple hoofdgebouw gaan staan.

Ik heb echt geen idee namelijk... zeg ik heel eerlijk

• Philflow

Philflow

Eerst bel je ze op. Je bent boos en vertelt ze dat het enige dat je nog zal accepteren een nieuwe is. Als ze dat niet doen, vertel je ze dat je de koop gaat ontbinden en de spullen terug gaat sturen.

Als ze daar niet op ingaan: Pak al de spullen in, doe er een goede brief bij waarin je uitlegt dat je teleurgesteld bent, dat het product al 6x defect is gegaan, en dat je nu een nieuwe eist, zo niet dat je dan de koop ontbindt op basis van artikel xxx.

Loop naar het postkantoor, betaal € 8,61 voor een Zeker pakket (dan heb je bevestiging dat ze het hebben gekregen). En dan wacht je af.

Als je nog hulp wil voor je brief dan zou je hier een draft kunnen posten, er zijn vast mensen die je willen helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 10-09-2009 13:20 ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Philflow schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:59:
Loop naar het postkantoor, betaal € 8,61 voor een Zeker pakket (dan heb je bevestiging dat ze het hebben gekregen). En dan wacht je af.
Of voor 8,95 laat je het thuis/op je werk door TNT (Parcy.nl) ophalen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1