Ik heb laatst een nieuw computer systeem besteld waarbij ik van plan was om twee Sapphire HD4870 Vapor-X in CF opstelling te plaatsen. Dit is het eerste systeem wat ik zelf in elkaar heb gezet. Ik heb mij bij het bestellen totaal niet gerealiseerd dat de videokaarten mogelijk niet in crossfire opstelling zouden passen, vanwege de dikte van de koelers. Dit is dus helaas wel het geval. Momenteel kan ik dus niet anders dan één kaart te gebruiken, maar ik zou ze uiteindelijk toch graag in CF willen plaatsen. Nu was een van de twee Vapor-X kaarten al DOA, hij vertoonde artifacts wanneer ik de kaart gebruikte, dus deze heb ik terug gestuurd. Ik heb het bedrijf waar ik besteld heb ditzelfde probleem ook voorgelegd, en zij gaven de mogelijkheid een andere kaart uit te zoeken, verekend met de nieuwprijs van een Vapor-X kaart.
Nu de uiteindelijke vraag: Wat is de beste oplossing voor mijn systeem, waarbij ik de kaarten wel in CF kan laten draaien, en waarbij ze ook nog goed gekoelt worden?
Situatie:
Koelers waarvan ik denk dat ze mogelijk zijn:Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring met dit soort opstellingen, en dat die mij goed advies kunnen geven
Zogezegd zal ik de post thuis nog iets updaten met de maximale afmetingen van de koeler, en evt. nog wat foto's.
Groet,
Peter
Nu de uiteindelijke vraag: Wat is de beste oplossing voor mijn systeem, waarbij ik de kaarten wel in CF kan laten draaien, en waarbij ze ook nog goed gekoelt worden?
Situatie:
- Moederbord: Asus P6T SE
- Processor: Intel Core i7 920 (standaard koeler)
- Geheugen: OCZ Platinum OCZ3P1600LV6GK
- VGA: Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E en nog een kaart naar keuze, verrekend met de nieuwprijs van voorgaande kaart. (rond de 150 euro)
- HD: Seagate 1 TB en OCZ 30gb ssd
- Kast: Coolermaster CM690
Koelers waarvan ik denk dat ze mogelijk zijn:Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring met dit soort opstellingen, en dat die mij goed advies kunnen geven
Zogezegd zal ik de post thuis nog iets updaten met de maximale afmetingen van de koeler, en evt. nog wat foto's.
Groet,
Peter
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 14:35 ]