Toon posts:

DMA voor branden in Win2K...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Raar probleem (in mijn (beperkte) view althans :)):

Ik heb in Win2K alle controllers (IDE 1 en IDE 2) DMA gegeven, om op die manier zonder Buffer underruns en andere feestelijkheden op 8 spd on the fly te kunnen branden (met mijn HP 9110i). In Win98 werkte dat (met Nero) perfect, maar in 2K krijg ik ondanks alles toch nog van die feestelijke Buffer Underruns, en is mijn huis bijna bezaaid met bierviljtes, valt niet tegenaan te drinken, ... ;)

Iemand een suggestie? Vind dit toch vrij "droevig"...

Thnx

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geheugenprobleempje? Ik kon met 128MB maar amperan op 8x fikken... nu ik 256MB heb, kan ik op 10x fikken, en tegelijkertijd surfen, email lezen, Messenger draaien, koetje draaien, winamp wat muziekjes laten draaien etc....

W2K houdt nog meer van geheugen dan w98... misschien dat dat het probleem is?

Verwijderd

Goh ondersteunt HP 9110 DMA?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zwem in het geheugen: 256 MB, ... :)

En ja, HP 9110i ondersteunt DMA, DOH. :(

Iemand nog suggesties?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
Op zaterdag 03 maart 2001 00:50 schreef Brat_Mokstrof het volgende:
Ik zwem in het geheugen: 256 MB, ... :)

En ja, HP 9110i ondersteunt DMA, DOH. :(

Iemand nog suggesties?
daar is niks D'OHs aan hoor, heel veel 8, 10 en zelfs 12 speed branders ondersteunen geen DMA mode. Mijne lekker wel :P

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik brand on the fly op 12x met mijn lite on in win2k (nero), de cd en cdrw zitten ook nog op de zelfde ide controller. Dit alles natuurlijk wel zonder gebruik te maken van de burnproof feature. Heb (maar) 128mb intern

zitten ze bij jou ook op dezelfde controller? anders moet je dat misschien ff veranderen.
of een andere versie van de 4 in 1 drivers gebruiken (als je tenminste die chipset hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zitten ze ook op zelfde controller... Het bijzondere is ook dat het onder Win98 wel altijd keurig netjes werkte, ... Heel droevig... Die chipset weet ik verder niet, dus dat schiet niet zo op... ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik vind het ook niet zo vanzelfsprekend dat een brander DMA ondersteund, maar als je het zeker weet zal het wel zo zijn.

Maar je hebt DMA toch juist niet echt nodig op een brander, want volgens mij zorgt DMA ervoor dat je brander(lezer/hd/etc.) sneller reageert bij (random-)access, maar als je brand dan heb je een constante stroom, naar de brander toe. Net zoals je bij continu lezen niet zo veel aan DMA hebt, hebbie dat ook niet bij continu schrijven. (correct me if i'm wrong)

Heb je ook geprobeerd:
- DMA uit te zetten bij je brander en/of je lezer.
- niet meer samen op één IDE-poort (ook al werkt het onder win98 wel).
- ander burn-proggie.

Nog paar vraagjes:
- Wat voor lezer hebbie ? (geloof het of niet, ik kon geen 80 min cd beschrijven omdat me brander en lezer elkaar niet mochten, zaten niet eens op zelfde controller)
- Kan je wel op 8 speed gewoon schrijven onder win2k?
- Wat is je proc. belasting tijdens branden.
Pagina: 1