Because Great minds Think alike
Je script kan geen waardes erbij gaan verzinnen. Als het één keer per dag runt, dan kan het alleen op dat moment een momentopname maken van je huidige logs, that's it.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Because Great minds Think alike
Ik zou zeggen: kijk even naar webalizer hoe zij dit hebben opgelost.djack schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:25:
ik moet scriptje schrijven dat per dag gaat bij houden hoeveel records er van een bepaald type in een logfile is gekomen.
Nu loop ik tegen een probleem aan dat op deze log ook een logrotate loopt die wanneer de logfile groter is dan X de waardes niet meer correct zijn voor die dag.
Dan maak je een cronjob die elke 5 minuten draait en schrijf je je bevindingen weg, om vervolgens in een cronjob die eens per dag draait het zaakje leuk te groeperen waar nodig? Ik begrijp nog steeds het probleem niet echt.djack schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:35:
Het probleem is dat ik deze waardes elke 5 minuten wil weten. om zo een mooie trend te zien. Deze trend samen met cpu memory disk ... en nog wat andere data kunnen mij een aanwezig geven van wat er mis is...
Los daarvan: Waar hoort mijn topic?
PRG>>NOS
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Zijn probleem is dat er onafhankelijk van zijn analyse scriptje een logrotate plaatsvindt en zijn script daardoor niet de juiste waardes teruggeeft, omdat die waarschijnlijk enkel de huidige logfile uitleest en niet het archief wat wordt bijgehouden door het rotate mechanisme.NMe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:01:
[...]
Ik begrijp nog steeds het probleem niet echt.
Je zult dus inderdaad moeten zorgen dat het script op de een of andere manier over de hele set logfiles werkt, in plaats van alleen de actieve file.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
if [ uur = 0 ] then gzip log cat /dev/null > log fi
Heb je al eens erover nagedacht wat er gebeurt als log.gz bestaat? Daarbij heb je op deze manier maar 2 logs, namelijk het bestand log en log.gz, terwijl je er hoogstwaarschijnlijk meer wilt hebben. Verder zal deze script nooit draaien want "uur" zal nooit gelijk zijn aan "0", daar "uur" geen variabele is. Ook weet je niet in welke dir je nou bent.FiscBiker schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:11:
Je kan ook dat log uit je newsyslog.conf halen en zelf rotaten in je parsing script
if [ uur = 0 ] then gzip log cat /dev/null > log fi
Verder is mij niet duidelijk wat nu het probleem is van djack, aangezien dit relatief triviaal is om op te lossen.
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Verwijderd
Kun je niet de waardes in de door logrotate gearchiveerde logs tellen?
Overigens ben ik best nieuwsgierig wat het probleem is. En aangezien je het over CPU en Memory hebt niet beter tools zoals SAR kunt gebruiken: http://www.linux.com/archive/feature/52570
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 21:38 ]
Als ik dacht dat het een echt script was, had ik het wel tussen script tags gezet.cherwin schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:49:
[...]
Heb je al eens erover nagedacht wat er gebeurt als log.gz bestaat? Daarbij heb je op deze manier maar 2 logs, namelijk het bestand log en log.gz, terwijl je er hoogstwaarschijnlijk meer wilt hebben. Verder zal deze script nooit draaien want "uur" zal nooit gelijk zijn aan "0", daar "uur" geen variabele is. Ook weet je niet in welke dir je nou bent.
Dus het is geen script? Wat is het dan, een fout voorbeeld?FiscBiker schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:06:
[...]
Als ik dacht dat het een echt script was, had ik het wel tussen script tags gezet.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Een ruwe schets van een oplossing in de vorm van een stukje pseudo code?cherwin schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:47:
[...]
Dus het is geen script? Wat is het dan, een fout voorbeeld?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dit script daarentegen draait gewoon, alleen heeft het niet de verwachte uitkomst. Maargoed, het is niet relevant voor de TSAs the name suggests, pseudocode generally does not actually obey the syntax rules of any particular language; there is no systematic standard form, although any particular writer will generally borrow style and syntax for example control structures from some conventional programming language
[ Voor 4% gewijzigd door cherwin op 09-09-2009 12:09 ]