Aangezien de laptop die ik normaal gebruik momenteel even niet te gebruiken is heb ik een andere laptop uit de kast gepakt, deze werkte altijd prima, tot nu toe.
Deze laptop (een Acer TravelMate 7730) draait op XP Pro
Ik heb een draadloos router en de laptop zit via een netwerkkabel met het router verbonden en via draadloze verbinding.
Ik gebruik voor deze laptop een vast ipadres, (ingesteld in windows, niet in m'n router)
zo heb ik 'm altijd al gebruikt en zo heeft het ook altijd goed gewerkt.
Als ik bij netwerkverbindingen kijk staat er bij status "Verbonden", zowel bij de LAN-verbinding als bij de Draadloze netwerkverbinding.
Ik kan in de lijst met beschikbare draadloze netwerken ook gewoon mijn router zien en hij is daar ook mee verbonden.
Maar als ik FF of IE open geeft'ie aan geen verbinding te hebben.
Als ik bij de status van de verbindingen op het tabblad ondersteuning kijk, zie ik dat alle velden (adrestype, ip-adres, subnetmasker en standaard-gateway) leeg zijn, er staat helemaal niks.
Ook als ik op de knop details klik krijg ik een leeg venster te zien.
Naast de knop "Herstellen" staat
Mijn vaste pc zit op dezelfde router aangesloten, de ip-reeks komt gewoon overeen en ook wanneer ik bij m'n laptop alles op automatisch zet krijg ik nog geen verbinding met internet.
Als ik een ander ip-adres invoer vraagt'ie trouwens wel om een reboot, dat was voorheen nooit zo en op m'n andere laptop (die nu ff bij de reparateur is) en m'n vaste pc is dit ook nooit zo.
M'n firewall staat uit en ik heb al geprobeerd mijn vast ip-adres weg te halen.
Ook een reset heb ik al tevergeefs geprobeerd.
Deze laptop (een Acer TravelMate 7730) draait op XP Pro
Ik heb een draadloos router en de laptop zit via een netwerkkabel met het router verbonden en via draadloze verbinding.
Ik gebruik voor deze laptop een vast ipadres, (ingesteld in windows, niet in m'n router)
zo heb ik 'm altijd al gebruikt en zo heeft het ook altijd goed gewerkt.
Als ik bij netwerkverbindingen kijk staat er bij status "Verbonden", zowel bij de LAN-verbinding als bij de Draadloze netwerkverbinding.
Ik kan in de lijst met beschikbare draadloze netwerken ook gewoon mijn router zien en hij is daar ook mee verbonden.
Maar als ik FF of IE open geeft'ie aan geen verbinding te hebben.
Als ik bij de status van de verbindingen op het tabblad ondersteuning kijk, zie ik dat alle velden (adrestype, ip-adres, subnetmasker en standaard-gateway) leeg zijn, er staat helemaal niks.
Ook als ik op de knop details klik krijg ik een leeg venster te zien.
Naast de knop "Herstellen" staat
Als ik op Herstellen klik krijg ik bij het draadloos netwerk uiteindelijk de meldingKlik op Herstellen als u de verbinding opnieuw wilt starten en wilt proberen om een volledige verbinding te krijgen.
bij LAN-verbinding krijg ik direct al de meldingHet probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Verbinding met draadloos netwerk maken. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk
Ook wanneer ik in de opdrachtprompt ipconfig uitvoer krijg ik een foutmelding:Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk
ik heb nog heel even gedacht dat dit kwam doordat ik een vast ip adres had opgegeven in de eigenschappen van de verbinding maar dat is het ook niet.Windows IP-configuratie
Er heeft zich een interne fout voorgedaan: De aanvraag wordt niet ondersteund.
Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Services.
Aanvullende informatie: kan host-naam niet opvragen.
Mijn vaste pc zit op dezelfde router aangesloten, de ip-reeks komt gewoon overeen en ook wanneer ik bij m'n laptop alles op automatisch zet krijg ik nog geen verbinding met internet.
Als ik een ander ip-adres invoer vraagt'ie trouwens wel om een reboot, dat was voorheen nooit zo en op m'n andere laptop (die nu ff bij de reparateur is) en m'n vaste pc is dit ook nooit zo.
M'n firewall staat uit en ik heb al geprobeerd mijn vast ip-adres weg te halen.
Ook een reset heb ik al tevergeefs geprobeerd.
Iemand enig idee hoe ik weer op internet kom met mijn laptop?netsh int ip reset c:\resetlog.txt