Access op OSX

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Op de zaak hebben we ons voorraad systeem in Access draaien. Nu heb ik en nog 2 andere medewerkers een Apple, en willen dat natuurlijk ook zo houden (anders hadden we een Windows pc gekocht toch?:P)

Wat we dus graag zouden willen is het Access bestand kunnen openen in OSX. Nu heb ik hier en daar het een en ander gelezen over het programma Filemaker, maar nu is de vraag werkt die database gelijk in Filemaker?
Aangezien ik totaal 0 kennis heb van Access of dergelijke.

Heeft iemand misschien nog een betere oplossing??

Alvast bedankt!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

martijnsnoek schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:08:
Hallo,

Op de zaak hebben we ons voorraad systeem in Access draaien. Nu heb ik en nog 2 andere medewerkers een Apple, en willen dat natuurlijk ook zo houden (anders hadden we een Windows pc gekocht toch?:P)

Wat we dus graag zouden willen is het Access bestand kunnen openen in OSX. Nu heb ik hier en daar het een en ander gelezen over het programma Filemaker, maar nu is de vraag werkt die database gelijk in Filemaker?
Aangezien ik totaal 0 kennis heb van Access of dergelijke.

Heeft iemand misschien nog een betere oplossing??

Alvast bedankt!
Wil je alleen lezen of ook schrijven?

Zoef

• martijnsnoek
Ik denk lezen en schrijven omdat we ook klanten invoeren en orders en facturen invoeren via deze database.
Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:12:
[...]

Wil je alleen lezen of ook schrijven?

Verwijderd

Ben zelf ook lang met dit probleem bezig geweest.
Heb helaas geen goede oplossingen kunnen vinden... Except; Parallels met Office.. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( DAMN YOU Windows :/

• martijnsnoek
Ik kan me haast niet voorstellen dat het niet mogelijk zou zijn voor mac gebruikers. De gebruikersgroep wordt steeds groter, en ik zal toch heus niet de enige zijn die het gebruikt. En Parellels vreet geheugen, processor kracht en ook schijfruimte. Als je alles een beetje redelijk wil hebben draaien.

Is Filemaker geen optie?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:56:
Ben zelf ook lang met dit probleem bezig geweest.
Heb helaas geen goede oplossingen kunnen vinden... Except; Parallels met Office.. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( DAMN YOU Windows :/

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:26
Acces is van Microsoft en draait alleen op Windows.
Er zijn echt geen mogelijkheden om dat op Mac OS X werkend te krijgen.
Je kunt wel Access-tabellen importeren in Filemaker.
De programma logica zul je in principe zelf in Filemaker moeten inbouwen.

Misschien dat FmPro Migrator een mogelijkheid is om Access om te zetten naar Filemaker.
Prijzen:
$200 voor FmPro Migrator Developer Edition
$100 voor FmPro Migrator

Afbeeldingslocatie: http://www.fmpromigrator.com/images/fmpro_migrator/Fmig_General_Feature_Comparison_Table.gif

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-02 12:50
Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring met Mac, ik krijg de mijne namelijk zaterdag. Maar ik heb al wel onderzoek gedaan en ik ben misschien iets tegen gekomen.
VMware fusion misschien een oplossing? De naam zegt het al, je fuseert eigenlijk 2 besturingssysteem, je draaid dus gewoon windows achter mac. tot resultaat dat je windows apps in je onder je mac besturingssysteem kan openen. je hebt dan alleen wel gewoon de windows layout.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Zou misschien lukken met wine? http://www.winehq.org/

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:37

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik weet niet welke versie van Access je moet gebruiken, maar Crossover Office kan Access 2000 en 2002/XP draaien.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 13:35
Crossover is dan waarschijnlijk je beste oplossing.
Ik heb Office 2003 altijd werkend gekregen onder Crossover, maar Access wilde als enige nooit opstarten. 2000 zou misschien wel werken

• martijnsnoek
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Ik ga het eens proberen via Crossover. Het enigste waar ik denk ik mee blijf zitten, is het feit dat dit systeem in bepaalde tabellen gebruik maakt van een aantal *.dll bestanden. Dit is natuurlijk is typisch Windows. is dit ook op te lossen via Crossover? of blijft de oplossing echt liggen bij Parallels/VM-ware Fusion?

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 16-09-2009 09:57 ]

Pagina: 1