media player voor mp3, internet radio, 1080p zndr tv

Pagina: 1
Acties:

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik zoek een heel specifieke oplossing.
Momenteel heb ik een mediacenter pc (met $*&'"§ Vista Media Center) en een Roku Soundbridge.
Al mijn 1080p materiaal (mkv, X264, en wmvhd) staan op 3 NAS van Conceptronic.
Ik bekijk dus al mijn 1080p materiaal via mijn mediacenter pc op mijn lcd en geluid via hdmi naar de Sony AV versterker STRGD-720. Het werkt (af en toe) vlot, maar 't is en blijft Vista. Dikwijls problemen met het connecteren naar het internet, hoog stroomverbruik en vooral een ramp qua snelheid na de 1540000 updates die je binnenkrijgt.
Voor mp3 en vooral internet radio (ben zot van deep house) gebruik ik de Roku Soundbridge. Maar Roku is ongelofelijk slecht in browsing mp3's etc. Het grote voordeel van het apparaat is dat je het via pda of pc kan aansturen via het netwerk. Verder hoeft er ook geen pc te draaien. Alleen wil het toestel niet goed werken met een heel aantal NAS systemen (zoals mijn 3 conceptronics).
Ik ben dus op zoek naar iets dat zowel mp3, 1080p en internet radio kan afspelen via een soort van webinterface of pda programma. De meeste mediaplayers kan je enkel bedienen via tv, en juist dat wil ik vermijden. Ik ga geen tv opzetten (heb een 42inch) met 300W verbruik om alleen maar wat mp3's te kunnen zien of een radiozender te kunnen selecteren.
Als het niet lukt met 1080p wil ik eventueel een vergelijkbare media streamer zoals de Roku, maar met overzichtelijke besturing (liefst via web of pda). De Logitech duet llijkt me iets, maar is duur voor enkel mp3 en internet radio en verbruikt continu stroom.
Iemand een idee?