• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 15:00

neliss

h00t h00t!

Topicstarter
Ik heb zojuist een convertertje gekocht voor s-video naar scart, hiermee dacht ik mijn pc-beeld naar mn tv te kunnen overbrengen:
Afbeeldingslocatie: http://images.icecat.biz/img/norm/high/1318268-3502.jpg

Ik heb de s-video aansluiting op mn videokaart aangesloten op dit kastje, en deze achterin mn tv geplugd, maar je raad het al: geen beeld.

In het control panel van nvidia heb ik ingesteld dat het beeld naar de tv gekloond moest worden, deze merkte dus wel dat er een tv op is aangesloten (eerst had ik die optie niet).

Mijn tv heeft de volgende ingangssignalen: AV/EXT1/EXT2/SVHS2, en heeft 2 scart aansluitingen waarvan ik de bovenste heb aangesloten. Ik krijg op al deze ingangen zwart beeld te zien.

De input/output switch op het kastje staat op output, ik heb input ook al geprobeerd maar zonder succes.

Weet iemand welke denkfout ik maak? Ik zou graag willen genieten van een filmpje via de tv namelijk :)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 16:24
Nou ten eerste moet hij denkik op input staan :) Heb je verder ook het signaal op Pal-B gezet?

Specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ten eerste: Ik zie dat je vrij nieuw bent hier, dus: Welkom op GoT :Y)

Het ding moet sowieso idd op input staan en niet op output :)

Verder: Wat gebeurt er als je de andere SCART aansluiting pakt? Sommige TV's snappen een S-Video over SCART alleen op 1 van de twee scart-aansluitingen, dus probeer de andere eens zou ik zeggen. Gezien de combi EXT2 SVHS2 zou dat de scart waar ext2 bij staat moeten zijn iig :)

Tot slot: heb je De grote tv-out FAQ al doorgenomen? Staat een hoop nuttige info in namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 15:00

neliss

h00t h00t!

Topicstarter
Heren, bedankt!

Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen, ik had de hoop zelf al opgegeven maar door jullie ben ik toch nog gaan experimenteren. Ik ontdekte dat ik achterin mn pc de s-video connector niet goed had aangeduwd, nadat te hebben opgelost had ik zowaar beeld! Weliswaar in zwart-wit, maar de tv-out FAQ van meneer Eagle heeft dat probleem voor mij opgelost. Helden!