[SEO] Sponsor activiteiten + ongerelateerde bedrijfsvoering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mede eigenaar van een klein bedrijfje dat maatwerk webapplicaties programmeert. Ik ben dan ook al aardig thuis op het gebied van SEO.

Aangezien ik en mijn venoten volleybal spelen bij dezelfde vereniging, zijn we door de jaren heen met het bedrijf hier wat kleine toernooien voor gaan sponsoren. Nu is er net een van deze toernooien afgelopen waar een hoop foto's zijn gemaakt en deze foto's willen wij hosten met uiteraard een vermelding van ons bedrijf voor wat extra reclame. Een sponsor website dus. In de toekomst moeten teams zich via deze website ook kunnen gaan registreren voor nieuwe toernooien.

Nu vroeg ik me af waar ik dit SEO technisch het beste kan hosten zodat het toernoi wel met ons bedrijf wordt geassocieerd en goed gevonden kan worden, maar de content van de pagina onder het domein van mijn bedrijfs website niet opeens wordt uitgebreid met volleybal toernooi gerelateerde content.

Als www.[bedrijf].nl de huidige website is met informatie over maatwerk php webapplicaties lijkt het mij niet slim om volleybal.[bedrijf].nl te gaan gebruiken als domein voor de foto's en volleybal toernooi gerelateerde content. Ik heb het vermoeden dat het slimmer is om www.[bedrijf]-volleybal.nl te registreren en vanuit daar naar www.[bedrijf].nl te linken.

Kan iemand deze laatste beredenering beamen of wellicht weet iemand een betere oplossing? Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:16
Ik geloof dat voor subdomeinen geldt dat Google deze zowel als apart domein als onderdeel van het hoofddomein kan beschouwen (afhankelijk van verschillende factoren:o.a. hosting, structuur/navigatie).

In het eerste geval (apart domein) zal het waarschijnlijk weinig uitmaken waarvoor je kiest. In het laatste geval wordt inhoud mogelijk direct geassocieerd met het hoofddomein, en worden sitelinks behandeld als interne links.

Maargoed, ik ben geen uitgesproken held in SEO issues...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat het slimmer is om www.[bedrijf]-volleybal.nl te registreren en vanuit daar naar www.[bedrijf].nl te linken.

Dit is de way to go. De website van het toernooi heeft immers niets te zien met jouw bedrijf (behalve de hoofdsponsoring). Met goede links (title+surrounding content) kan deze website zelfs een plus beteken voor je www.[bedrijf].nl Check desnoods ook even hoe andere merknamen het doen (Red Bull, Coca cola and similar).