o.a. op cnettv maar ook op youtube staan er filmpjes hoe je gekochte apps (google> "how to share your apps on multiple devices?") , kan delen met maximaal 4 andere Iphone users. De oorsponkelijke koper kan 4 anderen authorizen, om de app te gebruiken op hun apparaat. Heb hier navraag bij gedaan in een Tmobileshop, verkoper wist er niks van en ook op internet is er ook niet veel over bekend. Zou dit nu voor alle gekochte files via Itunes gelden? en zou dit betekenen dat je bijvoorbeeld TomTom met 4 van je iphonevrienden kan aanschaffen en gebruiken (kan me niet voorstellen)?
Mijn zwager en zijn vriendin gebruiken dezelfde Apple ID en als één iets koopt, wordt deze ook op de andere iPhone geïnstalleerd. Dat kan dus wel.
In dat geval moet je je iPhonevrienden wel goed vertrouwen, want ze kunnen dan ook met jouw creditcard applicaties aanschaffen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Er is ook een mogelijkheid om een ID/Account aantemaken zonder creditcard.Canaria schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:42:
In dat geval moet je je iPhonevrienden wel goed vertrouwen, want ze kunnen dan ook met jouw creditcard applicaties aanschaffen.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
En ergens in de voorwaarden zal wel staan dat een account persoonsgebonden is en dat het niet toegestaan is om logins te delen. Daardoor is deze manier van applicaties delen net zo illegaal als de andere manieren.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
volgensmij mag je de apps delen met maximaal 4 devices. Dit betekend niet dat dit ook devices van andere users mogen zijn. Ik verwacht dat ze dat wel afgedekt hebben in de voorwaarden. Dat betekend dus wel dat als je bv een iphoen en een ipod touch hebt je de apps niet twee keer hoeft te kopen.
Dit is zeer zeker afgedekt. Je mag applicaties niet delen met iPods/ iPhones die niet van jezelf zijn.Tweak-Freak schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:57:
volgensmij mag je de apps delen met maximaal 4 devices. Dit betekend niet dat dit ook devices van andere users mogen zijn. Ik verwacht dat ze dat wel afgedekt hebben in de voorwaarden. Dat betekend dus wel dat als je bv een iphoen en een ipod touch hebt je de apps niet twee keer hoeft te kopen.
Tja, maar als je alleen gratis apps gaat gebruiken hoef je niet moeilijk te gaan doen natuurlijksjolmers schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:51:
[...]
Er is ook een mogelijkheid om een ID/Account aantemaken zonder creditcard.
[ Voor 28% gewijzigd door Zpottr op 08-09-2009 14:07 ]
Zoef
Ik heb dit in het begin wel eens gedaan, maar dat ging me zo vervelen met updates en alles dat ik alles tegenwoordig maar gewoon zelf koop. Wel zo eerlijk ook.
Maar als Apple zelf per app heeft ingesteld, dat je de gekochte app op 4 andere devices kan zetten(wie heeft er in godsnaam 4 apparaten??) dat is het toch niet illegaal? Dus jullie denken dat je dit ook met bijvoorbeeld tomtom kan doen?Canaria schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:54:
En ergens in de voorwaarden zal wel staan dat een account persoonsgebonden is en dat het niet toegestaan is om logins te delen. Daardoor is deze manier van applicaties delen net zo illegaal als de andere manieren.
Tis heel simpel, het mag mits jij eigenaar bent van beide apparaten. Dus op je beide iPhones en iPod wel, op die van je vriendin of een schoolvriend niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat de technische beperking er niet is wil niet zeggen dat het ook mag heVerwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:21:
[...]
Maar als Apple zelf per app heeft ingesteld, dat je de gekochte app op 4 andere devices kan zetten(wie heeft er in godsnaam 4 apparaten??) dat is het toch niet illegaal? Dus jullie denken dat je dit ook met bijvoorbeeld tomtom kan doen?
Ben blij dat ze daar soepel in zijn voor als je het nodig hebt, maak er geen misbruik van en betaal gewoon voor wat je gebruikt.
En dat voorbeeld van TomTom is weer typisch he: maakt een Nederlands bedrijf (waar het niet heel goed mee gaat overigens) iets moois, wordt er meteen gekeken of het ook zonder betalen te krijgen is. Petje af man.
Zoef
Sorry hoor, ik wil gewoon voor apps betalen (moet wel ,als je die uberhaubt wil delen), dacht dat dit gewoon door apple ingesteld was om de verkoop van apps en iphones te boosten, en dus helemaal legaal was. Waarom max 4 ? en niet gelijk 10? Anyway ,bedankt voor het antwoorden van mijn vragen....Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:38:
[...]
Dat de technische beperking er niet is wil niet zeggen dat het ook mag heZo kun je Snow Leopard, iLife en iWork ook installeren waar je wil zonder lastig gevallen te worden door idiote Windows-activaties e.d.
Ben blij dat ze daar soepel in zijn voor als je het nodig hebt, maak er geen misbruik van en betaal gewoon voor wat je gebruikt.
En dat voorbeeld van TomTom is weer typisch he: maakt een Nederlands bedrijf (waar het niet heel goed mee gaat overigens) iets moois, wordt er meteen gekeken of het ook zonder betalen te krijgen is. Petje af man.
Hmm, dan moet ik het eigendomsrecht over mijn zusjes Touch maar opeisen, en hem haar vervolgens in bruikleen geven
Pagina: 1