bwerg schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:53:
[...]
Al was het een chinees toetsenbord. Als je dat bestelt, en het staat gewoon op de site vermeld, is het toch logisch dat ze dat leveren? Dat jij nog nooit een NL-tobo hebt gezien staat daar compleet los van, die worden ook wel eens verkocht en gebruikt hoor. Het is geen onfatsoenlijk/vreemd product ofzo.
("Dit scherm is heel anders dan wat ik gewend ben. Ik eis dat ze mijn scherm veranderen!")
Dus begrijpelijk als Dell zegt dat het niet hun probleem is, of als er kosten in rekening worden gebracht. Al is er ook gewoon een kans dat ze netjes een neie sturen. We zullen wel zien...
Geen reacties op de man alsjeblieft
Het is niet Dell zijn probleem, maar als de koper de aankoop annuleert, dan wordt het dus wel Dell zijn probleem. Ze kunnen best kosten in rekening brengen, maar wettelijk mogen ze dit niet. Dus rechtzaak aanspannen en geld terug eisen. (overigens kan je ook gebruik maken van div consumentenorganisaties)
Gomez12 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:02:
[...]
Heb je wel gelezen waar het daar over gaat? Daar gaat het helemaal niet over AV's die volgens de wet kloppen...
Zolang de AV volgens de wet klopt, en jij makkelijke mogelijkheid tot inzage hebt ( linkje bijv ) en als je ook nog eens moet accorderen dat je het gelezen en ermee eens bent dan is het echt geen toiletpapier hoor...
Als Dell volgens hun AV de wet ongedaan maken, dan is deze AV (op dat gebied) niet meer dan toiletpapier.
De wet gaat godzijdank voor de AV van welk onbeduidend flutbedrijf dan ook.
Het is enkel toiletpapier als delen strijdig zijn met de wet ( en dan is het nog afhankelijk van wat voor deel of de hele AV ongeldig is of enkel een gedeelte )
Nogmaals: wet gaat voor AV.
Zijn genoeg andere factoren die er volgens leveranciers ook voor kunnen zorgen dat het custom made is ( onderdelen bestellen / assembleren etc ) voor het uiteindelijke antwoord zou je naar de rechter moeten gaan, omdat het altijd een afweging is...
En dat is met een simpele laptop nonsens.
Het zou dan gaan om deze uitzondering:
"zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper"
De laptop is niet tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper, maar op basis van keuze mogelijkheden van de verkoper. Een groot verschil.
De andere uitzonderingsmogelijkheden zijn al helemaal niet van toepassing (bederfelijke waar, heel persoonlijke zaken, of niet retour te sturen zaken)
Ook weer binnen rede, als jij het via de standaard manier verzonden wilde hebben wel, maar als jij speciaal vroeg om een koerier dan weer niet 100%.
Dat zou kunnen.
Anderzijds: als het alleen bij je kan komen op een speciale manier, dan zal het dus vermoedelijk ook alleen op een speciale manier terug kunnen. Dus dan worden nog de kosten vergoed / hoef je alleen te betalen voor de retourkosten (waarbij je dus wel de oorspronkelijke verzendkosten terugkrijgt) Lijkt me vrij duidelijk.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 09-09-2009 22:38
]
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit