Toon posts:

Dell levert Dutch Keyboard, maar wil US International

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via de website van Dell heb ik voor mijn vriendin een Vostro 1220 besteld. Tijdens het bestelproces was er geen moment met de mogelijkheid om een toetsenbord indeling te kiezen.

Toen de laptop geleverd werd, werd deze geleverd met een International Dutch Keyboard.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/400px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

Dit had ik niet vooraf gecontroleerd, maar op de bestellijst stond inderdaad:
Keyboard Internal Dutch Qwerty Keyboard

Dit toetsenbord heeft zoals te zien, duidelijk een andere indeling en dit had ik niet verwacht. Dit is echter wel wat ik had besteld. Iemand een suggestie hoe ik Dell kan overtuigen mij een laptop met VS layout te geven. De Nederlandse layout wordt echt nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hebt iets besteld en je hebt iets geleverd gekregen. Wat je zou kunnen proberen is om uit coulance een toetsenbord te krijgen of te kunnen kopen en die er zelf in zetten. Ze hebben waarschijnlijk wel spares liggen in het magazijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

bel ze op en leg t probleem uit :z

damn

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:03

JME

zeg maar Jamie

Je zou eens kunnen beginnen met een belletje naar Dell. Eerst eens horen wat ze zeggen.

Edit: spuit 11...

[ Voor 10% gewijzigd door JME op 08-09-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Terugsturen en bestelling plaatsen via de telefoon.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JME schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:27:
Je zou eens kunnen beginnen met een belletje naar Dell. Eerst eens horen wat ze zeggen.

Edit: spuit 11...
Als ik bel naar het supportnummer (020 674 4873) ga ik door een keuze menu en eindig ik met de boodschap dat ze geen Nederlandstalige support meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:30:
[...]

Als ik bel naar het supportnummer (020 674 4873) ga ik door een keuze menu en eindig ik met de boodschap dat ze geen Nederlandstalige support meer leveren.
dan probeer je het in het engels?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Of je mailt ze.
Je vraagt aan ons hoe je Dell kunt overtuigen. Dat begint met de vraag aan Dell wat zij voor je kunnen doen. Misschien is er wel helemaal geen overtuiging nodig. Dus bel je Dell, of je mailt ze. Als je daar al vastloopt, waarom wil je dan van ons nog weten hoe je Dell kunt overtuigen? :?

Nog een vraag: je schrijft dat het Dutch keyboard ook op de bestellijst staat. Is dat het eindoverzicht dat je te zien kreeg voordat je op "OK" klikte, of is dat de pakbon bij levering? In het eerste geval heb je keurig gekregen wat je besteld hebt en ben je dus overgeleverd aan de coulance van Dell. In het tweede geval moet je je afvragen of er tijdens het bestelproces ergens is aangegeven dat je een ander toetsenbord dan dit zou krijgen. Is dat niet zo, of stond het Dutch toetsenbord zelfs in de technische specificaties, dan ben je ook dan afhankelijk van hun bereidwilligheid om coulance toe te passen.

[ Voor 50% gewijzigd door JME op 08-09-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:52
bel de technical service op. altijd behulpzame mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou ook niet durven spreken van [verkeerde levering] dus waarom dat in de topictitel staat?
En als Dell niks voor je kan betekenen, kun je nog even op eBay rondsnuffelen voor 'n replacement..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:25:
Via de website van Dell heb ik voor mijn vriendin een Vostro 1220 besteld. Tijdens het bestelproces was er geen moment met de mogelijkheid om een toetsenbord indeling te kiezen.

Toen de laptop geleverd werd, werd deze geleverd met een International Dutch Keyboard.

[afbeelding]

Dit had ik niet vooraf gecontroleerd, maar op de bestellijst stond inderdaad:

Dit toetsenbord heeft zoals te zien, duidelijk een andere indeling en dit had ik niet verwacht. Dit is echter wel wat ik had besteld. Iemand een suggestie hoe ik Dell kan overtuigen mij een laptop met VS layout te geven. De Nederlandse layout wordt echt nooit gebruikt.
Er is maar 1 oplossing, bel of mail Dell over het probleem en kijk wat ze voor je kunnen doen!

Succes

[ Voor 63% gewijzigd door jeroenvdnberg op 08-09-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Even gecheckt voor je: op de site van Dell staat een afbeelding van de Vostro 1220 met VS toetsenbord:
http://www1.euro.dell.com...=nl&l=nl&s=bsd&ref=homepg

Als je klikt op "galerie" dan krijg je detailfoto's te zien en ook daar is sprake van een VS toetsenbord. Nu zijn plaatjes doorgaans "ter illustratie" en kun je er vast geen rechten aan ontlenen, maar zeker als er nergens specifiek wordt gesproken van een ongebruikelijke indeling denk ik dat je Dell op zijn minst mag wijzen op onvolledige voorlichting.

Blijft alleen de vraag of je de melding over het Dutch toetsenbord te zien kreeg voordat je op de definitieve OK-knop klikte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Wet Koop op Afstand gebruiken om de koop te ontbinden. Retourverzending geschied voor jouw rekening, totale aanschafprijs (incl verzendkosten naar jou toe) krijg je teruggestort.

(althans, in een ideale wereld...)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Even snel gechecked:

Ook meegeleverd bij uw systeem
Base Vostro 1220 : Standard Base
Gedis Bundle Reference N0912201
Order Information Vostro Laptop 1220 Order - Netherlands
Shipping Documents Dutch shipping Doc's
Dell System Media Kit Resource DVD - (Diagnostics & Drivers)
Cables 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Base warranty 1 jaar Collect en Return
Labels Wireless Label - Celeron

Dusja je moet echt rekeken op coulance van Dell ;) Voortaan maar even beter kijken..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed...
Na letterlijk meer dan een uur wachten en doorverbinden is er een "case" aangemaakt. Belangrijkste argument was geloof ik dat je op de website niets te kiezen had en een collega al had gezegd "goh, standaard worden ze met VS internationaal geleverd".

Ben benieuwd.

Als ik donderdag niets gehoord heb ontbind ik de koop en stuur ik de laptop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:52:
Belangrijkste argument was geloof ik dat je op de website niets te kiezen had
en een collega al had gezegd "goh, standaard worden ze met VS internationaal geleverd".
En toch vind ik 't te wijten aan je eigen 'lompheid' aangezien het netjes vermeld staat op de website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:53:
[...]

En toch vind ik 't te wijten aan je eigen 'lompheid' aangezien het netjes vermeld staat op de website..
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Toch wil ik in mijn eigen verdediging aandragen dat:
- het pas op de laatste pagina vermeld stond,
- er geen moment een keuze was om dit aan te passen,
- VS internationaal de standaard is,
- op alle afbeeldingen VS is afgebeeld,
- deze indeling mij uberhaupt onbekend was (azerty of qwertz ken ik wel.

Zo te zien heb je het zelf gecheckt. Had je er zelf ook bij stil gestaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

CLB schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:31:
Even snel gechecked:

Ook meegeleverd bij uw systeem
Zeker in dat geval zou het TS sieren als hij even zijn topic titel aanpast. Dell treft hier geen blaam, dus zou ik ze ook niet beschuldigen van een verkeerde levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:01:
[...]
- VS internationaal de standaard is,
Um, nee hoor. Ik bestel zelf al m'n laptops in de UK omdat ik daar standaard een UK toetsenbord krijg, waar een keuze vaak niet beschikbaar is in mijn land. *
(Lokale MacStore verkoopt bijvoorbeeld geen losse US Intl toetsenborden, alleen Fins*, dus bestel ik mijn UK / US Intl Apple keyboard in de UK).
Als je in Nederland door een gemiddelde PC winkel loopt zullen de meeste demo laptops ook een Nederlands toetsenbord hebben.

Ben het overigens met je eens dat het slecht is dat het niet aan kan passen valt en dat een US Intl zoveel beter is dan een Dutch. :)

* r0b tikt dit nu blind op een Fins* toetsenbord met US Intl instelling

* Woon in Finland

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 08-09-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:01:
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Toch wil ik in mijn eigen verdediging aandragen dat:
- het pas op de laatste pagina vermeld stond,
Het staat toch vermeld? Moet het dan gelijk op de eerste pagina vermeld worden?
- er geen moment een keuze was om dit aan te passen
Omdat ze bij de Vostro 1220 dus standaard Duch keyboards blijken te leveren.
En als je niks kan aanpassen aan je keyboard gaat er toch 'n belletje rinkelen en ga je opzoeken wat erin zit?
- VS internationaal de standaard is
Uhm ik weet 't niet, maar dat denk je misschien
- op alle afbeeldingen VS is afgebeeld
Jij denkt dat elk Dell land eigen foto's gaat maken van hun eigen producten?
Worden natuurlijk gewoon gemaakt in 1 land en worden overal naartoe gelinkt.
Tevens kun je nooit uitgaan van plaatjes, dat is het eerste wat je leert met internetaankopen.
- deze indeling mij uberhaupt onbekend was (azerty of qwertz ken ik wel.
Tsjaa dat ligt aan je eigen kennis.
Zo te zien heb je het zelf gecheckt. Had je er zelf ook bij stil gestaan?
Ik zou alles wel 10x uitgeplozen hebben ja en als ik dan 'Dutch keyboard' zou zien staan, wel even Googlen.

Het maakt me voor de rest niks uit hoor, je hebt helemaal gelijk, maar [verkeerde levering] is totale onzin.

EDIT @ Hieronder: Dell is goedkoper want ze leveren NL layout keyboards?
Een keyboard is 'n keyboard natuurlijk, daar heeft de prijs niks mee van doen.. Net of er dan hogere productiekosten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 08-09-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:56
Ik snap heel goed dat TS er van uitgaat dat er geleverd wordt met US Int. Tobo. Ik heb toch echt wel een ruim aantal pc's en tobo's gehad, maar nog nooit een NL geleverd gekregen. Ook kiest MS er in de NL versie van Windows voor om standaard US Int. te gebruiken, evenals vele linuxdistro's.

Loop maar eens de mediamarkt, vobis, dynabyte etc. binnen en vraag om een tobo: US int. Dus zo raar is het echt niet.

Wellicht is dit 1 van de redenen dat Dell goedkoper is??? Al heeft mijn Latitude ook gewoon een US int. tobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 mogelijkheden:

1) Je maakt gebruik van de wet Koop Op Afstand en ontbindt zo de koop. De kost om de laptop terug te sturen naar Dell is dan voor jou. Daarna nieuwe bestellen met juist toetsenbord.

2) Je probeert het met de huidige laptop te behouden alsnog geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24

Jrz

––––––––––––

gewoon terugsturen en dan een andere bestellen.

Ik las laatst dat de kosten voor het terugsturen voor het bedrijf is.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jrz schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:29:
...
Onzin.
Bron?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:27:
2 mogelijkheden:

1) Je maakt gebruik van de wet Koop Op Afstand en ontbindt zo de koop. De kost om de laptop terug te sturen naar Dell is dan voor jou. Daarna nieuwe bestellen met juist toetsenbord.
Met de kans dat ze die nieuwe bestelling weigeren.
2) Je probeert het met de huidige laptop te behouden alsnog geregeld te krijgen.
Ik weet niet wat zo'n toetsenbordje kost, maar is het misschien gewoon een idee om (mocht Dell niet mee willen werken) zelf een VS Int toetsenbordje te kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 08-09-2009 16:35 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En ik las dat de paus islamitisch is. Je moet niet alles geloven wat je leest, terugsturen is voor jou kosten. Anders zou het wel heel simpel zijn he? Kopen, bekijken en terugsturen volledig op kosten van de fabrikant zonder dat het jou iets kost, dan zou je misbruik wel heel in de hand werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Tuurlijk niet. Jij besluit toch om iets terug te sturen, iets wat nota bene nog eens geheel conform specs is geleverd, waarom zou de leverancier dat dan gaan betalen? Moet niet gekker worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is er zo erg aan dit specifieke keyboard? Ik heb het op werk ook en vind het eigenlijk wel fijn werken. Thuis heb ik US, maar schakel zonder problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11-2023
Je kan er ook gewoon aan wennen. Heb ik ook gedaan, valt best mee uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
Je kan ook gewoon bellen en ENGELS tegen ze praten. Ook gedaan met mijn ex-XPS 1530. Kreeg 2 dagen later een US keyboard. Moest wel zelf monteren, maar mocht dat niet lukken dan lieten ze een Dellmannetje langskomen.
Ze zijn daar echt heel soepel in. Op mails reageren ze de eerste 4 weken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de verschillen? In beide gevallen is het toch Qwerty? Of is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Paultje3181 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:22:
Ik snap heel goed dat TS er van uitgaat dat er geleverd wordt met US Int. Tobo. Ik heb toch echt wel een ruim aantal pc's en tobo's gehad, maar nog nooit een NL geleverd gekregen. Ook kiest MS er in de NL versie van Windows voor om standaard US Int. te gebruiken, evenals vele linuxdistro's.
We krijgen hier Dell's ook met bergen binnen (zakelijk), maar nog nooit een Dutch toetsenbord gehad. Ik ben het dus totaal met de TS eens dat het raar is dat men een Dutch toetsenbord opstuurd, terwijl dat in Nederland niet gebruikelijk is. Waar wordt dit structureel gebruikt? Nergens imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:27:
2 mogelijkheden:

Let dan gelijk even op: als je iets anders aan de configuratie hebt aangepast kan het als BTO (Built To Order) gezien worden; en dan gaat wet Koop Op Afstand niet op.
Of dit met computerapparatuur inderdaad het geval is staat geloof ik nog niet eens, maar ik meen me wel te herinneren dat Dell hier vrij koppig in is - en tot voor kort nog extra kosten in rekening bracht wanneer ze wel iets terug moest aannemen (was hier ook een topic over op GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
r0b schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:09:
[...]

Let dan gelijk even op: als je iets anders aan de configuratie hebt aangepast kan het als BTO (Built To Order) gezien worden; en dan gaat wet Koop Op Afstand niet op.
Of dit met computerapparatuur inderdaad het geval is staat geloof ik nog niet eens, maar ik meen me wel te herinneren dat Dell hier vrij koppig in is - en tot voor kort nog extra kosten in rekening bracht wanneer ze wel iets terug moest aannemen (was hier ook een topic over op GoT)
Koop op afstand is bedoeld voor zaken die tegenvallen bij levering, omdat je de goederen nog niet in het echt hebt gezien. Daar valt een computer dus duidelijk onder.
Als hij in de winkel de layout had gezien dan had hij de laptop niet gekocht.

Build to order lijkt me geen argument. Immers is een computer nu niet iets wat speciaal geproduceerd wordt, of zeer bijzonder is.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een beetje offtopic; maar wie gebruikt er nou nog serieus zon "dutch" indeling op zn toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Roamor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:56:
[...]
Ik ben het dus totaal met de TS eens dat het raar is dat men een Dutch toetsenbord opstuurd, terwijl dat in Nederland niet gebruikelijk is. Waar wordt dit structureel gebruikt? Nergens imho.
Waar worden volgens jou dan wel de dutch layouts gebruikt?

Ik geef toe VS int is gebruikelijk, maar door ervaring wijs geworden check ik dat altijd even voor de zekerheid na.
Dutch layout is niet 100% ongewoon in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:18:
even een beetje offtopic; maar wie gebruikt er nou nog serieus zon "dutch" indeling op zn toetsenbord?
Wie let er uberhaupt op z'n toetsenbord? Je stelt 'm toch gewoon op VS Internationaal en basta..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:23:
[...]

Waar worden volgens jou dan wel de dutch layouts gebruikt?
Dat zeg ik, nergens. ;) Ik heb nog nooit iemand gezien die een Dutch tobo gebruikte. Al vanaf de eerste typcursus heb ik alleen maar VS intl gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Roamor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:30:
[...]

Dat zeg ik, nergens. ;) Ik heb nog nooit iemand gezien die een Dutch tobo gebruikte. Al vanaf de eerste typcursus heb ik alleen maar VS intl gezien.
Mwoah, IBM en Compaq hadden er een paar jaar geleden een handje van om Dutch-tobo's te leveren...
Daarvoor had je nog tulip etc die gewoon doodleuk Dutch-tobo's uitleverden...

Zoals ik al zei, een rariteit is het ook niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

wat ik niet wist: Als Dell niet heeft gemeld dat je binnen 7 dagen de koop ongedaan kan maken, dan wordt de termijn zelfs 3 maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:47:
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

wat ik niet wist: Als Dell niet heeft gemeld dat je binnen 7 dagen de koop ongedaan kan maken, dan wordt de termijn zelfs 3 maanden!
Geloof mij maar, dit staat echt wel ergens op hun website...

Net zoals als wanneer je ook maar 1 onderdeeltje aanpast aan hun standaard configuratie dat hun het al heel snel gooien op speciaal voor u gemaakt...

En dit alles staat waarschijnlijk verborgen achter een AV / voorwaarden voor levering etc waar je voor beeindigen bestelling een checkbox moet aanvinken dat je deze gelezen hebt en kennis genomen van de inhoud.

Zolang de AV / voorwaarden waar je mee akkoord gaat leesbaar / in te zien zijn ( op een redelijke manier, dus geen shrinkwrap etc. ) en je verklaart ze gelezen te hebben dan heb je afaik bijna geen poot meer om op te staan.

En 3 maanden is alleen van toepassing als het ook niet op de bon / factuur staat / het niet bij de 1e helpdeskvraag vermeld wordt, en daarna is het nog een kwestie van recht hebben / recht krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door Gomez12 op 08-09-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Gomez12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:02:
[...]

Geloof mij maar, dit staat echt wel ergens op hun website...

Net zoals als wanneer je ook maar 1 onderdeeltje aanpast aan hun standaard configuratie dat hun het al heel snel gooien op speciaal voor u gemaakt...

En dit alles staat waarschijnlijk verborgen achter een AV / voorwaarden voor levering etc waar je voor beeindigen bestelling een checkbox moet aanvinken dat je deze gelezen hebt en kennis genomen van de inhoud.
En laten algemene voorwaarden nu vaak gewoon gelijk staan aan toiletpapier:
nieuws: Paradigit en Computerland krijgen douw van Consumentenautoriteit - update
De wet is veel belangrijker.
Zolang de AV / voorwaarden waar je mee akkoord gaat leesbaar / in te zien zijn ( op een redelijke manier, dus geen shrinkwrap etc. ) en je verklaart ze gelezen te hebben dan heb je afaik bijna geen poot meer om op te staan.
Gelukkig is het dan ook toiletpapier. Anders kan je een consument compleet aftroggelen.
En 3 maanden is alleen van toepassing als het ook niet op de bon / factuur staat / het niet bij de 1e helpdeskvraag vermeld wordt, en daarna is het nog een kwestie van recht hebben / recht krijgen
Daar hebben we rechters voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Als Dell niet coulant blijkt (de tip van Engels praten is een goeie maar daar is het nu wellicht iets te laat voor?) meteen (dus binnen 7 dagen) schriftelijk (lees email) de koop proberen te ontbinden.
(Willen ze niet antwoorden stuur dan binnen 6 dagen een aangetekende brief.)

Als je flinke pech hebt gooien ze het op "op maat gemaakt" en dan heb je een probleem en zul je moeten uitzoeken of hier eventueel jurisprudentie over is (hoe custom is zo'n laptop dan, is hij nog verkoopbaar, etc.). Het beste argument van jouw kant lijkt me dat alle afbeeldingen met een US keyboard zijn. (Maak alvast screenshots?)

Consuwijzer

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
even over dat op maat gemaakt.
Weer consuwijzer:
Er zijn echter wel een paar uitzonderingen op deze regel. Bij producten met een beperkte houdbaarheid, zoals voeding, maar ook kranten of tijdschriften geldt geen bedenktijd. Ook niet bij producten die speciaal voor jou worden gemaakt, denk aan een T-shirt waarop jouw naam wordt afgedrukt. Ook bij aankoop van dvd's of software kan de verkoper bepalen dat deze alleen verzegeld mogen worden teruggestuurd; anders zou je ze immers eerst kunnen kopiëren. In jouw geval zijn deze uitzonderingen echter niet van toepassing.
Wanneer je nu een speciaal logo op de laptop hebt laten zetten, dan is het dus custom made.
Of als je de laptop op jouw verzoek gifgeel hebt laten spuiten.

En over de meldingsplicht
De volgende informatie moet de verkoper u per brief geven:
Wat moet u doen als u binnen de bedenktijd het product wit terugsturen?
Als u een lening hebt afgesloten bij een product: hoe kunt u van die lening af?
Welke garanties en services horen bij het product? Wat is bijvoorbeeld het telefoonnummer van de helpdesk?
Bedenktijd

Koopt u een product? Dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u een dienst? Dan begint de bedenktijd op de dag dat u het contract hebt gesloten. Besluit u binnen de bedenktijd dat u het product niet wilt? Dan betaalt u alleen de kosten voor het terugsturen. Let op: u hebt niet bij alle aankopen een bedenktijd.
En dus niet op de internetsite.

En als laatste over de verzendkosten
U betaalt de verzendkosten

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.
U krijgt de bezorgkosten terug

Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug. U kunt er ook voor kiezen om de bezorgkosten niet terug te krijgen: dan kunt u het product gratis terugsturen.
U bewijst dat u het product hebt teruggestuurd

Stuurt u een product terug? En raakt het product kwijt of beschadigd? Dan moet u wel kosten betalen. Daarom is het verstandig om te vragen naar een "bericht van ontvangst" als u iets terugstuurt. U vraagt dit bij het postkantoor of de koeriersdienst. Als het product bij de verkoper is aangekomen, krijgt u hiervan een bewijs. Het is handig om dit bewijs te hebben, want een verkoper kan zeggen dat het product niet is aangekomen. Dan kunt u bewijzen dat dit wel is gebeurd.
Nu levert Dell als 'speciale actie' vaak de spullen gratis. Hierdoor kan je ook niets terugkrijgen en zal je dus zelf de verzendkosten moeten betalen voor het retourzenden.

Maar heb je aan een bedrijf verzendkosten betaald, dan heb je dus recht om ook de verzendkosten terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En dat allemaal voor een zelf besteld toetsenbordje.. :) Koop je er toch 1 op eBay.. iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
CLB schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:36:
En dat allemaal voor een zelf besteld toetsenbordje.. :) Koop je er toch 1 op eBay.. iedereen blij.
Het gaat niet om een los toetsenbordje, maar om een complete laptop.
Dat jij geen moeitte hebt om het toetsenbord van een nieuwe laptop te veranderen kan zo zijn. Ik zou hier geen zin in hebben. Het risico dat ik het net niet helemaal goed zou krijgen zou ik het niet waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:16:
[...]
Build to order lijkt me geen argument. Immers is een computer nu niet iets wat speciaal geproduceerd wordt, of zeer bijzonder is.
Correct, heb je inderaad gelijk in. Dacht dat er nog geen duidelijkheid omtrent was.

Ter referentie: alt-92 in "Dell laptop retour binnen 7 dagen: 184,4..." en StevenK in "Dell laptop retour binnen 7 dagen: 184,4..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:37:
Het gaat niet om een los toetsenbordje, maar om een complete laptop.
Ja duhuh, ik leef al mee sinds het begin van de thread..
Dat jij geen moeitte hebt om het toetsenbord van een nieuwe laptop te veranderen kan zo zijn. Ik zou hier geen zin in hebben. Het risico dat ik het net niet helemaal goed zou krijgen zou ik het niet waard vinden.
Daar gaat 't gehele topic niet over!
Het gaat erom wat te doen.. Het goede keyboard is geleverd, maar de TS wil dat niet.. tsjaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt het mij wat duidelijker waarom ik vaak moet wennen als ik op andere pc's werk :). Zelf heb ik op de vaste pc blijkbaar ook een Nederlandse lay-out :*) en op andere pc's zal dan wel een toetsenbord aangesloten zijn met standaard VS lay-out.

Ik trouwens graag ook een Nederlandse lay-out op mijn laptop zien, maar dat is dan waarschijnlijk VS lay-out. @TS het went heel erg snel dat bepaalde knoppen op een andere plaats zitten en misschien als je volledig blind kunt typen kun je gewoon instelling VS gebruiken.

Ik kan verder de reactie van TS wel een beetje begrijpen, maar je moet altijd de specificaties van de bestelling controleren. Dat is het minste wat je mag verwachten van de koper.

Je hebt dus de keuze uit drie mogelijkheden:
1. Laptop houden en wennen aan de nieuwe lay-out of volledig blind typen.
2. Gebruik maken van de Wet Koop op Afstand en de laptop met toebehoren retourneren.
3. Zelf aan de slag als Tweaker door er een nieuw toetsenbord in te maken dat wel de juiste lay-out heeft, maar dat kan zo vermoed ik mogelijk gevolgen hebben voor je garantie positie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Sorry dat ik doet moet zeggen..

De eerste fout ligt uiteindelijk bij de verkoper... hij heeft zelf nog geen enkele stap ondernomen..
door (desnoods) in het engels uit te leggen wat er mis is..
Een ramplank. heb je binnen 24 uur binnen. Als je het moet opsturen ben je ws duurder uit.. en kan je niet genieten van de laptop die je besteld hebt.

ik heb nog ff gecheckt.. maar het staat er echt bij ramplank is dutch. en niet VS int.
M.A.W. of een ontbinding tot stand brengen via koop op afstand.
of Dell bellen en het regelen..
voor de rest lijkt mij alles wel gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
jep, maar als koper mag je ook verwachten dat het normale toetsenbord erbij zit.
Bij alle systemen en laptops die ik ooit heb gekocht zat een us International toetsenbord. Dus dat is standaard. Wat Dell ook vind.

En het is gewoon simpel: Koop op afstand is bedoeld om af te kunnen zien van een aankoop die niet bevalt.
En een laptop van nederlandse layout bevalt dus niet. Simpel.
Dit is nu juist de basis van de wet. |:( |:(

(ondertussen had adslfreak ook een bericht geplaatst: hier ben ik het ook mee eens :))

[ Voor 9% gewijzigd door Quacka op 08-09-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:33:
Bij alle systemen en laptops die ik ooit heb gekocht zat
een us International toetsenbord. Dus dat is standaard.
Tsjaa... :+

Ik ben benieuwd wat de TS te horen gaat krijgen.. Ik als Dell zou zeggen 'uhm ja, wat denk je zelf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:33:
jep, maar als koper mag je ook verwachten dat het normale toetsenbord erbij zit.
Bij alle systemen en laptops die ik ooit heb gekocht zat een us International toetsenbord. Dus dat is standaard. Wat Dell ook vind.
Al was het een chinees toetsenbord. Als je dat bestelt, en het staat gewoon op de site vermeld, is het toch logisch dat ze dat leveren? Dat jij nog nooit een NL-tobo hebt gezien staat daar compleet los van, die worden ook wel eens verkocht en gebruikt hoor. Het is geen onfatsoenlijk/vreemd product ofzo.

("Dit scherm is heel anders dan wat ik gewend ben. Ik eis dat ze mijn scherm veranderen!")

Dus begrijpelijk als Dell zegt dat het niet hun probleem is, of als er kosten in rekening worden gebracht. Al is er ook gewoon een kans dat ze netjes een neie sturen. We zullen wel zien...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:52
@topic starter.

Bel morgen de technical support op. Die zijn gewoon bereikbaar. Ik heb hun vandaag aan de telefoon gehad om mijn display van mijn vostro 1510 te laten vervangen. Morgen komt er een monteur langs met de nieuwe scherm.

Je moet niet de verkoop afdeling bellen, die zijn telefonisch niet meer bereikbaar.

Hier heb je hun nummer Vostro Support 020-674 5321. Je hoeft ook niet verschillende menu;s door te lopen. Je hoeft alleen de taal aan te geven. Damn al 3 pagina's met onzin voor een toetsenbord.

[ Voor 40% gewijzigd door karakedi op 08-09-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een ander en interessanter verhaal geweest als Dell met geen woord had gerept over de lay-out van het te leveren toetsenbord. Helaas voor ons is dat hier niet aan de hand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:13:
[...]

En laten algemene voorwaarden nu vaak gewoon gelijk staan aan toiletpapier:
nieuws: Paradigit en Computerland krijgen douw van Consumentenautoriteit - update
De wet is veel belangrijker.
Heb je wel gelezen waar het daar over gaat? Daar gaat het helemaal niet over AV's die volgens de wet kloppen...

Zolang de AV volgens de wet klopt, en jij makkelijke mogelijkheid tot inzage hebt ( linkje bijv ) en als je ook nog eens moet accorderen dat je het gelezen en ermee eens bent dan is het echt geen toiletpapier hoor...

Het is enkel toiletpapier als delen strijdig zijn met de wet ( en dan is het nog afhankelijk van wat voor deel of de hele AV ongeldig is of enkel een gedeelte )
Quacka schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:35:
even over dat op maat gemaakt.
Weer consuwijzer:
[...]
Wanneer je nu een speciaal logo op de laptop hebt laten zetten, dan is het dus custom made.
Of als je de laptop op jouw verzoek gifgeel hebt laten spuiten.
Zijn genoeg andere factoren die er volgens leveranciers ook voor kunnen zorgen dat het custom made is ( onderdelen bestellen / assembleren etc ) voor het uiteindelijke antwoord zou je naar de rechter moeten gaan, omdat het altijd een afweging is...
Maar heb je aan een bedrijf verzendkosten betaald, dan heb je dus recht om ook de verzendkosten terug te krijgen.
Ook weer binnen rede, als jij het via de standaard manier verzonden wilde hebben wel, maar als jij speciaal vroeg om een koerier dan weer niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
bwerg schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:53:
[...]

Al was het een chinees toetsenbord. Als je dat bestelt, en het staat gewoon op de site vermeld, is het toch logisch dat ze dat leveren? Dat jij nog nooit een NL-tobo hebt gezien staat daar compleet los van, die worden ook wel eens verkocht en gebruikt hoor. Het is geen onfatsoenlijk/vreemd product ofzo.

("Dit scherm is heel anders dan wat ik gewend ben. Ik eis dat ze mijn scherm veranderen!")

Dus begrijpelijk als Dell zegt dat het niet hun probleem is, of als er kosten in rekening worden gebracht. Al is er ook gewoon een kans dat ze netjes een neie sturen. We zullen wel zien...
Geen reacties op de man alsjeblieft

Het is niet Dell zijn probleem, maar als de koper de aankoop annuleert, dan wordt het dus wel Dell zijn probleem. Ze kunnen best kosten in rekening brengen, maar wettelijk mogen ze dit niet. Dus rechtzaak aanspannen en geld terug eisen. (overigens kan je ook gebruik maken van div consumentenorganisaties)
Gomez12 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:02:
[...]
Heb je wel gelezen waar het daar over gaat? Daar gaat het helemaal niet over AV's die volgens de wet kloppen...

Zolang de AV volgens de wet klopt, en jij makkelijke mogelijkheid tot inzage hebt ( linkje bijv ) en als je ook nog eens moet accorderen dat je het gelezen en ermee eens bent dan is het echt geen toiletpapier hoor...
Als Dell volgens hun AV de wet ongedaan maken, dan is deze AV (op dat gebied) niet meer dan toiletpapier.
De wet gaat godzijdank voor de AV van welk onbeduidend flutbedrijf dan ook.
Het is enkel toiletpapier als delen strijdig zijn met de wet ( en dan is het nog afhankelijk van wat voor deel of de hele AV ongeldig is of enkel een gedeelte )
Nogmaals: wet gaat voor AV.
Zijn genoeg andere factoren die er volgens leveranciers ook voor kunnen zorgen dat het custom made is ( onderdelen bestellen / assembleren etc ) voor het uiteindelijke antwoord zou je naar de rechter moeten gaan, omdat het altijd een afweging is...
En dat is met een simpele laptop nonsens.

Het zou dan gaan om deze uitzondering:
"zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper"
De laptop is niet tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper, maar op basis van keuze mogelijkheden van de verkoper. Een groot verschil.
De andere uitzonderingsmogelijkheden zijn al helemaal niet van toepassing (bederfelijke waar, heel persoonlijke zaken, of niet retour te sturen zaken)
Ook weer binnen rede, als jij het via de standaard manier verzonden wilde hebben wel, maar als jij speciaal vroeg om een koerier dan weer niet 100%.
Dat zou kunnen.
Anderzijds: als het alleen bij je kan komen op een speciale manier, dan zal het dus vermoedelijk ook alleen op een speciale manier terug kunnen. Dus dan worden nog de kosten vergoed / hoef je alleen te betalen voor de retourkosten (waarbij je dus wel de oorspronkelijke verzendkosten terugkrijgt) Lijkt me vrij duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Quacka schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:53:
[...]
Als Dell volgens hun AV de wet ongedaan maken, dan is deze AV (op dat gebied) niet meer dan toiletpapier.
De wet gaat godzijdank voor de AV van welk onbeduidend flutbedrijf dan ook.
Wijs aub eens aan waar de Dell AV de wet ongedaan maakt?
Want ik geef enkel aan dat die 3 maanden onzin is bij een partij als Dell en waar ze zich mogelijk op gaan beroepen...

Zo hard mogelijk schreeuwen dat wet boven AV gaat is gewoon pertinent onjuist zolang de AV binnen de wet blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat een harde discussie is dit ineens. Wat was de reactie van Dell nu eigenlijk?

En wie gaat er om een tobo van een paar tientjes een zaak aanspannen tegen Dell, die al snel meer zal kosten dan die hele notebook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Gomez12 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:04:
[...]

Wijs aub eens aan waar de Dell AV de wet ongedaan maakt?
Want ik geef enkel aan dat die 3 maanden onzin is bij een partij als Dell en waar ze zich mogelijk op gaan beroepen...
Nee, oke. Als je het over die 3 maanden hebt, dan zal je wel gelijk hebben. Daar zal Dell zich inmiddels wel tegen hebben afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
CSL -> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een reactie op emails:
We regret for any inconvenience caused in this matter,

As per your below e-mail we do understand your concern, but I am sorry to inform you that once the order is booked and shipped we cannot exchange any part or the keyboard from the order.

Sorry that we are unable to assist in this particular instance.
Maar inmiddels ook telefonisch contact gehad en daar later een mailtje op terug gehad:
Met betrekking tot het verkeerde toetsenbord in uw order heb ik aanvullende informatie nodig van onze back office, wat hier de mogelijkheden zijn.
Ik zal u morgen de status geven.
We wachten af...

De laptop gaat gebruikt worden door mijn vriendin en zij is net met een typcursus bezig die uitgaat van VS.
Verder zou het geen probleem zijn om er zelf een andere tobo in te zetten. Deze zijn voor een redelijke prijs echter (nog) niet te vinden op het internet voor de Vostro 1220. Als Dell er een op zou sturen zou ik dat een prima oplossing vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Met betrekking tot het verkeerde toetsenbord in uw order
Het is helemaal geen verkeerd toetsenbord.. ben daarom ook blij dat de topictitel is veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 23:43

MaDLiVe

.-Observer-.

Dell is in de regel na wat zeuren redelijk coulant :) Komt vast goed, en anders je case laten escaleren. HEt is niet onredelijk wat je vraagt :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:41:
[...]

Het is helemaal geen verkeerd toetsenbord.. ben daarom ook blij dat de topictitel is veranderd!
Geef jij eens aan een aantal vrienden/familieleden/etc (niet-tweakers natuurlijk..) een lijstje met toetsenborden:
- nederlands
- Us international
- UK
- etc

Ik denk dat er een hoop zullen zeggen dat ze een Nederlands toetsenbord hebben, terwijl ze een us-international hebben.
Dat wij tweakers beter weten: oke..., maar dat betekent niet dat de gemiddelde consument dit standaard weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Quacka schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:59:
Geef jij eens aan een aantal vrienden/familieleden/etc (niet-tweakers natuurlijk..) een lijstje met toetsenborden
Ik geef helemaal niks ;) Het stond in de order en op de pakbon..
Ik hoop op wat coulance van Dell voor de TS, maar vind 't gewoon een zelf gemaakte grove fout, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:41:
[...]

En dat zal zeer waarschijnlijk ook de reactie van het backoffice zijn. De vervolgvraag is alleen wat dan...

Ik zou als TS zijnde dan wel even duidelijk tegen de Helpdesk zeggen dat je bereid bent het zelf in te bouwen ( levert je waarschijnlijk wel een notitiie op in je dossier wat alle volgende Toetsenbord defecten weer moeilijker maakt ) als hun het enkel maar opsturen.

Ik vermoed dat ze voor een rechtstreekse swap ( Dutch-tobo voor VS-tobo ) niet al te moeilijk doen zolang jij als klant maar de gevolgen accepteert ( geen garantie meer op tobo, het Dutch tobo moet 100% aankomen bij Dell etc ) vroeger werd hier namelijk niet al te moeilijk over gedaan
Quacka schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:59:
[...]

Geef jij eens aan een aantal vrienden/familieleden/etc (niet-tweakers natuurlijk..) een lijstje met toetsenborden:
- nederlands
- Us international
- UK
- etc

Ik denk dat er een hoop zullen zeggen dat ze een Nederlands toetsenbord hebben, terwijl ze een us-international hebben.
Dat wij tweakers beter weten: oke..., maar dat betekent niet dat de gemiddelde consument dit standaard weet.
Tja en dan???
Ondeskundigheid / onwetendheid is afaik geen excuus meer als de leverancier aan zijn meldingplicht voldoet... Een consument heeft ook een redelijke onderzoeksplicht, en een bestelling nalezen / controleren lijkt me daar wel redelijk onder vallen...

[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 09-09-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Modbreak:Ik had je al eerder (2x) vriendelijk gevraagd om niet op te man te spelen en een wat genuanceerdere toon aan te slaan. Vanaf nu graag on topic. Mocht je de verleiding niet kunnen weerstaan om toch op de man te spelen (in het topic op iemand, op tweakers in zijn algemeen of op mij) dan kun je hierna direct een officiele waarschuwing verwachten!

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 00:49 . Reden: beledigen van anderen doe je maar elders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Laat alsjeblieft rusten. Je was zo goed bezig! :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 00:50 . Reden: overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Wederom op de man...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 00:50 . Reden: tsja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 23:18
Zo zo, 3 pagina's vol over 1 keyboard van 2 tientjes. Netjes. Zelfde probleem heb ik gehad, gewoon de technische helpdesk bellen (nummer staat paar berichten terug) en er wordt netjes en kosteloos binnen 5 werkdagen een nieuw "correct ;)" tobo opgestuurd. Niet boos aan de telefoon zijn, gewoon netjes uitleggen. En dat duurde nog geen 15 minuten in totaal. Heerlijk, die paniektopics op got om niks. Ze zouden verboden moeten worden :P.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dat je superieur aan ons bent is inmiddels wel duidelijk!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 00:52 . Reden: politiek statement ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
roelieboelie schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:39:
Zo zo, 3 pagina's vol over 1 keyboard van 2 tientjes. Netjes. Zelfde probleem heb ik gehad, gewoon de technische helpdesk bellen (nummer staat paar berichten terug) en er wordt netjes en kosteloos binnen 5 werkdagen een nieuw "correct ;)" tobo opgestuurd. Niet boos aan de telefoon zijn, gewoon netjes uitleggen. En dat duurde nog geen 15 minuten in totaal. Heerlijk, die paniektopics op got om niks. Ze zouden verboden moeten worden :P.
Eigenlijk wordt de discussie vooral gevoerd om iets wat helemaal niet om het toetsenbord gaat. Namelijk het recht om te annuleren als de bestelling in werkelijkheid niet is wat de koper had gewild. (en of de koper het nu wel of niet van te voren had moeten weten). Eigenlijk dus weinig nuttig voor de TS, maar wel een leuke discussie (zolang men in gaat op argumenten).

• Gomez12
Quacka schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:12:
[...]
Lees nu eens wat iemand schrijft.... Of heb je geen inlevingsvermogen? (vaak een probleem bij tweakers.... |:
Veel consumenten zullen niet weten dat de Nederlandse layout anders is als de US International-layout. Als ze al van het bestaan van us international af weten.
So what? Als er vermeld wordt dat er een swahilisch toetsenbord bijzit gaan de meeste mensen ook even kijken of dit was wat zij wilden.
Wat verwacht je dan van een shop? Een grote rode waarschuwingstekst bij een order vanuit Nederland dat dit geen VS-int toetsenbord is maar een Dutch toetsenbord? Dan nog vind iedereen het best totdat het binnenkomt ( Volgens jou denken ze dan dat ze het goede krijgen namelijk )
Onwetendheid kan een shop niets aan doen, dat is puur een user-probleem
Op mijn werk zijn vrij recent veel laptops in het buitenland besteld, waarbij wij duidelijk hebben aangegeven dat het met us international geleverd moest worden. Uiteindelijk dus nederlandse layout gekregen.
Je wilt niet weten hoeveel commentaar wij kregen (terwijl wij het goed hadden gedaan). Als Nederlandse layout zo standaard was, dan hadden wij niet zoveel negatieve reacties gekregen.
Dan heb je dus toch iets verkeerd gedaan, je hebt de binnengekomen order niet nagekeken... Anders had je hem gelijk retour kunnen sturen ( niet volgens order / factuur geleverd ) en hadden je gebruikers enkel wat vertraging opgelopen, maar niets gemerkt van het feitelijke probleem...

• Quacka
Gomez12 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:01:
[...]

So what? Als er vermeld wordt dat er een swahilisch toetsenbord bijzit gaan de meeste mensen ook even kijken of dit was wat zij wilden.
Ja dat wel.
Maar bij een Nederlandse layout? Als ik iets koop met nederlandse layout, in mijn geval geen toetsenbord, maar eh iets waar ik geen verstand van heb...ehh.. Bijv een hockeystick volgens nederlandse layout -> weet ik veel dat je daar de internationale layout voor moet hebben. Nu zal er werkelijkheid geen verschil zijn, maar stel dat he...
Ik denk dat bij de gemiddelde consument eerder alarmbellen zullen rinkelen bij "Us International", dan bij "Nederlandse layout". Waarom zou Nederland een eigen layout nodig hebben? Hoe komen we er vanaf???
Wat verwacht je dan van een shop? Een grote rode waarschuwingstekst bij een order vanuit Nederland dat dit geen VS-int toetsenbord is maar een Dutch toetsenbord? Dan nog vind iedereen het best totdat het binnenkomt ( Volgens jou denken ze dan dat ze het goede krijgen namelijk )
Onwetendheid kan een shop niets aan doen, dat is puur een user-probleem
Nouja, een goede winkel, of webshop probeert rekening te houden met zijn klanten. Dus waarom een layout promoten die nauwelijks wordt gebruikt?
Ik vind dat Dell een fout maakt door de Nederlandse layout te leveren. Niet in een fout in de zin dat ze juridisch iets fout doen, maar in de zin dat volgens mij maar bitter weinig nederlandse consumenten zitten te wachten op de layout.
Overigens begreep ik eerder in het draadje dat het ook de montageafdeling was opgevallen dat er een nederlands toetsenbord op ging. Dus ook bij Dell is het niet echt standaard te noemen.
Dan heb je dus toch iets verkeerd gedaan, je hebt de binnengekomen order niet nagekeken... Anders had je hem gelijk retour kunnen sturen ( niet volgens order / factuur geleverd ) en hadden je gebruikers enkel wat vertraging opgelopen, maar niets gemerkt van het feitelijke probleem...
Mwaw, we gaan nu wel heel offtopic: installatie wordt ook in buitenland gedaan. Daarna kwamen de laptops naar Nederland, voor wij er achter kwamen waren we een tijdje verder. Om dan alles weer terug te draaien kan. Maar logischer is om gewoon een tijdje een beetje te behelpen. Het doet er ook niet zo toe dat het fout is gegaan. Het was meer om duidelijk te maken dat ik unaniem reacties kreeg dat ze zo'n layout niet gewend waren. En och we zijn wel wat gewend. Laptops met azerty-layout zijn we ook tegengekomen. Nederlandse layout is dan maar een klein ding.. :+
(en als ik me met die bestelling had bemoeid (behalve achteraf) dan was het gewoon goed gegaan ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 10-09-2009 00:16 ]

Verwijderd

Modbreak:Ik heb wat reacties aangepast en een aantal reacties getrashed. Vanaf nu graag weer terug ontopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed...

Dell zegt dat:
- voor MKB Dutch standaard is en dat je hier alleen van kan afwijken door te bellen met een verkoper. (Ik heb via MKB besteld omdat de Vostro 1220 niet beschikbaar was via particulieren).
- Ik geen recht heb om het terug te sturen. Ik ben wel particulier, maar heb via MKB besteld en ben met die voorwaarden akkoord gegaan.

Ik vind beide claims raar en ik vraag mij af of punt twee houdt als je er een zaak van maakt.

In totaal meer dan 2 uur aan de telefoon gehangen en een record van zes keer doorverbinden. Niet teruggebeld, maar er is een oplossing.
Ik bestel bij technical support een toetsenbord om zelf in te bouwen. Totale kosten 33 euro. Terugsturen was ook iets van 30 geweest. Wel extra kosten, maar dit is de snelste manier om het op te lossen. Ik ben het wel een beetje zat. Het grappige is dat bijna iedereen die ik aan de telefoon heb gehad van Dell mij gelijk gaven, behalve de afdeling die het moest oplossen.

Een beetje katerig gevoel houd ik er wel aan over. Maar de laptop is inmiddels in gebruik bij mijn vriendin en zij is enthousiast over alle leuke opties en het mooie kleurtje, dus dan ben ik ook blij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar ga je het nu wel of niet aanpassen? Ik zou het gewoon lekker op Nederlands houden. Zoals ik als zei heb ik op werk Nederlands en thuis VS, maar je schakelt zo over en eigenlijk vind ik Nederlands prettiger werken, omdat de trema en de @ makkelijker zijn geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
Nog steeds is het volgens mij zo, dat je hebt gekregen waarvoor je betaalt hebt.
Er is dus geen sprake van een fout van Dell.

Als je contact opneemt en je krijgt netjes een optie, dan spreekt dat voor Dell, maar ze moeten niets.

Probeer met de layout te werken of koop 2e hands of via spare parts een keyboard met de juiste layout en let de volgende keer beter op.

Succes in ieder geval, het is natuurlijk vervelend iets anders te krijgen dan dat je verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:45:
Maar ga je het nu wel of niet aanpassen? Ik zou het gewoon lekker op Nederlands houden. Zoals ik als zei heb ik op werk Nederlands en thuis VS, maar je schakelt zo over en eigenlijk vind ik Nederlands prettiger werken, omdat de trema en de @ makkelijker zijn geplaatst.
Het werkt wel aardig TOT je moet omschakelen. Als je blind typt ga je dan juist wel de fout in. Ik heb zelf ook een tijd gewerkt met een dutch toetsenbord en als ik het geweten had had ik heel de PC-prive toen niet besteld, enkel om dat toetsenbord.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:53:
Wat zijn eigenlijk de verschillen? In beide gevallen is het toch Qwerty? Of is er nog meer?
Dutch:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/400px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

US-International:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/400px-KB_US-International.svg.png

Dus zeker verschil.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:38:
Goed...

Dell zegt dat:
- voor MKB Dutch standaard is en dat je hier alleen van kan afwijken door te bellen met een verkoper. (Ik heb via MKB besteld omdat de Vostro 1220 niet beschikbaar was via particulieren).
- Ik geen recht heb om het terug te sturen. Ik ben wel particulier, maar heb via MKB besteld en ben met die voorwaarden akkoord gegaan.

Ik vind beide claims raar en ik vraag mij af of punt twee houdt als je er een zaak van maakt.
Jij bent consument als jij het persoonlijk hebt gekocht.
Als je het via een bedrijfsaccount koopt, dan heb je natuurlijk wel een probleem.
Maar anders ben jij consument en dus heeft Dell zich daaraan te houden.

En voor het MKB is Dutch ook niet standaard. Ik snap niet zo goed hoe Dell hierbij komt.
Wikipedia: QWERTY
Er bestaat een aparte Nederlandse variant van de QWERTY-indeling maar deze wordt zelden gebruikt.
en op de engelse wiki:
The Dutch keyboard layout is barely used; the majority of the Dutch use the United States layout instead.

This a modern version of the layout, as stated above barely used. In the 1990s a version with the florin sign (NL: Guldenteken) was more common for IBM PC's.
Dus tja, hoe Dell erbij komt dat Dutch standaard is in het MKB...

Een bedrijf dat in zijn voorwaarden de wet ontduikt is illegaal bezig. Maar ja: zolang mensen dit accepteren, zal er niets veranderen. Het minimale wat je kan doen is een klacht doorgeven via consuwijzer.
Daar heb jij nu niets aan, maar uiteindelijk zal consuwijzer misschien ingrijpen.

Overigens maakt het niet uit dat jij voorwaarden hebt geaccepteerd die jouw juridische rechten inperken:
http://www.eccbelgie.be/N..._detail.asp?h=17&nID=1043
Europese rechter, dus ook in Nederland geldig. "Het Hof van Justitie herhaalde dat een onrechtmatige clausule in een overeenkomst de consument niet verbindt en dat het niet nodig is dat hij op voorhand met succes zulke clausule betwist." Je hoeft je dus niet op voorhand te verzetten tegen een beperking van je rechten.
In totaal meer dan 2 uur aan de telefoon gehangen en een record van zes keer doorverbinden. Niet teruggebeld, maar er is een oplossing.
Ik bestel bij technical support een toetsenbord om zelf in te bouwen. Totale kosten 33 euro. Terugsturen was ook iets van 30 geweest. Wel extra kosten, maar dit is de snelste manier om het op te lossen. Ik ben het wel een beetje zat. Het grappige is dat bijna iedereen die ik aan de telefoon heb gehad van Dell mij gelijk gaven, behalve de afdeling die het moest oplossen.

Een beetje katerig gevoel houd ik er wel aan over. Maar de laptop is inmiddels in gebruik bij mijn vriendin en zij is enthousiast over alle leuke opties en het mooie kleurtje, dus dan ben ik ook blij :D.
Tja, dit soort zaken zijn voor mij reden om mensen altijd Dell af te raden. Tenminste: als consument. Zakelijk is het wel redelijk.
Zo goed vind ik Dell laptops nu overigens ook weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Quacka op 12-09-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:38:
Dell zegt dat:

IANAL, maar punt 2 lijkt me inderdaad zo van tafel te gaan als je er iets langer over doorspreekt. Als ik zo snel even iets bestel daar dan is behalve de ingang MKB er voor mij geen duidelijke indicatie ( ik hoef geen btw-nr ofzo op te geven ) dat ik alleen als bedrijf er iets kan bestellen. Ergens achteraan wordt je zelfs gevraagd naar het doel van de aankoop en daar staat gewoon thuishebruik onder
Anders bouwt elke webshop wel een knopje MKB in als ze daarmee de 7 dagen uitprobeer methode kunnen ontwijken.

Punt 1 is subjectief en in the eye of the beholder, als Dell voor alle MKB modellen standaard een dutch tobo levert klopt hun uitspraak vanuit hun gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:01:
[...]

Ik geef helemaal niks ;) Het stond in de order en op de pakbon..
Ik hoop op wat coulance van Dell voor de TS, maar vind 't gewoon een zelf gemaakte grove fout, that's it.
Waarvan akte. Ga je dit nu nog dertig keer herhalen, of is het nu genoeg gezegd?
Pagina: 1