Toon posts:

Distribution groep smtp Exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij zijn wat senario's aan het uitvinden als het gaat om exchange 2007 en Distribution groeps.

Nu heb ik een afdeling die verkoop@domein.com heet.
Deze heb ik aangemaakt en alle users die in deze groep zitten krijgen netjes hun mail.
Nu wil ik de uitgaande mail op verkoop@domein.com zetten en dat wil maar niet lukken.

Iedereen heeft Send As rechten maar als ik deze aanpas in me EMC geeft hij aan deze al gebruikt te zijn door de groep.

Wat hebben wij allemaal geprobeerd?

- distribution groep toeveogen via EMC
- distribution groep aangemaakt via AD
- distribution groep security tab send as rechten toegekent aan gebruiker.

We hebben veel op google gezocht maar zelfs daar komen we steeds tegen het probleem dat de EMC blijft zeggen dat deze SMTP al in gebruik is.

Wat doen we fout?

alvast bedankt.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52
Wat is exact de melding die gegeven wordt? En wat bedoel je precies met 'uitgaande mail op die groep zetten?'

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
De exacte melding:
Error:
The proxy adress "smtp:verkoop@domein.com"is already used by: domein.local/users/verkoop. Please choose another proxy adress"

Wat ik bedoel is als je een distribution groep aanmaakt staat daar standaard: verkoop@domein.local
Ik zet daar zelf verkoop@domein.com neer omdat hij dit moet gaan verdelen onder de gebruikers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja dan is er gewoon een user Verkoop die die e-mailalias al heeft. Je kan die natuurlijk niet nog eens aan een tweede object toewijzen. Vrij logisch ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende gevonden dat ook niet werkt:
You would need to create a mail enabled user that has a name like your distribution group. You would then have to give each member of the distribution group permission to send on behalf of the new mail user.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:05:
Ja dan is er gewoon een user Verkoop die die e-mailalias al heeft. Je kan die natuurlijk niet nog eens aan een tweede object toewijzen. Vrij logisch ;)
Hoe is het dan mogelijk? dat het logisch is snap ik maar waarom kan ik dan send as instellen?
om het mogelijk te maken dat ik dezelfde afzender gebruik toch? of toch niet :?

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:53
Als ik het goed begrijp wil je dat als er een e-mail gestuurd wordt naar verkoop@domein.nl meerdere gebruikers dezelfde e-mail in hun eigen mailbox ontvangen? En wanneer ze reageren op een e-mail het uitgaande mail adres ook verkoop@domein.nl is?

Het eerste punt snap ik niet, je kan toch beter een mailbox maken die verkoop heet en het mail adres verkoop@domein.nl gekoppeld heeft. Hier geef je de gebruikers rechten op (middels een groep of per gebruiker) en kun je meteen send as rechten toekennen.

Elke gebruiker kan nu kijken in de mailbox verkoop en kan een e-mail aan zichzelf "toekennen", in de andere situatie krijgt elke gebruiker dezelfde mail en hoe weten ze dan wie die gaat oppakken?

Verwijderd

Topicstarter
Trubo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:25:
Als ik het goed begrijp wil je dat als er een e-mail gestuurd wordt naar verkoop@domein.nl meerdere gebruikers dezelfde e-mail in hun eigen mailbox ontvangen? En wanneer ze reageren op een e-mail het uitgaande mail adres ook verkoop@domein.nl is?
Klopt
Het eerste punt snap ik niet, je kan toch beter een mailbox maken die verkoop heet en het mail adres verkoop@domein.nl gekoppeld heeft. Hier geef je de gebruikers rechten op (middels een groep of per gebruiker) en kun je meteen send as rechten toekennen.
Heb je helemaal gelijk in we hadden inmiddels dit ook al toegepast.
Echter krijgen we nog steeds dezelfde melding als we send as willen instellen.

Laat ik het anders vragen.
Ik heb send as rechten ingesteld hoe kan de gebruiker met dat uitgaande mail adres mailen?

Verwijderd

Topicstarter
DOM DOM DOM.... te lang achter een PC is niet goed.....

Bedankt we hebben het gevonden de optie verzenden van :S :S

Bedankt voor alles!!!!!!!!!!

Dit topic kan gesloten worden.

Gr.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:11 ]

Pagina: 1