Toon posts:

q6600 overklok probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens en meisjes,

Als ik mijn Q6600 probeer te klokken door de fsb te verhogen dan kom ik niet veel verder dan van 266mhz naar 275mhz.
Nog hoger en dan loopt ie vast!
Alles staat in mijn bios op auto dus evt settings die ik zou moeten aanpassen zou hij dan automatisch moeten doen toch?
Nu kom ik niet veel hoger dan 2,475 dus nog geen 2,5 ghz. :(

Ben een newbie so please be gentle...

Ik heb de overklokguide al doorgenomen maar men heeft het daar over settings waarbij ik alleen maar ga watertanden maar mijn cpu haalt dat echt niet....

HELLUP!!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er is gewoon een mogelijkheid dat de CPU niet meer kan. Ook moet je misschien de Vcore lichtelijk verhogen. Misschien wil je moederbord niet hoger klokken of kan je geheugen het niet aan. Je TS is wat zuinig, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen, zonder glazen bol :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply,

Moet je al zo snel je spanning verhogen dan?
Ik dacht toch wel een stukje verder te kunnen.....

Ik ben nu aan het werk maar ik ga straks ff mijn settings hier vermelden en dan hoop ik dat je een betere inschatting kunt maken....

Bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Okay komt ie dan he....

multi-step oc booster disabled
dot control disabled
eist disabled
fsb freq 266mhz
cpu ratio 9
dus stock @2400mhz

advance dram configuratie

enhance settings auto
nb drive configure auto
fsb/dram ratio auto
adjusted dram freq 1067mhz

clockgen tuner alle 3 opties auto
ajusted pci freq default
autodisable dram/pci freq enabled

cpu voltage auto
cpu gtl ref0 auto
cpu gtl ref1 auto
dram voltage 2.1 volt standaard setting voor Corsair Dominator
ddr vref a auto
ddr vref b auto
mch voltage auto
mch gtl ref auto
vtt fsb voltage auto
ich voltage auto

spreadspectrum enabled

Als ik mijn fsb verhoog naar de 275 dan loopt hij vast en start hij niet meer op.
Op een fsb van 273 dan wil ie nog wel opstarten maar bij het starten van de prime95 test loopt ie al vast...
Moet ik nou echt al de voltage op mijn cpu gaan verhogen?

Ik ben met alle input dankbaar.

Alvast bedankt hoor! _/-\o_

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat voor geheugen heb je en welke ratio heb je ingesteld bij je geheugensnelheid? Het kan namelijk heel goed zijn dat je door je FSB te verhogen je geheugensnelheid teveel verhoogt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je mijn geheugen timing bedoelt?

Die staat volgens everest op 5-5-5-18@400mhz en 4-4-4-13@270mhz
Ik kan dit in de bios niet zien omdat die ingesteld staat op auto

Het vreemde is dat cpu-z zegt dat 5-7-7-24 is????

Geheugen is Corsair Dominator ddr2

Thanks man...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 21:24 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:35
Als je de faq en de overclock guide hebt doorgenomen zou je inmiddels al wat meer geprobeerd kunnen hebben.
Gebruik de search en lees topics van andere mensen die hulp zoeken met overklokken, daar wordt veel goed advies gegeven.

Misschien dat ik me vergis, maar ik krijg erg de indruk dat je alleen de fsb hebt verhoogd en daarna dit topic gestart hebt.
Als je even zoekt kan je veel tips vinden die je verder kunnen helpen.

1 gratis tip: de 'AUTO' stand in de bios betekent niet altijd 'goed'.
Sterker nog; bij overklokken betekent het vaker niet dan wel 'goed'.

Succes!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
heb je de B3 of de G0 revisie (zichtbaar in CPU-Z)?

wat zijn de temperaturen?

lees dit topic even door (zelfde als daan!)

De hogere timings die je ziet in CPU-Z kunnen een gevolg zijn van de hogere snelheid. Je geheugen kan officieel 800MHz aan (volgens SPD), op 2,1 volt. Je hebt ze op 1067 mhz lopen (divder 1:1) dat is dan 533Mhz, 133 hoger dan je geheugen officieel kan...

wat je het best kan doen is je geheugen wat langzamer zetten (op ddr-400 bijv.) en dan een beetje stoeien met je FSB/V-core (goed op temperatuur letten!) als je de V-core verhoogd zal je temperatuur ook ineens veel steigen... vooral bij de B3 versie heb je dit (maar G0 natuurlijk ook).

heb je nog andere specs van je systeem (mobo/geheugen(welke precies), etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt mijn specs onder mijn posts vinden.
Mijn cpu is een g0 stepping....
Die g0 stepping is toch beter dan de g3 of niet?

Stock na een kwartier stressen met prime 95 word mijn cpu 41 graden met een verschil van 8 graden tussen de 4 cores.
Dus dan heb ik volgens mij nog genoeg ruimte om wat te doen....

Ik heb met google een setting bij iemand gevonden die die multiplier op 6x had staan maar de fsb op 500 dus 3000mhz.
Dat lijkt me erg mooi als ik ook een dergelijk resultaat kan bereiken.
Ik ben alleen erg terughoudend met de vcore omhoog te schroeven op mijn cpu omdat ik bang ben dat ik hem kapot jaag.

Ook weet ik niet wat een redelijke geheugen timing is voor mijn geheugenreepjes...
Ze zeggen dat ik ze op 5-5-5-15 mag zetten maar mijn pc is dan niet stabiel met deze settings.
Weet anders iemand een setting die wat vergeeflijker is?
Ze staan wel op 2.1 volt omdat dit moet volgens de specs.

Bedankt voor jullie hulp jongens!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 10:07 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Ik weet niet of het nog mogenlijk is met de P45 chipset, maar heb je de pci express op 100 gezet en de pci op 33? die clocken ook mee, en kunnen ook problemen geven, en zolang de processor niet te warm word (en de voltages ook niet te extreem worden) zal je processor niet zo snel sneuvelen, uit me hoofd mogen de q6X series meer dan 70 graden worden.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mijn G0 Q6600 draaid al 2 jaar op 1.425 v. Momenteel draai'tie op 8x400 (3.2 Ghz). De mem divider staat op 2, is dus een 1:1 met de fsb.

Verwijderd

Ik heb ook een Q6600 G0
En doet zoiezo 3.2ghz zonder problemen.
Ik heb hem nu op:

FSB: 400
Multiplier: 8x
en CPU voltage: 1.3275

Dit werkt stabiel, zelfs met 24 uur stresstest.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-01 17:26
De g0 versie is idd beter :) ze mogen btw 71 graden worden...

ik had ook een Q6600 op een Asus Maximus Formula...
hiermee kon ik tot 3.6 GHz komen op luchtkoeling..

maar geef je geheugen anders is wat meer voltage dan standaard staat aangegeven?

je moet eerst idd je PCI(express) locken... Als je je vcore niet teveel verhoogd (aangegeven 'max' voor deze processor is 1,35 volt dacht ik) zit je wel redelijk veilig... het is niet zo dat het altijd kan (hangt van je koeling e.d. af)

• Ntonnaer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Zoals sommigen al eerder hebben aangegeven..

De auto stand is niet noodzakelijk een goed iets..

Mijn quad loopt stabiel op verschillende snelheden. 3.2/3.6 & 3.8ghz. Met waterkoeling uiteraard.
De vcore varieert dan van stock tot 1.55V.

Met mijn bord is het belangrijk dat ik de VTT, VCore, mem timings, memV en NBvcore goed heb ingesteld.
die laatste is zeker belangrijk als je hoge FSB snelheden wilt behalen. Denk er wel aan de een FSB van 2000 wel erg hoog is en er geen garantie is dat je die ook haalt met je setup. Daarnaast moet je je eigen voeding natuurlijk ook niet onderschatten want die speelt ook een belangrijke rol. Ik kan nergens achterhalen
wat voor voeding je hebt.

Maar goed...
Ik stel voor dat je gewoon onderaan de ladder begint met alles stock, lees even de details van je geheugen na en stel deze in (en zet ze vast) voor je begint te klokken. 5-5-5-15-2T, 2.1V in jouw geval als ik me niet vergis.

Ga dan vervolgens in kleine stappen je fsb verhogen tot je stability issues krijgt. BSOD, of no post???
beetje vcore toevoegen of een beetje NBvcore toevoegen.. . Het gaat met vallen en opstaan en je moet geduld hebben. Maar zo kom je er wel in ieder geval.

Succes, houd ons op de hoogte

!!! Be Good To The People On Your Way Up The Ladder Cause You'll Need Them On Your Way Down !!!

Pagina: 1