• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11-2025
Heej alle,

Ik heb al een tijdje een 5050e in mijn bezit. Draait op een MSI KA780G.
Nou wou ik nog ff alles beetje tweaken zodat hij wat minder stroom zuipt. Dus dacht ik, ik ga is wat undervolten. Zo gedacht, zo gedaan, rightmark geinstalleerd en kijken waar hij stabiel is.

Nou dat is het hem dus, hij is NOOIT stabiel! Tenminste hij is nooit stabiel als er meer dan 1 PID word gebruikt. Ik krijg dan crashes bij het wisselen van PIDs, waarbij het voltage dus ook wisselt (incl MP). Ik heb al vanalles geprobeert, ik weet ook al de grens waarop alles stabiel kan draaien (MP 5x = 0,75, 13x = 1,05) maar ik krijg het niet stabiel met meerdere PIDs wat ik natuurlijk wel wil.
Iemand tips? Ik heb al posts gezien dat dit een probleem is met de SB700 chipset op sommige mobo's

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 21:13
Is hij wel stabiel op standaard vcore en snelheid? Dat vind ik niet echt terug in je post namelijk.

offtopic:
En hier d8en we niet, hier dachten of denken we.

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 13:34
Misschien staat je transition_latency te laag, maar verder denk ik niet dat hier erg veel mensen zijn die je hierbij kunnen helpen. Wellicht dat er meer mensen zijn die je kunnen helpen op het Rightmark forum... Je hebt verder niets overgeklokt?

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Verwijderd

Cool & Quiet is optie 1.
Ondervolten scheelt je in de praktijk max 35W bij load. Maar ook hier is het testen, testen en testen.

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11-2025
Bedankt voor de replies zover!

Even de vragen tot dusver:
- Hij is 100% stabiel op standaard vcore
- Hij is niet overklokt, ik wil juist dat hij minder gaat verbruiken, niet meer ;)
- transition_latency, dat zal wel met het schakelen tussen PIDs te maken hebben? Niet aangezeten nog
- C & Q staat aan (moet ook voor rightmark volges mij) in het bios en de C & Q driver is geinstalleerd (laatste)

tsja ik weet het zelf ook niet echt meer, wellicht idd wel een goede het rightmark forum maar is te proberen.
lol, je hebt helemaal gelijk. Sorry voor de wat slordige TS

[ Voor 11% gewijzigd door jozuf op 08-09-2009 16:00 ]

Verwijderd

GH45T schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:52:
Is hij wel stabiel op standaard vcore en snelheid? Dat vind ik niet echt terug in je post namelijk.

offtopic:
Inderdaad..

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Blijkbaar is jou sample dus alleen stabiel op stock Vcore en niet geschikt om te undervolten?
Pagina: 1