Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag!

Mijn videokaart (ATI Radeon 9800 All in wonder) vertoond sinds vandaag kuren, zoals je kunt zien op de screen die ik gemaakt hebt...
Ik vrees dat mijn kaart is gaan hemelen. Of is dit een bekende fout ergens?
Mocht mijn kaart overleden zijn, wat is een goed alternatief voor een andere kaart? Heb nog een AGP slot, en zit eigenlijk niet te wachten om mijn hele pc om te bouwen zodat ik er en PCI-e kaart ik kan stoppen...

Hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Bij voorbaad dank!

Gert-Jan

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/g.g.m.verhoef/scherm.jpg

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

ja.. je kaart is stuque (denk geheugen), weet dit vanwege het feit dat het ook terugkomt in je printscrn screenshot.
en ja.. je kunt nog de ATi Radeon HD 3450 AGP kopen ter vervanging.

[ Voor 26% gewijzigd door nIghtorius op 08-09-2009 12:41 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurd met een andere kabel / scherm of op een andere poort als je graka die heeft. Als die hetzelfde resultaat geven kan je er wel vanuit gaan dat de kaart overleden is ja. Voor een alternatief zou ik gewoon in de Pricewatch. AGP kaarten genoeg lijkt mij ;)

Desktop | Server | Laptop

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, dat ziet er behoorlijk kaduuk uit... Hoe ziet het eruit in de BIOS, ook vernaggeld?

Welke vervangende kaart het beste is hangt af van wat je er mee wilt en wat er voor de rest in je pc zit...

De snelste kaart is bijvoorbeeld een HD4650/70 in AGP-uitvoering. Dat is 10x sneller dan wat erin zat maar misschien heb je dat helemaal niet nodig. Als je geen vooruitgang hoeft zou ik gewoon naar een goedkoop AGP kaartje van niet al te oud kijken, een X1650 oid, of wat hierboven gezegd werd.

[ Voor 42% gewijzigd door bwerg op 08-09-2009 12:45 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties..
Was er al een beetje bang voor. Beeldscherm is niks mis mee, want die werkt nog wel op een andere PC.
Heb al in de pricewatch gekeken voor AGP kaarten. Maar heb eigenlijk geen idee wat nou een goede kaart is voor mij.

Ik zoek geen highteck kaart, maar gewoon een waarmee ik films kan kijken en beetje gamen. Verder wil ik m'n computer via m'n videokaart makkelijk aan kunnen sluiten op m'n TV, om daar films op te kijken..

Gert-Jan

EDIT: Ja, gelijk al vanaf het begin is het met strepen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 12:45 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, zeker kaduuk dan. Als je wilt gamen is een HD4xxx het mooiste maar die zijn uiteraard ook wat duurder, de 46xx komen zelfs in een moderne pc best mee voor gamen. Maar die zijn dan ook minstens 70 euro, dus ik weet niet of je daar trek in hebt. Ook is het dan wel belangrijk wat er voor de rest in je pc zit, als je processor het niet bijhoudt dan heeft een betere kaart weinig zin.

De fatsoenlijkste AGP-kaart van laag budget is trouwens al 40,-, een x1650, zal wel rond het niveau zijn wat je nu had. Voor een tientje meer heb je al een HD3650.

(in die link staan alleen ati-kaarten, omdat NVidia geen AGP-kaarten meer heeft sinds de GF6000-serie, en dat is heel oud vergeleken met de HD3xxx :P)

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 08-09-2009 12:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 17:26
Ik zou hier eens kijken: 2e hands kaartjes voor weinig,
Pagina: 1