Home Cinema systeem met LCD-projector en PS3 ; draadloos??

Pagina: 1
Acties:

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 13:58
Ik sta op het punt om een LCD-projector (de Sanyo PLV Z700 ; http://www.pixmania.nl/nl...700-lcd-projector-12.html) te kopen en deze te koppelen aan mijn PS3 via HDMI.

Daarnaast zou ik dus ook een draadloze speakerset (een speakerset alleen zou voldoen, aangezien de PS3 al een BlueRay speler ingebouwd heeft) willen koppelen aan de PS3 en de LCD-projector.

Heeft iemand enig idee of dit a) mogelijk is en b) met welke set dit mogelijk zou zijn?

Verwijderd

a) ja.
b) Voila http://www.eshop.nl/winke...ire/KEF_Wireless_set.html

Kef wireless setje. Zolang de afstand tussen de bron en de zender niet te groot is gaat dat heel goed. Enige nadeel is dat ik niet weet of ze al voldoende werken van line-level. Ze zijn eigenlijk gemaakt om in de luidsprekeruitgang te prikken van je bestaande stereoset.

• cihanski
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:03:
a) ja.
b) Voila http://www.eshop.nl/winke...ire/KEF_Wireless_set.html

Kef wireless setje. Zolang de afstand tussen de bron en de zender niet te groot is gaat dat heel goed. Enige nadeel is dat ik niet weet of ze al voldoende werken van line-level. Ze zijn eigenlijk gemaakt om in de luidsprekeruitgang te prikken van je bestaande stereoset.
Zeer snelle reactie, hulde! Echter is mijn budget iets geringer (door de LCD-projector, die samen met de geplande Dreambox al heel veel van het budget opslurpt).

Richtprijs voor mij = € 250 max.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

ST10©DE

Dus.............

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• cihanski
Ziet er goed uit, is volgens mij ook wel voldoende voor een noob als ik... Verassend lage prijs moet ik zeggen, ook in het wit verkrijgbaar (JBL Control 2.4 AW) wat voor mij nog mooier zou staan.. Ik zie wel in de review van CNET dat er niet echt veel wireless valt te beleven, aangezien er zowel kabels naar de rechterspeaker als naar de ontvanger getrokken moet worden.

Is dit niks vraag ik me af? Net boven het budget, maar goed : http://www.camera4all.nl/...ior-Wireless-wit-Set.html

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:39
Waarom wil je draadloos? En zo draadloos zijn draadloze systemen helemaal niet.. Het signaal is draadloos maar je hebt nog altijd voeding nodig..

• cihanski
chrissis schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:22:
Waarom wil je draadloos? En zo draadloos zijn draadloze systemen helemaal niet.. Het signaal is draadloos maar je hebt nog altijd voeding nodig..
De voeding zal geen probleem zijn, aangezien de beamer ergens geplaatst wordt aan de achterkant van de kamer, waar ook een stopcontact is. Aangezien de muur waar beeld op komt de andere kant op is, blijft dit nagenoeg buiten zicht.

Echter, de speakers wil ik tegen de zijmuren aan hangen en dan moet er dus a)vele meters (+/- 3 meter aan beide zijdes) kabels getrokken worden en b) zullen deze kabels echt zichtbaar zijn.

Vandaar de wens voor draadloos, voor mij is het dus van belang dat de speakers draadloos zijn, de receiver mag op de voeding.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

cihanski schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:36:
[...]

De voeding zal geen probleem zijn, aangezien de beamer ergens geplaatst wordt aan de achterkant van de kamer, waar ook een stopcontact is. Aangezien de muur waar beeld op komt de andere kant op is, blijft dit nagenoeg buiten zicht.

Echter, de speakers wil ik tegen de zijmuren aan hangen en dan moet er dus a)vele meters (+/- 3 meter aan beide zijdes) kabels getrokken worden en b) zullen deze kabels echt zichtbaar zijn.

Vandaar de wens voor draadloos, voor mij is het dus van belang dat de speakers draadloos zijn, de receiver mag op de voeding.
Ik zie een beetje een dubbele kant nu.
Je zegt dat de receiver wel voeding mag, en eerder heb je het over dat het niet erg is, omdat er een stopcontact aanwezig is.

Elk setje draadloze speakers is een voeding nodig. Dus de speakers zelf hebben een stroom kabel.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• cihanski
Kecin schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:53:
[...]

Ik zie een beetje een dubbele kant nu.
Je zegt dat de receiver wel voeding mag, en eerder heb je het over dat het niet erg is, omdat er een stopcontact aanwezig is.

Elk setje draadloze speakers is een voeding nodig. Dus de speakers zelf hebben een stroom kabel.
Wat ik bedoel (beetje warrige tekst inderdaad excuses) is dat de ontvanger (die je dus koppelt aan de PS3) wel voeding kan krijgen, omdat daar direct een stopcontact is, dus het zicht in de kamer wordt daar niet slechter op.

De speakers echter, die zouden dus draadloos moeten zijn omdat deze midden in de kamer opgehangen worden. Is dit dus mogelijk? Speakers zonder kabels?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

cihanski schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:00:
De speakers echter, die zouden dus draadloos moeten zijn omdat deze midden in de kamer opgehangen worden. Is dit dus mogelijk? Speakers zonder kabels?
De speakers zullen nog echt ergens stroom vandaan moeten halen. Dus een draad lijkt mij bijna onvermijdelijk.

• cihanski
Tweak-Freak schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:04:
[...]

De speakers zullen nog echt ergens stroom vandaan moeten halen. Dus een draad lijkt mij bijna onvermijdelijk.
Dat is dus inderdaad de conclusie als ik het zo lees...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:03
Op batterijen :+ Ze bestaan, het is kut, fastoenlijke speakers zonder touwtjes is dus gewoon geen optie.

• cihanski
ConZito schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:14:
Op batterijen :+ Ze bestaan, het is kut, fastoenlijke speakers zonder touwtjes is dus gewoon geen optie.
Geen zaken met interne batterijtjes, die oplaadbaar zijn :9~ en ook kwalitatief goed zijn>?

• cihanski
Toch maar even kijken naar de specs : wat is kwalitatief beter als het gaat om de specs?

JBL : http://www.jbl.com/home/p...ROL%202.4G&CheckProduct=Y

Magnat : http://www.4hardware.nl/a...t-interior-wireless-black

Als noob heb ik geen idee, prijsverschil is nihil (JBL is iets goedkoper).

[ Voor 96% gewijzigd door cihanski op 08-09-2009 14:41 ]

• cihanski
Om mijn topic toch nieuwe leven in te blazen: heb nu eindelijk mijn beamer gekocht, het is toch een andere geworden, namelijk de BenQ W600+ met twee hdmi uitgangen.

Deze HDMI uitgangen worden gebruikt om mijn PS3 aan te sluiten en een Kathrein UFS 922 televisie ontvanger.

Nou ben ik nu dus op zoek naar een goede audioset (hoeft niet meer draadloos te zijn, dat heb ik nu al opgegeven!) die ik aan kan sluiten op mijn beamer.

Het liefst (ook budgettair gezien; maximaal rond de €250 uit te geven) zoek ik een set luidsprekers zonder receiver aangezien ik mijn input devices al heb (voor games en films de PS3, voor televisie de Kathrein UFS922).

Iemand een gouden tip? Of heeft iemand ervaring met het kopen van luidsprekers zonder receiver?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Je beamer heeft twee HDMI ingangen, de PS3 en de Kathrein UFS 922 hebben een uitgang.

Maar goed. Volgens de specificaties heeft de BenQ W600+ alleen 2.0 stereo out. Dus je kan uit je beamer maximaal 2.0 geluid halen. Aan de ene kant zonde aangezien de PS3 gewoon meerkanaals geluid ondersteund. Maar aan de andere kant wel beter met een lager budget, want dan heb je per speaker meer uit te geven. Aangezien je speakers wilt zonder receiver moet je gaan kijken naar studiomonitoren. Dit zjn namelijk speakers met reeds een versterker ingebouwd. Passieve speakers aansluiten op de BenQ W600+ gaat niet werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Genoeg actieve speakers te koop. Kijk maar eens naar de PC speakersetjes van logitech bijv. Daar zit wel iets in je pricerange. En aangezien het toch niet voor muziek hoeft waarschijnlijk voldoende. Maar hoe ga je dan input selectie doen? Vaak is er maar een input.

• cihanski
AtomicShockwave schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:10:
Genoeg actieve speakers te koop. Kijk maar eens naar de PC speakersetjes van logitech bijv. Daar zit wel iets in je pricerange. En aangezien het toch niet voor muziek hoeft waarschijnlijk voldoende. Maar hoe ga je dan input selectie doen? Vaak is er maar een input.
Thanks voor je advies! Waarschijnlijk gewoon switchen van de input bij kijkmomenten --> of PS3 of Kathrein?

@ FeaR1986: ik snap niet goed wat je bedoelt met ingangen en uitgangen? lijkt mij dus dat de PS3 en Kathrein met HDMI op de beamer aangesloten worden en dat ik dus geen HDMI ingang meer kan gebruiken op deze twee devices (PS3 en Kathrein) om audio aan te sluiten, dus het moet nietHDMI zijn.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde dan, denk ik?

• cihanski
Een korte blik op actieve speakers leert me dat de Logitech Z-2300 heel erg goed gewaardeerd wordt! Ben absoluut geen kenner en geen "fijne luisteraar" maar de reviews en de prijs (€119!) maken me enthousiast?

https://dynabyte.nl/artik...THX?utm_campaign=tweakers

Zou deze werken met mijn combinatie van beamer, PS3 en televisie ontvanger??

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

cihanski schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:01:
[...]

Thanks voor je advies! Waarschijnlijk gewoon switchen van de input bij kijkmomenten --> of PS3 of Kathrein?

@ FeaR1986: ik snap niet goed wat je bedoelt met ingangen en uitgangen? lijkt mij dus dat de PS3 en Kathrein met HDMI op de beamer aangesloten worden en dat ik dus geen HDMI ingang meer kan gebruiken op deze twee devices (PS3 en Kathrein) om audio aan te sluiten, dus het moet nietHDMI zijn.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde dan, denk ik?
Jij gaf in je bericht aan dat de beamer 2 uitgangen heeft, terwijl dit ingangen zijn. Je PS3 en Kathrein hebben uitgangen.
Audio moet dus of via de audio out van de beamer. (Wat zonde is aangezien het maar een stereo uitgang is of via de line out van de PS3, wat ook zonde is omdat dat ook stereo is.)
Als je meerkanaals audio wilt (5.1, 7.1) zul je iets van een receiver oid moeten gebruiken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Meelobee schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:10:
[...]
Jij gaf in je bericht aan dat de beamer 2 uitgangen heeft, terwijl dit ingangen zijn. Je PS3 en Kathrein hebben uitgangen.
Audio moet dus of via de audio out van de beamer. (Wat zonde is aangezien het maar een stereo uitgang is of via de line out van de PS3, wat ook zonde is omdat dat ook stereo is.)
Als je meerkanaals audio wilt (5.1, 7.1) zul je iets van een receiver oid moeten gebruiken.
Dat bedoelde ik inderdaad :)

• cihanski
Beide bedankt voor de uitleg, was een typo van mijn kant uit met ingang/uitgang --> had inderdaad zelf het idee om de audio uitgang van de beamer te gebruiken, zodat ik ook bij beide apparaten (PS3 en Kathrein) geluid hebt zonder dat ik hoef te switchen met kabels.

Stereo geluid is voor mij geen ramp, zoals eerder al gevraagd ben ik dus enthousiast over de 2.1 set van Logitech Z-2300 --> maar op enkele sites zie ik bij deze set "actieve set" staan en bij anderen niet.

Kan iemand me daarbij helpen, gaat dit om een actieve luidsprekerset?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

cihanski schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:19:
Beide bedankt voor de uitleg, was een typo van mijn kant uit met ingang/uitgang --> had inderdaad zelf het idee om de audio uitgang van de beamer te gebruiken, zodat ik ook bij beide apparaten (PS3 en Kathrein) geluid hebt zonder dat ik hoef te switchen met kabels.

Stereo geluid is voor mij geen ramp, zoals eerder al gevraagd ben ik dus enthousiast over de 2.1 set van Logitech Z-2300 --> maar op enkele sites zie ik bij deze set "actieve set" staan en bij anderen niet.

Kan iemand me daarbij helpen, gaat dit om een actieve luidsprekerset?
Als je de audio out van de beamer gebruikt hoef je inderdaad niet te schakelen. Want de beamer zal het geluid outputten van de bron die op dat moment weergegeven wordt. Dus qua gedachtengang zit dat wel goed. Je moet alleen wel (denk ik) een verlengkabel kopen, want de meeste setjes hebben geen extreme lange kabels. Maar een dergelijke kabel is maar een paar euro.

De Z-2300 is naar mijn weten één van de betere sets die je voor het geld kan kopen. En inderdaad: het is een actieve set. Eigenlijk zijn alle speakersets voor de pc actief. Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je budget helemaal op te maken. Dan kan je kijken naar een set studiomonitoren van bijvoorbeeld KRK of M-Audio. Maar dan heb je een 2.0 set voor meer geld. Wel een iets natuurlijker geluid, maar dat moet je maar net aanstaan.

• cihanski
Super! Denk dat ik de combo wel zo te pakken heb dan, een laatste vraag : is de Z-2300 ook denk je aan te sluiten middels USB, aangezien de BenQ W600+ ook een usb ingang heeft? Zou dit ook verschil in geluid opleveren?
FeaR1986 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:26:
[...]

Als je de audio out van de beamer gebruikt hoef je inderdaad niet te schakelen. Want de beamer zal het geluid outputten van de bron die op dat moment weergegeven wordt. Dus qua gedachtengang zit dat wel goed. Je moet alleen wel (denk ik) een verlengkabel kopen, want de meeste setjes hebben geen extreme lange kabels. Maar een dergelijke kabel is maar een paar euro.

De Z-2300 is naar mijn weten één van de betere sets die je voor het geld kan kopen. En inderdaad: het is een actieve set. Eigenlijk zijn alle speakersets voor de pc actief. Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om je budget helemaal op te maken. Dan kan je kijken naar een set studiomonitoren van bijvoorbeeld KRK of M-Audio. Maar dan heb je een 2.0 set voor meer geld. Wel een iets natuurlijker geluid, maar dat moet je maar net aanstaan.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

cihanski schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:50:
Super! Denk dat ik de combo wel zo te pakken heb dan, een laatste vraag : is de Z-2300 ook denk je aan te sluiten middels USB, aangezien de BenQ W600+ ook een usb ingang heeft? Zou dit ook verschil in geluid opleveren?

[...]
Nee dat kan niet.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• cihanski
Thanks! Nou al met al wordt het dan toch de Logitech Z-2300. De studiomonitoren zag ik ook staan inderdaad, maar minder uitgeven is ook prima uiteraard :9
Pagina: 1