Toon posts:

Avond Cursus - Game Design and Development

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht sit topic in de verkeerde hoek zitten dan hierbij mijn excuus!

pfff ik zit een beetje in een dilemma, ik zou graag een start willen maken om te switchen van beroep, niet dat ik mijn beroep niet leuk meer vind maar ik heb mijn doelen bereikt en wil eens kijken of ik weer een ander doel voor ogen kan krijgen in een traject van een paar jaar.

Ik zal eens vertellen wat mij doel is!

Ik zit in de avond uren lekker te tekenen en te scripten (met behulp van how to`s online) en daarvan maak ik simpele games (doe ik al jaren) maar ik kom altijd tegen de welbekende muur van "wat nu en hoe verder" en op het einde van het verhaal heb ik tot nu toe niets foutloos kunnen ontwikkelen.

Ik ben mij ervan bewust dat hier een stukje of een hele stuk ervaring ontbreekt.

Ik ben 33 en ivm mijn werk het is niet mogelijk om een voltijd studie te volgen, dus ben ik al snel aangewezen op een avond studie of cursus om boven de stof te komen en in contact te komen met mede game designers.

Ik heb enige sites al bekeken zoald www.hku.nl maar kan niets vinden over avond cursussen.

Kan iemand mij enige informatie verschaften voor wat betreft een cursus Game Design and Development mag ook online CBT cursussen zijn (wel nederland).

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Avondcursussen gamedevelopment, het zou me enorm verbazen dat je zoiets zou vinden. Zou je dan zowiso beter niet je geld in een nuttigere cursus steken, waarmee je sterker staat op de arbeidsmarkt?
Als je een programmeur bent die een stap wil wagen in de wereld van gamedevelopment kan ik je XNA aanraden. Begin met wat te prutsen in XNA, werk een gamepje uit, maak wat demomateriaal en probeer via de fora aan extra medewerkers te geraken en met wat geluk kan je volgend jaar meedoen aan een of andere indie games wedstrijd waarmee je dan wat mooie relevante ervaring opdoet, staat nooit slecht op je CV ;)

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 08-09-2009 11:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:52

Kettrick

Rantmeister!

Probeer voor jezelf ook scherp te krijgen waar je eigen problemen liggen, mis je de programmeervaardigheden of juist de creatieve vaardigheden ?. Afhankelijk van de uitkomst heb je misschien juist meer aan een programmeer cursus of juist een vormgeving cursus.

Misschien is het handig om eens naar chris taylor's design template te kijken, als je dat gebruikt dwing je jezelf om goed na te denken over alle elementen van je spel. Op die manier kom je er misschien ook achter waar je zwaktes liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie gaat het om (de missende ervaring) aan te vullen. En dit is ook een bezigheid waar ik mij helemaal in kan laten gaan zo van ik begin om 19.00 uur te knutselen en oh god het is al 02.00 uur.

Dat is de reden dat ik mij hierin verder wil gaan verdiepen want het is een donders lekker gevoel ;) ja goed de vrouw niet vergeten dan :*)

Maar goed ik zal XNA eens bekijken!

@Roelz klopt het zit hem in het programmeren daar gaat het mis ik zal de template eens bekijken

Natuurlijk blijft de vraag avond cursussen of CBT trainingen bestaan!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:52

Kettrick

Rantmeister!

Het document van taylor dwingt je goed na te denken over wat je gaat maken, waardoor je minder in een rondje gaat programmeren :). Als je eenmaal een doel hebt gesteld is het makkelijker om daar naartoe te werken.

Wat voor omgeving ( taal/frameworks/etc ) gebruik je nu om games te bouwen ?. Voor zowel Java als .NET zijn goede frameworks beschikbaar, zodat je je goed kan richten op het bouwen van een spel ipv. het bouwen van een 3d engine :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
mijn tip is om een dag vrij te nemen, het liefst meerdere, zodat je een studie overdag kan nemen, dat geeft 10340354035 meer mogelijkheden.
Pagina: 1