Kaart + studio-opnamen..?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik zit in een band, en wij hebben geen zin meer om iedere keer naar de studio te moeten om een CDemootje op te nemen i.v.m. kosten :P

Daarom willen we thuis de hele zooi opnemen; meer tijd = betere kwaliteit
Welke geluidskaart raden jullie aan, en WAAROM? Wat maakt díe kaart nou geschikt voor 'studio'-werk.

Het is de bedoeling dat we alles apart opnemen, dus eerst drums , dan bas enz., de gewoonlijke manier. Ik weet niet of dit van invloed is op de keuze v/d kaart; misschien het aantal inputs ofzo..:?

Alvast errug bedankt :)

" Play the violent strings of my symphony "

• Symphony-X
Oh ja, we maken ook gebruik van midi. Het zou fijn zijn als dat dus ook goed klinkt door de geluidskaart, anders moet de KORG van onze toetsenist daar altijd mee belast worden.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Op vrijdag 02 maart 2001 22:49 schreef Symphony-X het volgende:
Het is de bedoeling dat we alles apart opnemen, dus eerst drums , dan bas enz., de gewoonlijke manier. Ik weet niet of dit van invloed is op de keuze v/d kaart; misschien het aantal inputs ofzo..:?
Bedoel je hiermee dat je tegelijk alles wilt opnemen, maar in verschillende tracks wil opnemen. Of dat je de drums, bas, enz NA ELKAAR opneemt en dan in verschillende tracks zet zodat je ze later kunt samenvoegen?

GreetZZ

• Symphony-X
Na elkaar.

• CV_SmileY
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
O,
dan heb je al voldoende aan bijvoorbeeld een creative platinum (heb ik hier en bevalt me goed).
Maar ik heb laatst gewerkt met een wat uitgebreidere Terratec kaart. En die vond ik toch wat beter qua Ruis (beter afgeschermt --> minder ruis bij opname). Maarja met een prog als CoolEditPro krijg je dat beetje wat in die Platinum zit ook wel weg.
De voordelen van de Creative vind ik met name het gebruiks gemak.

GreetZZ

• Symphony-X
Dat progje 'Cooleditpro', is dit ergens te downen, of moet je dat kopen?

en bedoel je dat deze kaart dan dus goed is:
Creative Labs SBLive! Platinum 5.1

thx :)

• Dennis
  • Laatst online: 12:53
Het lijkt me toch wel duidelijk welke je hier moet nemen??!!! Dat is NATUURLIJK de ISIS van Guillemot. Deze kaart heeft 8 mono ingangen (= perfect voor instrumenten) en 4 mono uitgangen!!

Ik heb hem zelf niet, maar zo'n vijf vrienden die ik ken hebben m wel en het is een TOPKAART!!!

• Symphony-X
Op zaterdag 03 maart 2001 09:33 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat is NATUURLIJK de ISIS van Guillemot. Deze kaart heeft 8 mono ingangen (= perfect voor instrumenten) en 4 mono uitgangen!!
heeft deze kaart ook goede midi geluiden?

• MrTail
  • Laatst online: 11-08 20:49
Ik zelf werk al weer een paar jaar met Cakewalk in combinatie met de Soundblaster Live.
Het principe van soundfonts werkt best makkelijk. Er word een gedeelte van je geheugen gereserveerd voor soundfonts en daarin kan je verschillende midi samples laden.
Bovendien zijn er goeie plug-ins te vinden waarmee je realtime geluidseffecten kan plaatsen over je kanalen (bijvoorbeeld een Small Plate Reverb geeft wel een leuk studio soundje).
Ik heb me nooit echt in andere kaarten verdiept, maar er zullen vast veel betere kaarten zijn. De Soundblaster heeft in principe maar 1 kanaal (full-duplex) dus je kan wel afspelen en opnemen tegelijk, maar slechts 1 (stereo) kanaal.
Zelf heb ik een kastje gebouwd waarmee ik kan schakelen tussen diverse ingangen zodat ik meerdere instrumenten aan m'n line-in heb hangen, alleen slechts 1 tegelijk kan horen.

Verwijderd

www.digidesign.com stelletje amateurs!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

http://www.digidesign.com/

Error Occurred While Processing Request
Error Diagnostic Information
An error occurred while attempting to establish a connection to the server.

The most likely cause of this problem is that the server is not currently running. Verify that the server is running and restart it if necessary.

Unix error number 2 occurred: No such file or directory

Amateurs ? :)
sorry moest effe :P

Verwijderd

Digidisign heeft leuke kaarten,

Ik heb zelf jaren gewerkt met twee AWE 64 Gold, lekker ruisarm samen met SAWPro als software, vier kanaaltjes tegelijk opnemen. Lijkt me zat voor jou situatie.

Ik heb nu een Terratec EWS88MT dus 8 kanalen tegelijk opnemen. wel leuk als je live wilt opnemen. MIDI loopt via de SBLive in mijn geval...

Willem

• Symphony-X
thx 4 de reacties peoplez ;)

• Silver-Surfer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 13:21
Ik heb een Terratec 64XL
(en nog te koop ook;))
Pagina: 1