Hallo,
Ik gebruik een sqlite3 database die dus aangeroepen moet worden met PDO functies. De SELECT statements werken gewoon, maar de insert/update statements niet. Het bestand heeft schrijfrechten, dus daar ligt het niet aan. Wanneer ik deze code heb krijg ik als output alleen het woord "Array" en wanneer ik de regel met het update statement weglaat dan krijg ik gewoon netjes een lijstje met dingen uit die database zoals het hoort.. iemand een idee? Ook de exec, prepare en al dat soort functies werken tot nog toe niet. Zit er al 3 dagen op te zoeken..
Ik gebruik een sqlite3 database die dus aangeroepen moet worden met PDO functies. De SELECT statements werken gewoon, maar de insert/update statements niet. Het bestand heeft schrijfrechten, dus daar ligt het niet aan. Wanneer ik deze code heb krijg ik als output alleen het woord "Array" en wanneer ik de regel met het update statement weglaat dan krijg ik gewoon netjes een lijstje met dingen uit die database zoals het hoort.. iemand een idee? Ook de exec, prepare en al dat soort functies werken tot nog toe niet. Zit er al 3 dagen op te zoeken..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php try { $dbh = new PDO('sqlite:/var/www/test/trac.db'); } catch (PDOException $e) { echo $e->getMessage(); } // Execute the query to get the usernames and actions $dbh->query("UPDATE permission SET action='actie' WHERE username='blabla'") or die($dbh->errorInfo()); $results = $dbh->query("SELECT username, action FROM permission"); while ($row = $results->Fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { echo "".$row['username']." ".$row['action']."<br>"; } ?> |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 11:23 ]