Mijn oude Macbook (Model A1181, zo'n witte dus) is al een tijdje in gebruik door men neefje, echter gisteren belde hij mij dat hij niet meer wou opstarten. Omdat hij hem niet echt kan missen voor school heb ik er vanochtend eens naar gekeken. Hij blijft dus inderdaad hangen op het grijze scherm met het Apple Logo en het wiel dat blijft ronddraaien.
Wat ik al geprobeerd heb;
(klik om te vergroten)

Failed to issue COM RESET successfully after 3 attempts. Failing...
Op het Apple support forum is er een draadje met dezelfde melding maar deze kwam na het vervangen van de HDD, wat hier dus niet gebeurt is. Ook een mogelijke fix met Hitachi Feature Tool lukt niet (Feature Tool boot niet)
Nu voor ik opnieuw ga installeren dacht ik eens te vragen wat ik nog zou kunnen doen? Systeemherstel is geen optie want Time Machine werd niet gebruikt.
Ik lees hier & daar dat het ook te maken zou kunnen hebben met deze update; meuk: Apple MacBook Pro EFI 1.7 maar het gaat hier niet over een Macbook Pro ... en het probleem is pas sinds gisteren.
Wat ik al geprobeerd heb;
- The Apple Hardware Test vanaf CD, geen fouten
- PRAM & NVRAM resetten
- In single mode gestart & /sbin/fsck -fy, ook geen fouten
(klik om te vergroten)
Failed to issue COM RESET successfully after 3 attempts. Failing...
Op het Apple support forum is er een draadje met dezelfde melding maar deze kwam na het vervangen van de HDD, wat hier dus niet gebeurt is. Ook een mogelijke fix met Hitachi Feature Tool lukt niet (Feature Tool boot niet)
Nu voor ik opnieuw ga installeren dacht ik eens te vragen wat ik nog zou kunnen doen? Systeemherstel is geen optie want Time Machine werd niet gebruikt.
Ik lees hier & daar dat het ook te maken zou kunnen hebben met deze update; meuk: Apple MacBook Pro EFI 1.7 maar het gaat hier niet over een Macbook Pro ... en het probleem is pas sinds gisteren.