Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een AmbiLight systeem in werking gezien en was helemaal verkocht.
Echter, ik heb onlangs al een nieuwe TV gekocht (Full HD, 42 inch) en daar wil ik nog een tijdje mee doen ;-)

Ik heb thuis niet alleen een LCD-televisie staan, maar ook een PlayStation 3 en een Internet TV kastje van KPN (beide via HDMI aangesloten).
Voor beide apparaten zoek ik eigenlijk een oplossing waarmee ik achter mijn scherm een aantal LED-lichten kan plaatsen die reageren op de beelden die mijn TV toont (zoals in deze video: http://www.youtube.com/watch?v=LYr2YhSj-uc)

Is dit mogelijk? Heeft een van jullie enig idee?
En zo ja, hoe kom ik daar aan/hoe maak ik dit? Ik ben helaas niet al te technisch onderlegd (maar ik wil altijd nieuwe dingen leren).

Bij voorbaat ontzettend bedankt!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Kijk hier eens...

DIY Ambilight howto?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Eens even kijken.

Edit: Hm, helaas niet zo snel iets te vinden over een oplossing voor HDMI.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat info gevonden en denk dat ik een 'oke' oplossing heb...

Op www.arfx.nl zijn er modules te koop dit via een PC werken. Je krijgt er ook mooie, lange LED strips bij voor op de achterkant van je TV.
HDMI is helaas geen optie voorlopig, want dat signaal wordt gecodeerd verstuurd. Echter: Alles dat op het scherm van je PC wordt weergegeven, dat vertaald de module zodat je LED strips dat juist weergeven.

Mijn oplossing, zodat het met AL je apparaten werkt, is de volgende:
Een high-res webcam die je op het scherm van je TV richt. Ja! Als je die op full-screen capture zet, dan pakt 'ie alle kleuren die nodig zijn en stuurt ze weer door naar je LEDjes. Als de resolutie van de cam goed is, dan heb je ook voldoende detail en kleurnuances...

Het probleem is dan wel dat je dus het volgende ALLEMAAL nodig hebt:
• Een TV
• Een goede webcam (die niet in de weg staat, maar wél je scherm op kan nemen)
• Een PC die in dezelfde kamer staat als je TV
• Een van de setjes die ARFX.nl verkoopt

Mijn Mac staat bijvoorbeeld al in mijn slaapkamer, en niet in mijn woonkamer.
Gelukkig heb ik nog een oude Windows-pc (je hebt er sowieso Windows voor nodig las ik) staan... Maar ja, het moet wel een beetje netjes weggewerkt kunnen worden en die oude PC heeft best een flinke kast...

Anyway, denken jullie dat dit zou werken?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Persoonlijk lijkt het me een vreemde oplossing zo met een webcam.

Ik zelf heb wat ervaring met de Ambx setjes van Philips (die gaming dingen) Klik!.

Dit werkt over het algemeen goed met een Windows bak maar er is totaal geen ondersteuning voor Mac.

Wij hebben die set beneden bij de TV staan en als je een film speelt met vlc ofzo dan ziet het er niet al te slecht uit best grappig. Enige nadeel wat ik heb is dat de software echt brak is, als het eenmal ingesteld is werkt het wel maar voordat je zover bent heb je de hele zaak drie keer opnieuw geinstaleerd.

Verwijderd

Topicstarter
BlueKeenan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:20:
Persoonlijk lijkt het me een vreemde oplossing zo met een webcam.

Ik zelf heb wat ervaring met de Ambx setjes van Philips (die gaming dingen) Klik!.

Dit werkt over het algemeen goed met een Windows bak maar er is totaal geen ondersteuning voor Mac.

Wij hebben die set beneden bij de TV staan en als je een film speelt met vlc ofzo dan ziet het er niet al te slecht uit best grappig. Enige nadeel wat ik heb is dat de software echt brak is, als het eenmal ingesteld is werkt het wel maar voordat je zover bent heb je de hele zaak drie keer opnieuw geinstaleerd.
Het gaat mij vooral om de combinatie TV+PS3... Ik ben geen PC-gamer.
Vandaar de oplossing met de webcam.

AMBX vereist toch ondersteuning van het apparaat/de games waarop het aangesloten wordt?

In mijn situatie zou het dan ongeveer zoiets worden met de webcam+ARFX-oplossing...

Afbeeldingslocatie: http://caemgen.nl/ambilightsetup.jpg

Op zich goed te doen, want de PC zie je niet liggen (vanwege het dubbellaagse tafeltje) en de stroom/aansluitkabels/camera kun je zo los klikken en wegleggen als je ze niet nodig hebt...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 15:03 ]

Pagina: 1