Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Topicstarter
Tijdens mijn vakantie in Toscane heb ik weinig pogingen ondernomen om niet de geeikte toeristische foto's te maken. Dit is echter een van de pogingen om iets anders dan duomo's, wijngaarden en cypressen op de foto te zetten. Ik ben er helaas pas halverwege mijn vakantie mee begonnen, maar het is fantastisch om te zien hoe je deze driewielers op de meest vreemde plaatsen en met allerlei gebruiksporen tegenkomt. Thematisch heb ik ervoor gekozen alle foto's op F2.8 te nemen en in de nabewerking te kiezen voor duotone, zodat de verschillende kleuren van de voertuigen geen afbreuk doen aan het serie gevoel. Alle foto's zijn klikbaar voor meer pixels.

1:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_2986k.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_2928k.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_2630k.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_2965k.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_2515k.jpg

6:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/RBK_3028k.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Een erg leuk serie! Bij de laatste twee foto's vraag ik me af of het niet sterker zou zijn om nog wat meer context te tonen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

serie is leuk, maar ik zeg wel een grote OOPS voor de audi op de eerste plaat.....de rest van je serie ziet er leuk uit, straalt een wat ouder sfeertje uit en dan ineens die moderne audi.....
Het gebruik van de constante 2.8 vind ik hier wel goed op zijn plaats moet ik zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 08-09-2009 10:57 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Deathchant schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:56:
serie is leuk, maar ik zeg wel een grote OOPS voor de audi op de eerste plaat.....de rest van je serie ziet er leuk uit, straalt een wat ouder sfeertje uit en dan ineens die moderne audi.....
Het gebruik van de constante 2.8 vind ik hier wel goed op zijn plaats moet ik zeggen.
Dat is juist het mooie, oud en nieuw, simpel en luxe... in één shot, ik vind hem sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Nielsvr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:57:
[...]

Dat is juist het mooie, oud en nieuw, simpel en luxe... in één shot, ik vind hem sterk.
Hij valt alleen niet echt mooi in de serie ;) . Als solo showcase zou hij het beter doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
originele benadering van italie moet ik zeggen. Eigenlijk stom dat niemand er zo op komt meestal want deze gevalletjes kosten toch menig toerist bijna het leven in Italie ;)

Goed uitgevoerd, ziet er ook lekker constant uit, al zijn de laatste twee iets donkerder van sfeer. Bij de eerste is de audi discutabel, aangezien je bij de rest ook wel andere voertuigen mee erop hebt staan hier en daar, maar het logo is wel iets te prominent in beeld.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Topicstarter
Ik heb bij 1 de Audi heel bewust herkenbaar erbij gehouden op de foto, juist als contrast met de Piaggio. Alleen valt op de kleine afbeelding de audi meer op dan wanneer je de grotere versie bekijkt.

@DeFeCt: bij 5 heb ik nog iets gecropt, maar meer dan een smal straatje in Volterra valt er niet van te maken. 6 in ongecropped en had er nog iets meer stadsmuur op gekund, maar ik vond juist de twee achter elkaar staande karretjes zo wel aardig uitkomen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Wat kan helpen is in je bewerking even de exposure op het audi-logo wat verder terugdrukken. Verder echt een leuke serie :)

ow, wacht, toch een remark.

Dat rare groene. Echt zwart/wit zou de serie veeeel beter doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Henk op 08-09-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Heel leuk gedaan! Ik houd wel van thema's die tenminste duidelijk zijn :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Topicstarter
De meeste karretjes op mijn foto's zijn ook donkergroen, vandaar het rare groene :) Het audi-logo had ik al wat weggedrukt, maar ik kan het nog wat meer wegmoffelen, ik zal even kijken of dat een verbetering geeft.

Ik vind de google ad bij mijn topic wel aardig overigens :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMkexLWaHWRMSlpQyR92Bcbq/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Lekkere toning! 1,4,5 en 6 doen het voor mij het best vanwege de mooie beeldopbouw en de gelaagdheid in Dof. Ik zou persoonlijk de serie beperken tot die 4 platen maar das natuurlijk maar mijn mening.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuke foto's en nette toning: ik vind vooral 2 en 5 koel: precies de steegjes / achterplaatsjes waar je zulke dingen zou verwachten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha leuk, die wagentjes! Heb ze in Napels ook veel gezien. :)

Ik vind de serie aardig geslaagd, mooie serie-matigheid. Mis wel wat meer straatbeeld denk ik. Foto's waar je wat verder de straat in kunt kijken, wat meer ruimte om de Piaggio's heen.

De Audi bij #1 vind ik overigens niet storen, geeft naast een extra laag in het beeld ook een extra laag qua inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:35
Heb je in Italie geen personen uitvoering van de Ape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TukkerTweaker schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:42:
Heb je in Italie geen personen uitvoering van de Ape?
Nope, alleen in Thailand volgens mij.

Moet trouwens zeggen dat ik hier vol bewondering van sta te kijken _/-\o_ Prachtige shots! Laat echt het karakter zien van die autootjes.

Eerste foto is trouwens een oud model Ape 50 en de een na laatste is een P2, heeft een groter blok en kunnen standaard 2 mensen in De rest is allemaal een Ape 50 1 persoons brommer voertuigjes :+

offtopic:
Ik heb zo'n ding voor de deur staan. Enorme fun is dat elke keer!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

grappige serie en absoluut een goede besteding van je tijd.
De enige foto die ik echt minder vind is nr. 3. Hij is mij ietwat te rommelig
Nummer 5 zou wellicht een tandje donkerder kunnen.
Nummer 6 is imo de beste.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 11-09-2009 07:36 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Grappig inderdaad. Vind wel dat je wat creatiever mag zijn met je composities. Zie veel composities vaak terug komen.

Probeer eens wat details mee te nemen van zo'n voertuig. Bijvoorbeeld een close up van een buitenspiegel, stuk raam, stuk voorkant en eventueel een bumper. Dat maakt het wat afwisselender.
Pagina: 1