Toon posts:

Popcorn A-110 probleem met netwerk installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen een PCH A-110 in huis.
De ergenissen over de installatie en de stabiliteit zal ik niet noemen hier maar het volgende probleem doet zich nog steeds voor:

Via media bron kan ik mijn netwerk benaderen (WORKGROUP) en hierna zie ik de PCH-A110 en de PC-1 (computer'.
Na de PC/1 te hebben gekozen duurt het ongeveer 1 minuut voordat er een foutbericht wordt getoond (volgens mij) "Geen media beschikbaar". Vreemd omdat ik de op PC (OS =Windows XP SP3) 2 mappen heb gedeeld waarin de nodige films en muziek staan vermeld.

Vervolgens getracht om handmatig een verbinding in te stellen via "Gedeelde mappen" met de URL:
SMB://IP adres/share naam en ook via NFS://IP adres:/share naam
Maar als ik deze keuze uitprobeer als media bron krijg ik na enkele minuten de foutmelding "Geen source beschikbaar".

Ik heb ook op de PC-1 het programma MyIhome geinstalleerd maar ook dat is niet te zien in de PCH als media bron.

Tussen de PCH en PC-1 zitten een Hub en een router maar persoonlijk denk ik niet dat de fout hierin zit omdat ik via WORKGROUP --> PC-1 krijg te zien.

Ik krijg dus in het geheel geen verbinding met PC-1 vanuit de PCH-A110
Vele forums al nagelezen/gekeken maar nog steeds geen antwoord op dit probleem gevonden.
En trouwens de leverancier gemaild hierover maar die verwijst enkel maar naar de beschikbare site's op internet, lekkere support......... :(

Iemand?

Dank voor de reactie.
Probleem is achterhaald, in de LAN instelling van PC-1 stond een vinkje aan terwijl dit uit moest staan.
Hierdoor was PC-1 niet te benaderen.

Dank jullie allemaal voor het lezen en de reactie.
Topic kan worden gesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 12:36 . Reden: Opgelost ]

• mortalsin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02-2023
heb je de nieuwste firmware ?

release Date : 01 June 2009
Firmware Version : 01-17-090204-15-POP-403