Haar extracten op veel verschillende manieren. Een aantal van die manieren ken ik wel, maar bij de volgende foto wil het me niet echt lukken om deze fatsoenlijk te extracten.

gezicht weggehaald ivm privacy
Hoe kan je nu zoiets het beste extracten. Ik wil dus die achtergrond weghebben.
Geprobeerd:
- Quick mask mode en dan gaan 'schilderen' wat ik wil hebben. Dan er een selectie van maken en wat ik niet nodig heb verwijderen.
- Extract tool aangeslingerd, maar daar krijg ik heel veel vreemde transparanties aan de randen.
- Lasso tool, maar die is niet echt geschikt voor dit.
Ik kan opzich best objecten extracten, maar het is vooral dat gekrulde haar wat hier de problemen geeft. Ik weet dat je ook wel iets kan doen met alpha channels, maar daar ben ik nog niet echt in thuis aangezien ik het nooit eerder gebruikt hebt.
Iemand tips om bovenstaande foto correct te extracten?

gezicht weggehaald ivm privacy
Hoe kan je nu zoiets het beste extracten. Ik wil dus die achtergrond weghebben.
Geprobeerd:
- Quick mask mode en dan gaan 'schilderen' wat ik wil hebben. Dan er een selectie van maken en wat ik niet nodig heb verwijderen.
- Extract tool aangeslingerd, maar daar krijg ik heel veel vreemde transparanties aan de randen.
- Lasso tool, maar die is niet echt geschikt voor dit.
Ik kan opzich best objecten extracten, maar het is vooral dat gekrulde haar wat hier de problemen geeft. Ik weet dat je ook wel iets kan doen met alpha channels, maar daar ben ik nog niet echt in thuis aangezien ik het nooit eerder gebruikt hebt.
Iemand tips om bovenstaande foto correct te extracten?
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 08-09-2009 09:54 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh