Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede-morgen,

Ik heb hier een probleempje; Het bedrijf waar ik werk doet regelmatig DVD's uitdelen. Deze DVD's worden voornamelijk op computers afgespeeld. Helaas hebben veel klanten de desgewenste codec's niet op hun computer staan. Hun moeten dan Kazaa Lite Codec Pack of andere software installeren.

Nu wil ik eigelijk de DVD converteren naar een formaat die iedereen kan afspelen. Volgens mij kan .wmv dit? Maar helaas heeft Wikipedia, Google en de Microsoft Knowledge base mij niet kunnen helpen.

Tevens zoek ik dan een programma om de DVD naar het desgewenste formaat te converteren.

Bedankt voor het lezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

.wmv heeft sinds de release van Windows XP ook al een aantal updates en nieuwe versies gehad. Een DVD lijkt me een veilige keuze. Als je het nog veiliger wilt kun je MPEG 1 gebruiken (.mpg) maar je moet je wel beseffen dat dit een verouderde standaard is, met niet zo een goede compressie als .WMV of bijvoorbeeld DIVX

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt ook een speler meeleveren die je bijv. via autorun laat starten en dan de video afspeelt. Misschien dat dit wel met VLC player kan. Dan heb je wel de vrijheid om XviD te gebruiken voor het coderen. Mppeg-1 gebruiken wil je eigenlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:12:
Je kunt ook een speler meeleveren die je bijv. via autorun laat starten en dan de video afspeelt. Misschien dat dit wel met VLC player kan. Dan heb je wel de vrijheid om XviD te gebruiken voor het coderen. Mppeg-1 gebruiken wil je eigenlijk echt niet.
Top idee :) nu even kijken dat het ook kan in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Om een DVD af te kunnen spelen op een standaard XP-bak moet er op die PC ook DVD-afspeelsoftware (codecs) geïnstalleerd zijn. Out-of-the-box ondersteunt XP dus géén DVD's!

Je zou media player classic mee kunnen leveren, die heeft een ingebouwde DVD-codec en hoeft niet geïnstalleerd te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2009 09:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:14:
Om een DVD af te kunnen spelen op een standaard XP-bak moet er op die PC ook DVD-afspeelsoftware (codecs) geïnstalleerd zijn. Out-of-the-box ondersteunt XP dus géén DVD's!

Je zou media player classic mee kunnen leveren, die heeft een ingebouwde DVD-codec en hoeft niet geïnstalleerd te worden.
Dus met VLC kan het niet? Ik ben overigens aan het zoeken naar tutorials waarmee je dan media player classic kunt meeleveren of VLC :) Tot nu toe niet veel! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

VLC kan ook DVD's afspelen, de speler heeft een eigen codec.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:16:
[...]

Dus met VLC kan het niet? Ik ben overigens aan het zoeken naar tutorials waarmee je dan media player classic kunt meeleveren of VLC :) Tot nu toe niet veel! :'(
Je hebt gewoon de portable versie van MPC of VLC nodig en dan moet je de autorun.inf aanpassen zodat die verschijnt autorun lijstje van XP.

Eentje die er dacht ik in XP ook standaar inzit is de Intel Indeo codec, maar da's een vrij nutteloze codec 8)7

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardfreak schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:20:
[...]

Je hebt gewoon de portable versie van MPC of VLC nodig en dan moet je de autorun.inf aanpassen zodat die verschijnt autorun lijstje van XP.

Eentje die er dacht ik in XP ook standaar inzit is de Intel Indeo codec, maar da's een vrij nutteloze codec 8)7
Heb net even gekeken naar PortableVLC maar dat is geen optie. Paar keer staat de PortableWebsite in beeld wat niet mag. http://portableapps.com/apps/music_video/vlc_portable

Nu kijken naar MPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:26:
[...]

Heb net even gekeken naar PortableVLC maar dat is geen optie. Paar keer staat de PortableWebsite in beeld wat niet mag. http://portableapps.com/apps/music_video/vlc_portable

Nu kijken naar MPC
Portable WMC was helaas ook geen succes. Gebrand op een DVD met aangepaste autorun. Maar op een kale XP SP2 machine "Dont have the codecs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je zou H.264 als codec kunnen proberen en MKV als container, MPC-HC ((Homecinema, een doorontwikkeling van Media Player Classic) heeft daar een ingebouwde codec voor.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marcieking schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:06:
Je zou H.264 als codec kunnen proberen en MKV als container, MPC-HC ((Homecinema, een doorontwikkeling van Media Player Classic) heeft daar een ingebouwde codec voor.
Deze bedoel je ? http://mpc-hc.sourceforge.net/
Volgens mij hebben ze geen portable (voor dvd?) versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Voor zover ik weet kun je de normale versie prima op DVD gebruiken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:26:Heb net even gekeken naar PortableVLC maar dat is geen optie. Paar keer staat de PortableWebsite in beeld wat niet mag.
Voor zover ik weet heb je helemaal geen portable versie van VLC nodig. De 'standaard' versie in een zipfile kun je gewoon uitpakken en draaien zonder verdere installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijzelf schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:47:
[...]
Voor zover ik weet heb je helemaal geen portable versie van VLC nodig. De 'standaard' versie in een zipfile kun je gewoon uitpakken en draaien zonder verdere installatie.
Ga ik even proberen :) Veel testen!!
Wel heb ik nog een probleem; Ik kan de applicatie in de autorun.inf zetten. Maar VLC moet dan automatisch het bestand openen op de DVD, wat kan ik hiermee het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>>> CSA, wat je nu allemaal aan het doen bent heeft niks meer met het OS zelf van doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijzelf schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:47:
[...]
Zojuist meerdere keren geprobeerd; Helaas. VNC Wilt starten nadat je hem hebt gebrand. Op meerdere computer's geprobeerd, meerdere dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe handig je bent, maar het is mogelijk met een combinatie van mplayer en MPUI.
Op basis daarvan, heeft iemand een tooltje ontwikkeld dat een en ander wat vereenvoudigt: MakeInstantPlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beuzelarij schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:26:
Ik weet niet hoe handig je bent, maar het is mogelijk met een combinatie van mplayer en MPUI.
Op basis daarvan, heeft iemand een tooltje ontwikkeld dat een en ander wat vereenvoudigt: MakeInstantPlayer
JE BENT MIJN REDDER IN NOOD! Morgen ga ik het proberen :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik wilde net voorstellen om iets met Flash te proberen. Ik dacht dat er een tool bestond om een film of divx naar een flash bestand inclusief player om te zetten. Flash staat op veel plaatsen geïnstalleerd en kan ook makkelijk mee als install geleverd worden.

Om je nog maar een optie te geven ...
Pagina: 1