Laptop (Acer Travelmate) zonder lcd-scherm als 'desktop pc'?

Pagina: 1
Acties:

• mrboeien
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-12 21:14
Hallo,

Ik heb hier een Acer Travelmate 240 waarvan het lcd-scherm gekraakt is. Kortom, het scherm is niet meer te repareren (wel eventueel te vervangen, maar dat zou ik als laatste redmiddel zien). Ik heb een service guide gedownload en het lcd-scherm verwijderd, maar zou het (praktisch onbeschadigde) karkas als desktop systeem willen gebruiken, met een externe monitor 'ter vervanging'. Wel kon ik, ten tijde dat het defecte scherm nog aan de laptop was aangesloten, een externe monitor gebruiken, maar ik heb nog niet geprobeerd het systeem draaiende te krijgen zonder dat het scherm uberhaupt is aangesloten. Vooraleer ik hiermee verder ga vraag ik jullie advies hierover... zijn jullie van mening dat ik het systeem (zonder al teveel technische kunstgrepen) draaiende krijg zonder het originele scherm (of moet ik bijv. de invertor o.i.d. eraan laten zitten)? Of zouden jullie toch aanraden het scherm te vervangen (op marktplaats stond bijv. een scherm voor 40,- aangeboden, maar een tweedehands desktop met betere specs, voor een paar extra pegels, is natuurlijk ook een optie). Alvast bedankt voor je reactie.

Grtz.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom heb je het nog niet geprobeerd? De meeste laptops die ik ken clonen het beeld standaard na opstarten, dus je zou prima een monitor aan de video-uitgang kunnen hangen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• mrboeien
Das even een praktisch probleempje... ten eerste heb ik nu even geen externe monitor die ik gemakkelijk kan aansluiten, en ten tweede is op dit moment de lokatie van de poweradaptor mij onbekend, dus vooralsnog is het even een theoretisch/technische vraag ;-)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:14
Mijn dell geeft het beeld weer op beide schermen vanaf het opstarten. Als jou Acer dat ook doet dan kan het. Het beste is om het gewoon uit te proberen.

En wij kunnen niet voor jou de beslissing nemen of je hem als vast pc wil gaan gebruiken of een nieuw scherm plaatsen. Je kan nog in V&A een oproep doen voor een laptopscherm.

Ik zou in elk geval geen laptop als desktop willen hebben, veel te traag..

• mrboeien
Ik ga het sowieso uitproberen (als de accu nog opgeladen is tenminste... anders zal ik even een vervanging moeten zien te regelen). Maar het zou natuurlijk kunnen dat een van jullie directe ervaring heeft met de meer technische kanten van een laptop (dus bijvoorbeeld met het vervangen van een lcd-scherm en de problemen die hiermee gepaard kunnen gaan). Maarreum, ook de financiele kant (en het performance-deel) speelt mee in het vraagstuk (zou het me in verhouding veel tijd gaan kosten en de nodige euros, dan zou het wellicht beter zijn me te richten op een budget, bij elkaar geraapt, desktop systeem... niettemin, het is ook wel weer een leuke uitdaging om van een afgeschreven laptop weer een goed werkend systeem te kunnen maken ;-)