_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De TS had z'n avatar op z'n eigen server gehost, welke compromised bleek te zijn.
Misschien had je z'n oude avatar in je cache staan ofzo?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Heb ik voor zover ik weet niet. Alles is bij mij zo standaard mogelijk. Op wat audiocodecs na. Gebruik Firefox 3.5. Zou ik dit kunnen zien als een incident? Of niet? Ik kan namelijk nog steeds niet naar die link toe en avast geeft nog steeds een melding OOK na het legen van mijn cache en internet geschiedenisConfusion schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:36:
Misschien heb je een 'preview' plugin aanstaan, die de gelinkte, compromised, site van de topicstarter alvast voor je aan het ophalen was? Wat overigens ook een goede reden is dat soort tools niet te gebruiken.
Hmm Internet Explorer 8 geeft ook een foutmelding en daar ben ik niet eens ingelogd ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 08-09-2009 08:42 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-09-2009 09:00 ]
Dat is helaas niet alleen bij Avast. Avira had bij mij laatst ook een Trojan gevonden die er niet was en na een databaseupdate van Avira weer verdwenen was.moto-moi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:55:
Avast zuigt want het geeft allerlei stomme false positives de laatste tijd
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar ja wat moet ik dan gebruiken...moto-moi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:55:

Het risico op false positives is er natuurlijk altijd.Touchdomex schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:22:
[...]
Maar ja wat moet ik dan gebruiken...AVG heb ik afgezworen want die vond nooit de trojans terwijl de hele PC er vol mee zat
Avast geeft valse positive's en zo te lezen doet Avira dat ook... De beste 3 gratis antivirus pakketten heb ik dan gehad...
Overigens heb ik hier met Avira geen false positive op bovenstaande link.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Tsja, geen ideeTouchdomex schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:22:
[...]
Maar ja wat moet ik dan gebruiken...AVG heb ik afgezworen want die vond nooit de trojans terwijl de hele PC er vol mee zat
Avast geeft valse positive's en zo te lezen doet Avira dat ook... De beste 3 gratis antivirus pakketten heb ik dan gehad...
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.2) Gecko/20090803 Ubuntu/9.04 (jaunty) Shiretoko/3.5.2

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ik kan ook wel weer mijn Macbook pakken of op deze PC weer eens Ubuntu zetten. Maar dat is nog steeds niet een goeie oplossing voor spelletjesmoto-moi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:26:
[...]
Tsja, geen ideegebruik ik zelfMozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.2) Gecko/20090803 Ubuntu/9.04 (jaunty) Shiretoko/3.5.2Het is gewoon nogal iritant dat mensen denken dat de site waar ze naar kijken een virus probeert op te sturen, terwijl ik bij wijze van spreken mijn hand in het vuur durf te steken dat wij dat nooit zijn
voor de rest van de dingen wel trouwens

Zeur niet, beter false positives dan false negatives. Overigens is dit de eerste keer dat ik het tegenkom met avast, en het blijft imho het meest fatsoenlijke gratis antivirusprogrammamoto-moi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:55:
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2009 10:24 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb nog nooit last gehad van false positives (of iig, tijdens het surfen niet) met Avira en ben het ook nog maar zelden tot nooit op internet tegengekomen dat anderen daar last van hebben. Het is vrijwel altijd AVG of Avast die lopen te bokkenTouchdomex schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:22:
[...]
The devil is in the details.
.edit: en wellicht deze: webmail in "Website onveilig volgens Google"
.edit2: en wat mij betreft is de error van avast zeer terecht. De rss feed van die topic zorgt er namelijk voor dat alle html gestript wordt. Wat dus overblijft is letterlijk het malicious script waar avast voor waarschuwt.
Dus, ga maar vast naar het brandwondencentrummoto-moi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:26:
[...]
Het is gewoon nogal iritant dat mensen denken dat de site waar ze naar kijken een virus probeert op te sturen, terwijl ik bij wijze van spreken mijn hand in het vuur durf te steken dat wij dat nooit zijn
[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2009 10:42 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb ze even aangepast.oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:33:
't komt trouwens door deze post: Mopperman in "Website onveilig volgens Google"
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hoe precies? Avast bokt nog steeds. Of is dat een lokale fix?
[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2009 11:12 ]
Tsja, als Avast puur bokt op de content, zelfs al is die in de gebruikte context absoluut niet executable (wat ik dus gefixed heb - in sommige gevallen werden < en > niet correct (enkel maar naar < en > ipv naar &#60; en &#62;) geëncodeerd) dan houdt het natuurlijk een beetje op. Dan zouden we feitelijk zelf een virusscanner in onze parser moeten inbouwen.oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:10:
Euh, nee. Het gaat om de contents van het script. Dat er <script> tags omheen staan doet er niet zoveel toe. De brackets wijzigen in { } zet dus geen zoden aan de dijk
[...]
Hoe precies? Avast bokt nog steeds. Of is dat een lokale fix?

Intentionally left blank
Ik heb iig nog even de moeite gedaan om een false positive report in te vullen bij Avast, wellicht dat zij er ook iets aan kunnen doen door wat meer naar de context te kijken.
Maar je zou je nog kunnen afvragen of het niet tegen de policy van t.net is dat virus sourcecode gewoon in een post op GoT staat. Het lijkt me handiger om de hele content gewoon te verwijderen.
Voor de gebruikers van Avast: je zou t.net als exception kunnen opgeven bij de webshield. Customize de webshield settings, ga naar het tabblad exceptions, en voeg daar "http://*.tweakers.net/*" toe aan de URLs.
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2009 12:13 ]
Ik heb gister ook een false positive report ingevuld voor Avast. Geen idee of ze er iets aan kúnnen doen, maar dan zijn ze in elk geval op de hoogte..oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:04:
[...]
Ik heb iig nog even de moeite gedaan om een false positive report in te vullen bij Avast, wellicht dat zij er ook iets aan kunnen doen door wat meer naar de context te kijken.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Zal wel kunnen, maar ik ga geen enkele site aan m'n exceptions toevoegen. Mocht er ooit toch iets verkeerds zijn dan detecteert het webshield het niet....oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:04:
[..]
Voor de gebruikers van Avast: je zou t.net als exception kunnen opgeven bij de webshield. Customize de webshield settings, ga naar het tabblad exceptions, en voeg daar "http://*.tweakers.net/*" toe aan de URLs.
Foutmelding van Avast was trouwens de volgende:

Zoals ik al zei, het zou kunnen als je dat wilt. Als je het niet wilt moet je het natuurlijk niet doen.Wildfire schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:23:
[...]
Zal wel kunnen, maar ik ga geen enkele site aan m'n exceptions toevoegen.
Overigens zie ik nu dat hij de normale topic ook als malware ziet? Volgens mij was dat vanmorgen nog niet zo, toen ging het alleen nog om de rss feed van de topic...
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2009 12:45 ]
Aaaii, komt het echt door mijn post?.oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:33:
't komt trouwens door deze post: Mopperman in "Website onveilig volgens Google"
.edit2: en wat mij betreft is de error van avast zeer terecht. De rss feed van die topic zorgt er namelijk voor dat alle html gestript wordt. Wat dus overblijft is letterlijk het malicious script waar avast voor waarschuwt.
[...]
Dus, ga maar vast naar het brandwondencentrum
Geen idee, ik heb jouw post niet geverifieerd. Ik zei daarom ook "wellicht". Met name omdat de contents van die ene variabele die door die decoding functie wordt gegooid gewoon in je post stond, en ik vermoed dat de virusscanner daarover valt.
Nou, da's een beetje het punt, het kan ook niet echt kwaad. Maar omdat het toch malware content is kunnen virusscanners erover vallenMijn excuses daarvoor, wist niet dat het kwaad kon (dacht dat alles werd ge-escaped e.d.).
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2009 16:31 ]
Op het moment dat ik op GoT op het topic klik krijg ik deze melding... dus niet de RSS-feed ofzo..oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:43:
[...]
Zoals ik al zei, het zou kunnen als je dat wilt. Als je het niet wilt moet je het natuurlijk niet doen.
Overigens zie ik nu dat hij de normale topic ook als malware ziet? Volgens mij was dat vanmorgen nog niet zo, toen ging het alleen nog om de rss feed van de topic...
.oisyn schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:29:
Nou, da's een beetje het punt, het kan ook niet echt kwaad. Maar omdat het toch malware content is kunnen virusscanners erover vallen. Vergelijk het met een stuk malware code dat je in een bmptje transporteert. Als je 'm opent in een viewer zul je voornamelijk random pixels zien, en het kan geen kwaad omdat de code nooit daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Maar een virusscanner zal het weldegelijk herkennen.
Herkennen natuurlijk. Maar het is imho niet iets om de boel voor te blokkeren. Of blokkeer anders ook pagina's met form*t C:
Het als scripts herkennen is iig waarom ik toch zelfs de <> verwijderde: dan is het helemaal gewone platte tekst geworden en zal zelfs de meest brakkke(c.q. slimme) browser het niet herkennen als iets dat het moet uitvoeren.
Ik haal trouwens even een aantal ??? uit de topictitel.
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 09-09-2009 18:15 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)