Gaming Headsets

Pagina: 1
Acties:

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Aangezien ik de laatste tijd telkens fanatieker ben in het spelen van CoD4 en binnenkort ook naar een grote lan-party ga wil ik mezelf vanwege een financieel meevallertje trakteren op een goede nieuwe (gaming) headset.
Ik heb momenteel een Logitech USB 350 headset en een losse Sennheiser HD215. Deze gaan er beide uit en dan wil ik dus een soort van gecombineerde (liefst nog betere kwaliteit) ter vervanging. Naast simpelweg de geluidskwaliteit is ook het draagcomfort uiteraard erg belangrijk.
Een budget is er eigenlijk niet echt, maar het moet prijs/kwaliteit natuurlijk wel interessant blijven. 50 euro meer voor iets wat slechts een procent beter is is het me niet waard.

Gezien het feit dat de headset vooral voor gamen gebruikt zal worden (80% gamen en verder wat muziek luisteren etc.).
Omdat tegenwoordig door de bomen het bos niet meer te zien is in dit wereldje heb ik uiteraard zelf al wel wat zoekwerk gedaan en heb meerdere zeer interessante headsets gevonden, ik sta echter volledig open voor andere suggesties! Er zit echter nogal een verschil tussen en ik weet niet goed waar ik mijn keus nou op moet laten vallen. Ik kon hier op het forum geen (recent) topic vinden waarin dit onderwerp ter discussie komt. Daarom mijn vraag naar jullie hulp.

Wat ik al had gevonden;
Turtle Beach AK-R8
Zie hier voor uitgebreide informatie: http://www.turtlebeach.com/products/akr8/home.aspx
+/-: Heeft een eigen geluidskaart die speciaal gericht is op die headset, 5.1 geluid door meerdere speakers en makkelijk aan te sluiten via USB. Grootste minpunt is de (zeer) lastige verkrijgbaarheid in Nederland/Europa. (Momenteel pas 1 winkel gevonden in Europa waar die nog te koop is... En dan nog een stuk duurder dan bij een andere winkel, waar die momenteel out of stock is)
Prijs: ~135 euro

Roccat Kave
Zie hier voor uitgebreide informatie: http://www.roccat.org/Products/Gaming-Sound/ROCCAT-Kave/
+/-: Lijkt op papier veel op de Turtle Beach, heeft verder als pluspunten zijn uiterlijk en prijs/beschikbaarheid. Ik heb er echter nog weinig ervaringen over kunnen vinden aangezien het merk nog relatief nieuw is. Daarnaast is me ook nog niet helemaal duidelijk of deze nu ook een fatsoenlijke geluidskaart er al bij heeft, of dat je die wel zelf al moet hebben (die heb ik namelijk nog niet).
Prijs: ~80 euro

Sennheiser PC350
Zie hier voor uitgebreide informatie: http://www.sennheiser.com/comm/icm_eng.nsf/root/502141
+/-: Het is een Sennheiser, merk waar ik vertrouwd mee ben en altijd zeer tevreden over. Het is echter wel een "gewone" stereoheadset. Ik heb mijn twijfel bij de mogelijkheid over de surroundweergave hiervan en hij zal dan waarschijnlijk ook nog een fatsoenlijke geluidskaart nodig hebben om dat te doen?
Prijs: ~125 euro

Astro A40 (Audio System)
Zie hier voor uitgebreide informatie: http://www.astrogaming.com/products/detail/4/A40-Headset/
+/-: Krijgt overal geweldige beoordelingen als een van de meest professionele gaming headsets van dit moment. Nadeel is dat ie dan ook behoorlijk aan de prijs is + de prijs is niet helemaal duidelijk vanwege bestellen vanuit amerika (VAT/BTW). Vervolgens is het me ook niet helemaal duidelijk of je de MixAmp nu nodig hebt om het 5.1 geluid eruit te halen, of dat hier een fatsoenlijke geluidskaart net zo goed toe in staat is. Zou eigenlijk door al die onduidelijkheden en hoge prijs niet interessant meer mogen zijn, maar om een of andere reden trekt ie me wel (lijkt erg professioneel).
Prijs: Geschat op ~250 euro.

Dit zijn enkele opties die ik al heb gevonden en me positief opvielen. Verder zijn er nog heel veel andere hele mooie 5.1 headsets en het aantal mooie stereoheadsets is bijna ontelbaar.
Mijn belangrijkste vragen zijn dus eigenlijk;

- Voor gamen, "echt" 5.1 (met eventueel bijbehorende USB geluidskaart) of een 2.0 headset met virtual 5.1 (Dolby Surround) via een goede geluidskaart wat is er nou beter, en waarom?
- Welke headset is prijs/kwaliteit het beste aan te raden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beeromaniac

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft die die graag wil delen?

Beeromaniac

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:31
Behalve de Sennheiser PC350 zijn de neergezette headsets niet echt bekend, voor de rest als je niet echt een "budget" hebt zou ik geeneens maar kijken naar " gaming " headsets, ga voor iets meer highend zoals een sennheiser HD555/HD595, tis maar net wat je eraan wilt spenderen natuurlijk. Losse microfoon zoals de Zalman clip on mic erbij en je bent klaar :) dan ben je stukken beter uit als al die zogenaamde "gaming" headsets.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:18
Sennheiser PC350
Zie hier voor uitgebreide informatie: http://www.sennheiser.com/comm/icm_eng.nsf/root/502141
+/-: Het is een Sennheiser, merk waar ik vertrouwd mee ben en altijd zeer tevreden over. Het is echter wel een "gewone" stereoheadset. Ik heb mijn twijfel bij de mogelijkheid over de surroundweergave hiervan en hij zal dan waarschijnlijk ook nog een fatsoenlijke geluidskaart nodig hebben om dat te doen?
Prijs: ~125 euro
Super(!) headset. Subliem geluid! Ik weet niet wat voor spellen je speelt. Maar met bijvoorbeeld Call of Duty 4 hoor je precies waar iemand loopt. Absoluut een aanrader!

• Scrtz
Met gewone Stereoheadsets hoor je trouwens net zoveel misschien zelfs meer als met "5.1 headsets".

Voor de rest is het inderdaad aan te raden een goede geluidskaart aan te schaffen, voor optimaal genieten, denk aan bijvoorbeeld een x-fi xtreme music.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Scrtz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:44:
Met gewone Stereoheadsets hoor je trouwens net zoveel misschien zelfs meer als met "5.1 headsets".

Voor de rest is het inderdaad aan te raden een goede geluidskaart aan te schaffen, voor optimaal genieten, denk aan bijvoorbeeld een x-fi xtreme music.
Baseer je dit op eigen ervaring (Zo ja, met welke headsets?) of op iets anders?

Bij een headset als de Turtle Beach AK-R8 (welke onder veel gamers erg geloofd wordt, wellicht minder bekend doordat ie in europa erg moeilijk te verkrijgen is) hoef je geen fatsoenlijke geluidskaart te kopen, aangezien er al een (op maat gemaakte) bijzit.

/edit: Als ik een losse koptelefoon met microfoon zou willen gebruiken, dan zou ik mijn HD215 wel gebruiken. Ik wil echter een fatsoenlijke headset voor te gamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thompson op 10-09-2009 17:40 ]

Beeromaniac

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:15
Ik ben het ook eens met wat Scrtz schrijft, in COD4 is geluid erg belangrijk en het verschil tussen een 5.1/surround achtige headset en stereo is heel erg groot...
Heb zelf diversen headsets gebruikt waaronder ook 5.1 en surround maar het stereo "beeld" is totaal verdwenen.

Zelf gebruik ik een MMX300 van beyerdynamic, deze headset is ook zeker geschikt voor muziek, zeer strakke en neutrale laag response zonder wollig te klinken en uitermate goede weergave van mid/high range maar is met een basis prijs van 299 ook de duurste gaming headset op de markt.

Uit jou lijstje is de Sennheiser PC350 is zonder meer de beste headset kwa prijs/prestatie verhouding

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, het stereobeeld van de headset interesseert me niet. Het gaat me echt 100% om de positionering in games als CoD4.

Ik beschik nog niet over een fatsoenlijke geluidskaart, dus de prijs daarvan komt nog eens bovenop de prijs van de headset zelf.

Virtual 5.1 > "echt" 5.1 vinden de mensen hier dus?

Beeromaniac

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:15
Geen goede L/R (stereo) beeld betekend geen goede positionering.
Thompson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:21:
Even voor de duidelijkheid, het stereobeeld van de headset interesseert me niet. Het gaat me echt 100% om de positionering in games als CoD4.

Ik beschik nog niet over een fatsoenlijke geluidskaart, dus de prijs daarvan komt nog eens bovenop de prijs van de headset zelf.

• Bobmeister
Thompson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:21:

Gewoon een stereoheadset a la de PC 350. Geloof me. Je weet precies waar de vijand zit. 5.1 heb je niet nodig. Ik heb hem trouwens gewoon op mijn onboard geluidskaart. Het zal nog vele malen beter zijn met een goede geluidskaart!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

Vos

AFCA

Geen ervaring mee, maar enkel als toevoeging aan dit topic:

Logitech G35

http://www.logitech.com/i...nes/devices/5095&cl=be,nl

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:26:
[...]

Gewoon een stereoheadset a la de PC 350. Geloof me. Je weet precies waar de vijand zit. 5.1 heb je niet nodig. Ik heb hem trouwens gewoon op mijn onboard geluidskaart. Het zal nog vele malen beter zijn met een goede geluidskaart!
En is dit puur jouw ervaring met de PC350 of heb je ook al wel eens een fatsoenlijke 5.1 gebruikt? Als bijvoorbeeld de Turtle Beach AK-R8, Roccat Kave of Speedlink Medusa NX 5.1?

Want dat iemand onder de indruk is van de PC350 is niet zo moeilijk. Sennheiser maakt geweldige producten imo. Maar ik ben juist zo benieuwd naar de vergelijking tussen bijvoorbeeld de Sennheiser en de Turtle Beach als het aankomt op positionering/5.1 in CoD4.

@Vos: Bedankt voor de toevoeging. Die had ik inderdaad ook al gevonden. Uit vergelijkingen tussen meerdere reviews bleek echter dat de Turtle Beach toch beter surround weergeeft en ook wat comfortabeler zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Thompson op 10-09-2009 18:43 ]

Beeromaniac

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Scrtz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:38:
Behalve de Sennheiser PC350 zijn de neergezette headsets niet echt bekend, voor de rest als je niet echt een "budget" hebt zou ik geeneens maar kijken naar " gaming " headsets, ga voor iets meer highend zoals een sennheiser HD555/HD595, tis maar net wat je eraan wilt spenderen natuurlijk. Losse microfoon zoals de Zalman clip on mic erbij en je bent klaar :) dan ben je stukken beter uit als al die zogenaamde "gaming" headsets.
Ik ben het met deze gast eens, ik heb zelf de hd555 combo met de zalman clipon mic, het enige nadeel is dat je geen normale mic aan je hoofd hebt maar een klein microfoontje zoals de siberia van steelseries.

wat je er wel voor terug krijgt is een geweldige geluidskwaliteit en goede positionering in games (ik speel zelf ook call of duty 4)

mocht je dit onhandig vinden (had ik in het begin ook maar ik vind het nu ideaal omdat ik er ook gewoon goed muziek mee kan luisteren) kan je ook voor de PC 350 gaan.

een aantal van mijn clanmates (Next-Century eSports) hebben deze headsets ook en ik was verbaasd wat voor een kwaliteit die mic had.

ik heb hem zelf een keertje gebruikt op een beurs en ik vind dit de beste consumer headset die er is, wil je nog beter dan kan je bij beyerdynamic je eigen audiophile-grade headset in elkaar laten sleutelen (reken wel op een prijskaartje van 300+)

over de discussie van 5.1/virtual surround of stereo:

ik vind surround headsets die grootste gimmicks op gaming gebied, je hebt het niet nodig. tijdens een war of LAN is het teveel om op te letten en ben je beter af op puur stereo wat je verteld van welke kant iemand komt.

echte 5.1 headsets gebruiken meerdere kleine drivers om zo surround te geven, maar aangezien dit veel te dichtbij je oor zit vond ik het geluid lelijk en miste ik veel kleine dingen zoals het geluid dat het maakt als iemand in crouch van een stoepje afspringt (ja dit hoor je).

virtual surround werkt opzich wel maar ik vond het onpraktisch en zoals ik al zei veel te veel om op te letten, het klinkt dan weer wel lekker in films mocht je die op headphones kijken.

just my 2 cents :)

[ Voor 21% gewijzigd door Horizons op 10-09-2009 19:00 ]

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Abbadon321 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:53:
[...]

Ik ben het met deze gast eens, ik heb zelf de hd555 combo met de zalman clipon mic, het enige nadeel is dat je geen normale mic aan je hoofd hebt maar een klein microfoontje zoals de siberia van steelseries.

wat je er wel voor terug krijgt is een geweldige geluidskwaliteit en goede positionering in games (ik speel zelf ook call of duty 4)

mocht je dit onhandig vinden (had ik in het begin ook maar ik vind het nu ideaal omdat ik er ook gewoon goed muziek mee kan luisteren) kan je ook voor de PC 350 gaan.

een aantal van mijn clanmates (Next-Century eSports) hebben deze headsets ook en ik was verbaasd wat voor een kwaliteit die mic had.

ik heb hem zelf een keertje gebruikt op een beurs en ik vind dit de beste consumer headset die er is, wil je nog beter dan kan je bij beyerdynamic je eigen audiophile-grade headset in elkaar laten sleutelen (reken wel op een prijskaartje van 300+)

over de discussie van 5.1/virtual surround of stereo:

ik vind surround headsets die grootste gimmicks op gaming gebied, je hebt het niet nodig. tijdens een war of LAN is het teveel om op te letten en ben je beter af op puur stereo wat je verteld van welke kant iemand komt.

echte 5.1 headsets gebruiken meerdere kleine drivers om zo surround te geven, maar aangezien dit veel te dichtbij je oor zit vond ik het geluid lelijk en miste ik veel kleine dingen zoals het geluid dat het maakt als iemand in crouch van een stoepje afspringt (ja dit hoor je).

virtual surround werkt opzich wel maar ik vond het onpraktisch en zoals ik al zei veel te veel om op te letten, het klinkt dan weer wel lekker in films mocht je die op headphones kijken.

just my 2 cents :)
En welke 5.1 headsets heb jij gebruikt om deze ervaring mee te vergelijken?
En dat het teveel is op om te letten is wellicht persoonlijk.

Ik vind de positionering met mijn Sennheiser HD215 namelijk niet geweldig en ben ervan overtuigd dat dit toch echt beter moet kunnen met een headset.

[ Voor 3% gewijzigd door Thompson op 10-09-2009 19:14 ]

Beeromaniac

• Horizons
Thompson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:08:
[...]

En welke 5.1 headsets heb jij gebruikt om deze ervaring mee te vergelijken?
En dat het teveel is op om te letten is wellicht persoonlijk.

Ik vind de positionering met mijn Sennheiser HD215 namelijk niet geweldig en ben ervan overtuigd dat dit toch echt beter moet kunnen met een headset.
Ik heb de Razer Barracuda en Sharkoon X-Tatic gaming headset gebruikt.

Turtle beach ken ik van een andere headset en die zat en klonk niet lekker, de Kave heb ik nooit gebruikt maar aangezien dit ook real 5.1 is zal ik hem ook nooit gebruiken ook :]

verder is die kave analoog 5.1 (dus met 4 3,5 jacks) en zit er geen geluidskaart bijgeleverd.

luister dit eens met je ipod/mp3-speler earbuds, puur stereo en toch is je ervaring alsof die persoon om je heen loopt.
klik

bekijk ook deze eens met je earbuds

klik

kan je zelf oordelen of je dat virtual surround fijner vind dan puur stereo.

denk er wel aan dat virtual surround vijanden veraf zachter zal "renderen"(?) dan dichtbij, zo misde ik veel bij het spelen van een call of duty war en hoorde ik later via ventrilo of ik hem niet aan hoorde komen lopen. :)

of je voor virtual surround of real surround voor gaan is aan jou, maar als je mij wilt geloven ga niet voor die headsets met gare kleine drivertjes

[ Voor 5% gewijzigd door Horizons op 10-09-2009 19:39 ]

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Ik vind het met virtual surround veruit beter klinken. Vooral bij explosies kun je ze beter plaatsen, en het stukje waarbij iemand vanaf achter op hem schiet hoor je veel beter dat het vanaf achter komt.

Ik weet dus wel dat ik 5.1 wil (dat wist ik al wel), nu is alleen de vraag; Virtual via een geluidskaart, of "echt" door meerdere speakers in de headset.

Jammer genoeg kun je dat eigenlijk nergens fatsoenlijk vergelijken. Zal ik misschien toch tot de The Reality (lanparty) eind oktober moeten wachten (Clanmembers hebben namelijk de PC350 en AK-R8, kan ik ze mooi vergelijken.) Wou hem eigenlijk juist _voor_ die lanparty aanschaffen... :X

[ Voor 28% gewijzigd door Thompson op 10-09-2009 20:31 ]

Beeromaniac

• Bobmeister
Thompson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:39:
[...]

En is dit puur jouw ervaring met de PC350 of heb je ook al wel eens een fatsoenlijke 5.1 gebruikt? Als bijvoorbeeld de Turtle Beach AK-R8, Roccat Kave of Speedlink Medusa NX 5.1?

Want dat iemand onder de indruk is van de PC350 is niet zo moeilijk. Sennheiser maakt geweldige producten imo. Maar ik ben juist zo benieuwd naar de vergelijking tussen bijvoorbeeld de Sennheiser en de Turtle Beach als het aankomt op positionering/5.1 in CoD4.
Vergeleken met een Speedlink Medusa NX 5.1 van een vriend. Die heeft dus 5.1 maar we vinden allebei de PC350 beter klinken. Ik gebruik trouwens virtual surround.

• Horizons
Creative geluidskaartjes zijn leuk als je die functie graag wilt hebben, alleen schijnen die ook iets als een "crystalizer" te hebben die geluid boost om het beter te laten klinken, wat alleen werkt op kleine speakertjes, op een goede koptelefoon is dat effect wel te horen :(

je kan anders ook kijken naar de Siberia USB geluidskaart van Steelseries

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Awsom schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:52:
[...]

Vergeleken met een Speedlink Medusa NX 5.1 van een vriend. Die heeft dus 5.1 maar we vinden allebei de PC350 beter klinken. Ik gebruik trouwens virtual surround.
Ok jouw mening is dus Virtual 5.1 > 5.1 headset

Wat voor geluidskaart heb je in combinatie met de PC350?

Beeromaniac

• Bobmeister
Thompson schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:49:
[...]

Ok jouw mening is dus Virtual 5.1 > 5.1 headset

Wat voor geluidskaart heb je in combinatie met de PC350?
Onboard geluidskaart van de Asus P5Q-Pro. Daar komt al goed geluid uit, met een aparte geluidskaart vast nog iets beter (voor de audiofielen onder ons :9 )

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Scrtz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:38:
Losse microfoon zoals de Zalman clip on mic erbij en je bent klaar :) dan ben je stukken beter uit als al die zogenaamde "gaming" headsets.
Niet om het topic te hijacken ofzo...

Maar de post hierboven (ook de rest ervan) beschrijft wel een beetje mijn situatie.
Ik heb een oerfijne Sennheiser HD650 met Ray Samuels USB Predator.
Mijn vorige headset (Sennheiser PC140) had echter een microfoon en die heb ik nu niet meer.

Ik ben dus eigenlijk al erg lang op zoek naar een klein (clip-on) microfoontje, maar wel een draadloze.
Iemand hier misschien tips?
(Ik heb namelijk nog geen enkele keer een zinnig product kunnen vinden).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Horizons
Da_maniaC schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:02:
[...]

Niet om het topic te hijacken ofzo...

Maar de post hierboven (ook de rest ervan) beschrijft wel een beetje mijn situatie.
Ik heb een oerfijne Sennheiser HD650 met Ray Samuels USB Predator.
Mijn vorige headset (Sennheiser PC140) had echter een microfoon en die heb ik nu niet meer.

Ik ben dus eigenlijk al erg lang op zoek naar een klein (clip-on) microfoontje, maar wel een draadloze.
Iemand hier misschien tips?
(Ik heb namelijk nog geen enkele keer een zinnig product kunnen vinden).
klik

dit is vrijwel de beste die ik atm kan bedenken, alleen is het wel met draad.

aan de draad van de mic zitten wel kleine clipjes zodat je hem aan de draad vast kan clippen zoals hier te zien is

Afbeeldingslocatie: http://www.skycomp.com.au/images/products/zm_mic1_f_p2.jpg

meer plaatjes in deze tweakers review :)

[ Voor 6% gewijzigd door Horizons op 11-09-2009 00:05 ]

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Ik heb besloten om mijn oordeel af te laten hangen van mijn bevindingen op The Reality.

Tot die tijd zal ik waarschijnlijk mijn Sennheiser HD215 gebruiken en een loc microfoontje bijkopen. Want die zit toch een stuk lekkerder dan de Logitech USB 350.

Als ik er aan denk zal ik na de lanparty hier mijn bevindingen en uiteindelijke aanschaf vermelden.
Toch alvast bedankt voor de tips en hulp.

Beeromaniac

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
Ik heb eerst de Creative Fatal1ty gekocht en daarna al vrij snel de PC350. Qua geluidskwaliteit rechtvaardigde die laatste niet het enorme prijsverschil, maar hij zat gewoon veel beter. Ook belangrijk.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• Scrtz
losse clipon mic vastmaken aan de kabel van je hoofdtelefoon en probleem opgelost, eventueel beetje om de kabel van je koptelefoon draaien of vastmaken met wat plakbandjes ofzo en je hebt daar ook geen last meer van.

Als je een groot budget hebt moet je geeneens meer gaan voor een zogenaamde "gaming" headset, bullshit is dat gewoon, beter een highend koptelefoon, laat je niet misleiden door de woorden music/gaming etc :)

Heb zelf de volgende gehad/geprobeerd:
-Sennheiser PC150
-SteelSeries Siberia
-Plantronics Audio .770
-Sennheiser PC350

Voor de rest kun je zelfs "virtual 7.1" creëren als het ware, in je windows opties 7.1 instellen, en in de geluidskaart gewoon 2,1/headphones, wel optie aanvinken dat je windows/geluidskaart instellingen niet wilt synchroniseren. :)

Als je echt scherp geluid wilt kun je je equalizer zo instellen dat je niet/amper bass hebt, aangezien bass alleen het geluid meer "Opgeblaast" weergeeft, hoor je dus minder precies waar de tegenstander oid zich bevindt. Haal je dus zoveel mogelijk de bass weg zul je dus ook scherper en preciezer horen waar je tegenstander zit. :)

denk sowieso dat bijna alle "gaming"headsets wel onderdoen aan een Sennheiser hd555/hd595 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Scrtz op 11-09-2009 14:50 ]

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Mocht ik Virtual 5.1 overtuigender vinden dan echt 5.1 in een headset dan ga ik wellicht inderdaad voor een fatsoenlijke koptelefoon met losse microfoon.

Beeromaniac

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 23:31

Zenix

BOE!

de sennheiser pc150 is ook goed vind ik. Heb zelf ook pc350.

Verwijderd

Je zou ook een iets ouder model kunnen nemen. Ikzelf heb een Sennheiser HD570. Zit heerlijk comfortable OM je oren en niet erop, omgevingsgeluid is nauwelijks te horen en er komt gewoon een ontzettend goed geluid uit. Zoek eens op dit model op eBay of Marktplaats. Hmmz toevallig zie ik dat er net 1 gereserveerd is op MP (en dat 2e hands!) voor 70 euro. Als Pro player en ex team-Nederland speler had ik deze koptelefoon altijd op. 1 woord: Ownage.

http://link.marktplaats.nl/274660584

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:32:
Je zou ook een iets ouder model kunnen nemen. Ikzelf heb een Sennheiser HD570. Zit heerlijk comfortable OM je oren en niet erop, omgevingsgeluid is nauwelijks te horen en er komt gewoon een ontzettend goed geluid uit. Zoek eens op dit model op eBay of Marktplaats. Hmmz toevallig zie ik dat er net 1 gereserveerd is op MP (en dat 2e hands!) voor 70 euro. Als Pro player en ex team-Nederland speler had ik deze koptelefoon altijd op. 1 woord: Ownage.

http://link.marktplaats.nl/274660584
offtopic:
hey fonz, nieuw account :) ?

Dat is wel goeie headset heb ik ook weleens gehad. Maar in principe voldoet een pc150 ook prima als achtergrondgeluiden je niet storen. Voetstappen hoor je net zo goed.

• Scrtz
Zenix schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:24:
de sennheiser pc150 is ook goed vind ik. Heb zelf ook pc350.
qua positioneel geluid is de pc150 echt niks hoor, alleen al omdat gewoon die oorkappen zo klein zijn vergeleken met andere headsets, mja hij gaat ook niet over de oren dus dat zegt al genoeg..

Had hem voor me siberia en merkte heel goed het verschil.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
ik heb zelf een HD595 met zalman mic, werkt perfect, beter dan alle andere headsets die ik gehoord heb.

• Zenix

Zenix

BOE!

Scrtz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:15:
[...]

qua positioneel geluid is de pc150 echt niks hoor, alleen al omdat gewoon die oorkappen zo klein zijn vergeleken met andere headsets, mja hij gaat ook niet over de oren dus dat zegt al genoeg..

Had hem voor me siberia en merkte heel goed het verschil.
Ik vind hem juist positioneel heel goed, heb mijn pc150 nu al 3 jaar. En gebruik hem vooral voor FPS games en ik hoor goed waar ze lopen. Sowieso heeft een goeie headset voordeel met dat, veel el cheapo headsets hoor je voetstappen etc veel minder. Ik heb tussendoor ook de pc350 gehad maar ik vond de pc150 toch fijner. Mijn oren zijn niet zo groot dus past goed ;)

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09-2025
Het allerbeste voor de prijs/kwaliteit schijnt de Audio Technica AD700 te zijn. Dit omdat deze een enorm grote soundstage en goede positioning heeft. (Dus je vangt meer geluiden op)Op Ebay al te koop voor zo'n 90 dollar. Is de laatste tijd flink in prijs gedaald. Het was ooit een audiofiele koptelefoon van 250 dollar... Hij heeft wel een beetje gebrek aan bass, maar dat is alleen maar positief voor gaming.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is wat aangeraden wordt op bijvoorbeeld MLG (Major League Gaming) forum.

[ Voor 9% gewijzigd door JosBonsio op 11-09-2009 22:00 ]

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44
Heb zelf sinds kort de pc 350 en zeer tevreden over. Geluid vind ik super en met gamen ben ik goed te verstaan en ik hoor anderen goed aankomen. Kan ze goed plaatsen.
Heb zelf niet al te veel ervaringen met 5.1 headsets, heb 1 keer met 1tje 10 min gespeeld maar vond het niet super (was dacht ik de nieuwe van logitech, de g35 met die knoppen aan de zijkant) maar geluid was te druk en het zat ook niet super.
De pc350 kan ik in ieder geval goed enkele uren op hebben ;-)
succes met je keuze!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 23:19
JosBonsio schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:58:
Het allerbeste voor de prijs/kwaliteit schijnt de Audio Technica AD700 te zijn.
Heb zelf de A900 variant.. maat van me heeft de AD700. Voor prijs/kwaliteit wat mij betreft inderdaad de beste!

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
RoelsRules schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:24:
Heb zelf sinds kort de pc 350 en zeer tevreden over. Geluid vind ik super en met gamen ben ik goed te verstaan en ik hoor anderen goed aankomen. Kan ze goed plaatsen.
Heb zelf niet al te veel ervaringen met 5.1 headsets, heb 1 keer met 1tje 10 min gespeeld maar vond het niet super (was dacht ik de nieuwe van logitech, de g35 met die knoppen aan de zijkant) maar geluid was te druk en het zat ook niet super.
De pc350 kan ik in ieder geval goed enkele uren op hebben ;-)
succes met je keuze!
Dit zijn het soort reacties die ik graag zie. Een vergelijking tussen Virtual 5.1 en "echt" 5.1

Ik ga in ieder geval op The Reality uitgebreid virtual 5.1 en "echt" 5.1 testen. Indien virtual me beter bevalt dan ga ik voor een fatsoenlijke koptelefoon met losse microfoon, want de kwaliteit daarvan is gewoon veel beter dan bij een headset, dat heb ik zelf al wel ondervonden. (Ik denk dat er weinig headsets zijn die kunnen tippen aan mijn Sennheiser HD215, en dat is dan nog niet eens een topmodel). Mocht 5.1 in een headset me goed bevallen wordt het waarschijnlijk de Turtle Beach AK-R8.

Ik heb overigens ook het volgende gezien;

http://www.psykoaudio.com/

Op deze review van Cnet (Winnaar headset award 2009) leggen ze het wat duidelijker uit; http://ces.cnet.com/8301-...82-100.html?tag=mncol;txt

Lijkt me ook echt een geweldige headset. Met een geheel andere manier van 5.1 dan de alle andere 5.1 headsets. Maar voor 300 dollar + verzendkosten + eventuele belasting in Nederland als ie door de douane wordt gepakt (dus nog meer dan 20% erbij) wordt het toch wel erg duur... Geen budget was misschien iets te voorbarig ;)

Beeromaniac

• Scrtz
zal het veel meerwaarde bieden tenopzichte van andere headsets? ik denk het niet, ga gewoon voor een PC350/hd555/hd595, liefst dan nog de laatste, en je zult jaren plezier beleven.

• Thompson
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Scrtz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:49:
zal het veel meerwaarde bieden tenopzichte van andere headsets? ik denk het niet, ga gewoon voor een PC350/hd555/hd595, liefst dan nog de laatste, en je zult jaren plezier beleven.
Ik wacht sowieso af tot The Reality zodat ik het zelf eens kan proberen of het voor mij een meerwaarde biedt. :) Verschilt waarschijnlijk ook wel per persoon hoe je virtual 5.1 en echt 5.1 ervaart aangezien het gehoor nogal een complex iets is ;)

Beeromaniac

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 21:11

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Tsja tis maar net wat je ervoor over hebt. Ik heb zelf een Trust van maar liefst 4 euro en 7 cent. Prima ding en hij doet zijn werk. Dat ik zelf tijdens een potje Battlefield Bad Company als Micheal Knight klink neem ik voor lief. En aangezien ik altijd achtergrond muziek aan heb staan kan mij de kwaliteit van mijn headset geluid ook niet zo veel schelen. En een beetje gekraak en geruis is toch pure charme! Zo gaat het in het echt ook met al die rondvliegende koggels en ontploffingen! ;)

Ik schrok eigenlijk best wel toen ik aan het begin van dit Topic de prijzen zag staan voor een headset... 150 euro schijnt al heel normaal te zijn. Dat is voor mij persoonlijk echt veel te veel geld voor een microfoon + oorschelpen met als doeleind games spelen. Mocht je nu naar een bepaald muziekstuk luisteren dan is het een ander verhaal. Ik speel zelf in een band en ik weet dat een microfoon al snel 400 euro kan kosten. Zijn de game-sounds van tegenwoordig dus ook van dusdanig hoge soundkwaliteit? Anyhow ik verbaasde me erover.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Mijn broertje is bijna jarig en in combi met kerst wil ik hem een leuk kado geven.
Nu weet ik dat hij al jaren wow speelt, zou de wow headset van creative iets voor hem zijn?
Iemand die ervaringen er mee heeft?
is hij niet te kiddie?
Andere spellen en muziek ook goed?

Het gaat om deze headset:
Creative World of Warcraft Headset

• Zenix

Zenix

BOE!

mrcosmo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:23:
Mijn broertje is bijna jarig en in combi met kerst wil ik hem een leuk kado geven.
Nu weet ik dat hij al jaren wow speelt, zou de wow headset van creative iets voor hem zijn?
Iemand die ervaringen er mee heeft?
is hij niet te kiddie?
Andere spellen en muziek ook goed?

Het gaat om deze headset:
Creative World of Warcraft Headset
Ik zou eerder voor een koptelefoon + mic clip on gaan. Bijv sennheiser hd555 + zalman clip on. Geluid uit de meeste koptelefoons is beter dan een headset. Wil je toch een complete headset koop dan een steelseries siberia headset. En ik zou wegblijven bij creative.

Verwijderd

Zenix schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:01:
[...]

Ik zou eerder voor een koptelefoon + mic clip on gaan. Bijv sennheiser hd555 + zalman clip on. Geluid uit de meeste koptelefoons is beter dan een headset. Wil je toch een complete headset koop dan een steelseries siberia headset. En ik zou wegblijven bij creative.
_Fonz has this too. 8)
Pagina: 1