Ik ben aan het kijken naar een nieuwe PC en merk dat op de nieuwste moederborden de parallelle poort veelvuldig ontbreekt. Nu heb ik nog een paar programma's die met een dongel werken dus zonder is geen optie voor me. Nu wilde ik voor een parallelle PCI (express) kaart gaan. Maar ik heb niet kunnen uitvinden of een dongel daarmee wil samenwerken. Heeft iemand hier misschien in de praktijk ervaring mee opgedaan. Zijn bijv. de poortadressen & irq nog van belang. Gezien dat dit meestal PnP kaarten zijn?
Adressen kunnen meestal gewoon gemapt worden, IRQ wordt lastiger. Maar of het gaat werken is denk ook afhankelijk van 't type dongle wat je hebt,
http://www.byterunner.com...=USB+to+Parallel+Adapters
Andere optie, maar ik denk dat dit een slechtere is.
Andere optie, maar ik denk dat dit een slechtere is.
"That was left handed..." - JJH
Heb je al eens bij de leverancier geinformeerd of er geen usb dongel te verkrijgen is? De meeste leveranciers die wij hier zakelijk gebruiken met parallelle dongels leveren inmiddels ook USB dongels.
USB naar Parallel gaat niet werken ben ik bang. Dat werkt zelfs niet altijd met oude printers. Verder heb ik nog specifiek bij een paar fabrikanten op de site in de manuals gekeken, maar daar word vaak aangegeven dat dongles die een vast adres nodig hebben niet zullen werken met hun kaarten.
Uiteindelijk wel bij Axxon een kaart gevonden waarvan men claimed dat die geen probleem heeft met dongles. Kaartjes zijn alleen zo rond de € 100,-. Dat is me te gek. Eerst maar eens de suggestie van -ET- volgen
en kijken of ik mijn dongle kan omwisselen bij de leverancier.
Uiteindelijk wel bij Axxon een kaart gevonden waarvan men claimed dat die geen probleem heeft met dongles. Kaartjes zijn alleen zo rond de € 100,-. Dat is me te gek. Eerst maar eens de suggestie van -ET- volgen