Toon posts:

DDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,
ff voor de zekerheid, want ik ben een beetje in de war met dat ddr gedoe. Als ik een AMD tb 1200 koop met een Soltek SL-75KAV-X @ 266 mobo dan werkt dat goed en extra snel door de ddr technologie. En als ik er dan een ATi Radeon VIVO DDR in doe is dat ook goed en snel. En is DDR dan sneller dan AGP of zit ik nou weer vanalles door elkaar te halen??
pleeeease help... |:(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Je haal echt VANALLES door elkaar nu ;)

Verwijderd

hahaha, sorry.

tip: koop een compleet systeem ga niet zelf samenstellen. of laat je adviseren door iemand die er wel verstand van heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ben ik niet verbaasd. Maar ik had wel begrepen dat ddr 2x zo veel info in de zelfde tijd is, en dat het daarom 2x sneller gaat. En daarom zeggen ze dat dat ipv 133 mhz 266 mhz is. Maar agp en ddr heeft weer nix met elkaar te maken dus een mobo en een gfx kaart kunnen gerust ddr én agp zijn? denk ik dan? Ja, ik denk er ook veel te diep over na. De bedoeling is dat ik niet nadenk en gewoon m'n geld er aan uit geef :) Maar zoveel geld heb ik niet, dus ik denk er toch maar eerst goed over na ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op vrijdag 02 maart 2001 22:51 schreef M0rGoth het volgende:
Waarom ben ik niet verbaasd. Maar ik had wel begrepen dat ddr 2x zo veel info in de zelfde tijd is, en dat het daarom 2x sneller gaat. En daarom zeggen ze dat dat ipv 133 mhz 266 mhz is. Maar agp en ddr heeft weer nix met elkaar te maken dus een mobo en een gfx kaart kunnen gerust ddr én agp zijn? denk ik dan? Ja, ik denk er ook veel te diep over na. De bedoeling is dat ik niet nadenk en gewoon m'n geld er aan uit geef :) Maar zoveel geld heb ik niet, dus ik denk er toch maar eerst goed over na ;)
DDR is laat maar zeggen een 2 baans weg (op en neergaand verkeer) SD is een eenrichtingsweg. DDR is trouwens in de practijk zo'n 15% sneller (dacht ik)

En ja een mainbord en Videokaart kan gerust beide DDR zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik denk dat ik het ongeveer snap nu.
Ja, ik ga geen hele kopen hoor. De mensen in mijn omgeving denken dat ik er verstand van heb, en dat wou ik graag zo houden ;)
Het was vroeger alleen allemaal iets makkelijker. Maar ik kom er wel uit zo hoor. Ik leer het allemaal wel :)

Verwijderd

kijk kerel, DDR heeft met je geheugen te maken en jaha, dat zit ook op videoplanken. Het "nieuwe" geheugen wat op de markt is heet DDR-SDRAM. Heeft verder geen kont met agp te maken. Is gewoon snel geheugen. Sommige videoplanken gebruikenb het geloog ik ook al. Als je een mobo aanschaft die DDR-geheugen ondersteunt, boeit het niet wat voor een videoplank je erin dondert. (de snelste is natuurlijk wel het meest relaxed)

Verwijderd

videoplanken MET DDR geheugen worden op elk mobo ondersteund....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
DDR wil zeggen dat per klokpuls 2* zoveel data verwerkt kan worden als met "normaal" geheugen
AGP heeft ook wel iets met DDR te maken, namelijk dat je AGP 1x hebt (één data-woord per klokpuls) AGP 2x (2 data-woorden per klokpuls, 't zelfde idee als DDR dus) en AGP 4x (vergelijkbaar met QDR dus, 4* de snelheid van AGP 1x)

met een AMD 1200 MHz kun je mooi de verschillen tussen de boardjes testen, aangezien je die processor zowel op 100 MHz (DDR-)bus kunt zetten als op 133 MHz, aangezien de multiplier vrij instelbaar is (zonder dat je d'r zelf wat aan hoeft te doen).
Let op die "(DDR-)" die ik bij de bus-snelheden heb staan.
De AMD's hebben al vanaf de eerste athlons een DDR-bus.
Dat houd in dat je van de CPU naar de chipset een DDR-communicatie hebt. Per klokpuls kunnen dus 2* zoveel instructies over de bus gepushed worden.
Nu d'r ook geheugen komt wat op deze manier werkt, wordt dit pas echt interessant, want op die manier kan in theorie de geheugensnelheid verdubbelen.

Is 't nu een beetje duidlijk wat DDR is?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Jajaah, nu valt het kwartje. Dat ik dat dan moet leren van een bajesklant hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had het over Count Grishnackh hè, voordat ik ruzie krijg met td-ers :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1