Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een nokia 5800. Ik heb hierop mijn exchange mail van het werk ingesteld, dit werkt opzich prima! Maar de mail server gebruikt een eigen certificaat (die dus niet in de telefoon voorgeprogrammeerd zit) dus ik krijg de vraag of ik het certificaat nu wil accepteren, in de toekomst altijd wil accepteren of wil weigeren. Ik heb gekozen voor altijd accepteren. Het probleem is nu, dat ondanks dat ik aangegeven heb dat het certificaat altijd geaccepteerd moet worden, de telefoon nog steeds vraagt of ik het certificaat wil accepteren of weigeren. Ik zou graag mijn mail automatisch op laten halen, maar dat is niet mogelijk omdat ik eerst moet aangegeven dat het certificaat geaccepteerd moet worden. Komt iemand dit probleem bekend voor? Heeft iemand hier een (mogelijke) oplossing voor zodat ik niet elke keer het certificaat moet accepteren?

ps. ik vind dit probleem eigenlijk meer iets voor het nokia 5800 topic, maar daar krijg ik geen reactie ondanks dat ik het 4 keer geprobeerd heb, vandaar dat ik nu een eigen topic heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me hierbij kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Zovel ik weet kan nokia niet omgaan met self signed certificaten
Het root certificaat zou op de pda gezet moeten worden, als trusted authority.
ik ben niet op de hoogte of deze mogelijkheid er is.

Mischien makkelijker om aan de IT afdeling van je bedrijf te vragen of ze een officieel certificaat willen aanschaffen ( ca 40 eurie per jaar ) en dan heb je deze problemen niet.

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:47
Met een officieel certificaat werkt het (tenminste bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

^ idd, gewoon een officieel certificaat kopen. Dat hoeft niet meer te zijn dan een 1a2 tientjes per jaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Op een E-series toestel kan je het certificaat zelf (een file met extensie .cer) overzetten op de C schijf van de telefoon met een file explorer zoals X-Plore bijvoorbeeld. Best naar een map zoals c:/data/documents
Eens daar kan je met de file explorer het bestand "openen" waarbij je de vraag krijgt of je het certificaat wil opslaan. "Mogelijk onveilig" waarschuwing negerenb en opslaan kiezen. Dan kan je een aantal opties aanvinken die je best allemaal aanvinkt.
Dan zou het moeten lukken. Ik vermoed dat op de 5800 eenzelfde werkwijze mogelijk is.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties die nog zijn gekomen! Ik ben een tijdje weg geweest dus vandaar mijn late reactie.
Ik zal even proberen of ik via de IT afdeling het certificaat kan krijgen zodat ik die op mijn telefoon kan zetten en installeren, hopelijk werkt dat. Anders moet ik inderdaad maar eens vragen of er niet een officieel certificaat aangeschaft kan worden (indien er niet andere voorstellen komen :)).
Pagina: 1