Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Ik wil het volgende.
Ik wil mijn laptop kunnen installeren met WDS (Windows Deployment Services), hiervoor wil ik een netwerkkabel rechtstreeks verbinden van mijn laptop naar mijn PC, waarop WDS draait.

Wanneer ik mijn laptop en PC (met WDS) met een netwerkkabel verbindt die in verbinding staat met een linksys router (met dhcp server) dan start de laptop prima op met WDS.
Wanneer ik in deze situatie de laptop opstart met Intel PXE dan boot de laptop prima van WDS.

Nu steek ik dus een netwerk kabel rechtstreeks van mijn laptop in mijn PC, booten met WDS werkt dan niet.
Ik heb WDS geinstalleerd op een Windows Server 2003 Enterpise die draait in VMWare (op windows vista).

Wanneer ik de laptop opstart en laat booten met Intel PXE wordt de DHCP server niet gevonden.

Nu heb ik op de server waar WDS op staat via start->systeembeheer->"Deze server beheren" een DHCP server geconfigueerd.
Deze DHCP server heeft een scope waarbij het eerste ip adres loopt van 10.0.0.1 tot 10.0.0.255.
Maargoed wat ik hier ook mee probeer, mijn laptop vindt de DHCP server niet.

* Iemand enig idee of dit kan en hoe ik dan de DHCP server moet instellen?
* Ik wil de laptop rechtstreeks met de PC verbinden omdat ik zo een 1 Gb/s netwerk heb en geen 100Mb/s, lijkt mij dat dit nogal scheelt in snelheid of niet?

Verder heb ik nog een kleine vraag, ik wil naast WDS ook een andere PXE server draaien, maar deze lijken te conflicteren met elkaar.
* Iemand hier een oplossing voor? De meeste topics die hier over gaan op tweakers.net zijn al vrij oud.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
gebruik je wel een crosslink kabel als je je laptop direct met je pc verbind ?

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
In deze link: Wikipedia: Ethernet crossover cable

staat:
"Automatic MDI/MDI-X Configuration is specified as an optional feature in the 1000BASE-T standard[1], meaning that straight-through cables will often work between Gigabit capable interfaces. This feature eliminates the need for crossover cables, making obsolete the uplink/normal ports and manual selector switches found on many older hubs and switches and greatly reducing installation errors."

Zowel mijn laptop als mijn pc hebben dus gigabit ethernet adapters.

Maar stel als ik toch een crossover kabel moet hebben moet ik dan ook nog een Gigabit T568B crossover of een Gigabit T568A crossover knippen? ipv een 10baseT/100baseTX crossover? Om zo een kabel te hebben die geschikt is voor 1000Mb/s ?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
wikipedia: Wikipedia: TIA/EIA-568-B
Perhaps the widest known and most discussed feature of TIA/EIA-568-B.1-2001 is the definition of pin/pair assignments for eight-conductor 100-ohm balanced twisted-pair cabling, such as Category 3, Category 5 and Category 6 unshielded twisted-pair (UTP) cables. These assignments are named T568A and T568B and they define the pinout, or order of connections, for wires in 8P8C (often incorrectly referred to as RJ45) eight-pin modular connector plugs and sockets. Although these definitions consume only one of the 468 pages in the standards documents, a disproportionate amount of attention is paid to them. This is because cables that are terminated with differing standards on each end will not function normally.
TIA/EIA-568-B specifies that horizontal cables should be terminated using the T568A pin/pair assignments, "or, optionally, per [T568B] if necessary to accommodate certain 8-pin cabling systems." Despite this instruction, many organizations continue to implement T568B for various reasons, chiefly associated with tradition (T568B is equivalent to AT&T 258A). The United States National Communication Systems Federal Telecommunications Recommendations do not recognize T568B.
The primary color of pair one is blue, pair two is orange, pair three is green and pair four is brown. Each pair consists of one conductor of solid color, and a second conductor which is white with a stripe of the same color. The specific assignments of pairs to connector pins varies between the T568A and T568B standards.
Mixing T568A-terminated patch cords with T568B-terminated horizontal cables (or the reverse) does not produce pinout problems in a facility. Although it may very slightly degrade signal quality, this effect is marginal and certainly no greater than that produced by mixing cable brands in-channel.

Note that the only difference between T568A and T568B is that pairs 2 and 3 (orange and green) are swapped. Both configurations wire the pins "straight through", i.e., pins 1 through 8 on one end are connected to pins 1 through 8 on the other end. Also, the same sets of pins are paired in both configurations: pins 1 and 2 form a pair, as do 3 and 6, 4 and 5 and 7 and 8. However the different pairs in an Ethernet cable are identical, so one can use cables wired according to either configuration in the same installation without significant problem; problems involving crosstalk can occur (which is normally minimized by correctly twisting a pair together), but are usually insignificant in all but the most stringent specifications such as Category 6 cable. The primary thing one has to be careful of is not to accidentally wire the ends of the same cable according to different configurations (except if one intends to create an Ethernet crossover cable).
Mag je zelf kiezen :) welke kleurtjes jij het leukste vind om te crossen.

in jouw wikipedia stuk staat "often" maar op het eerste gezicht is er niks fout met je opstelling, en het werkt wel als je er een switch/hub iets tussen stopt, en niet als je direct connect. Meest logsiche verklaring is de cross kabel optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 08-09-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Meijuh schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:36:

Zowel mijn laptop als mijn pc hebben dus gigabit ethernet adapters.
Maar de gemiddelde cross-over kabel die je in de computer shop haalt heeft slechts 4 van de 8 aders connected en dan werkt het sowieso niet over Gbit goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
Ik ga vanmiddag even een normale kabel herknippen naar een crossover, moet ik alleen nog twee van die connectors zien te krijgen, ergens...
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
gamma/praxis etc verkopen ze ook, misschien heb je wat aan die tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
Razwer schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:19:
gamma/praxis etc verkopen ze ook, misschien heb je wat aan die tip.
Ik raad de gamma af, die hebben geen 'echte' RJ45 stekkers. Die missen een holletje waardoor hij kapot geknepen wordt in een AMP tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijuh
1. Ik heb het voor elkaar gekregen om een vmware windows server te laten booten van een andere vmware windows server, dus wat dat betreft staan de instellingen goed.
2. Ik heb het voor elkaar gekregen om met de crossover kabel van mijn laptop bestanden over te kopieren naar mijn pc, dus de crossoverkabel is goed geknipt.

Toch krijg ik het niet voor elkaar om mijn laptop te laten booten van de windows server die in vmware draait, het probleem lijkt me dus te liggen bij de vmware instellingen. Maar waar?

• Razwer
als je je lap op je pc aan sluit, bridge je dan wel je nic? ik hoop van wel.
zo ja, zoek ergens eens een hub of een switch (maakt niet uit wat, al is het maar 10mbit) om te testen. als je vmware test opstelling werkt, en je bridged je vmnic (let wel op de bindings als je ip veranderd), er toch iets mis is met je kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Just to be sure: Ik meen me te herinneren dat je opties 60 en 67 van je DHCP moest configureren (uit mijn hoofd, dus pin me er niet op vast). Mogelijk dat daar iets is mis gegaan.

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Het is niet zo dat je server toch nog op één of andere manier met je router is verbonden? Als je OS w2k3 is, zal je DHCP service niet starten als hij nog een DHCP server in het netwerk vindt.
/2cents

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Pong schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:23:
Just to be sure: Ik meen me te herinneren dat je opties 60 en 67 van je DHCP moest configureren (uit mijn hoofd, dus pin me er niet op vast). Mogelijk dat daar iets is mis gegaan.
als het op vmware WEL werkt... en dan direct connect niet... of is de kaart niet bridged, of is een kabel probleem. anderzijds veranderd er niks aan de config. of zijn lap heeft probs met PXE.
die config kun je trouwens bijna niet fout doen, wanneer je WDS installed komt er een groot scherm voor je neus die dit haarfijn verteld. knappe jongen die dat over het hoofd zien en een fout bij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Marlibica schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:44:
Het is niet zo dat je server toch nog op één of andere manier met je router is verbonden? Als je OS w2k3 is, zal je DHCP service niet starten als hij nog een DHCP server in het netwerk vindt.
/2cents
^^ met stom is. VMware levert default een draaiende DHCP server op. Kan allicht de moeite zijn om na te kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1