Opmerking 'Brochure van Leica M9 uitgelekt'

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
In het stukje staat: 'De camera is verder voorzien van een 2,5"-lcd met 230.000 subpixels en net als de voorganger is de bovenkant van de camera gemaakt van brons, terwijl de rest van de M9-body opgebouwd is uit onder meer een magnesium-legering.'

Zeker weten dat het brons (bronze/legering koper&tin)en,nl is? Normaalgesproken worden dergelijke instrumenten van messing (brass/legering koper&zink)en,nl gemaakt. Ik ben ervan overtuigt dat het ook hier om messing zal gaan, niet om brons.

[ Voor 25% gewijzigd door begintmeta op 08-09-2009 11:05 . Reden: linkjes toegevoegd voor het gemak. ]

• blackTIE
  • Laatst online: 22-12-2025
Leica zelf heeft het over 'brass' op zijn website, hoewel niet valt uit te sluiten dat het een legering is.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
brass is zeker, altijd, een legering (bronze ook trouwens), brass ofwel messing is zoals ik eerder had gepost een legering vaan hoofdzakelijk koper en zink. Het deel van de behuizing bestaat dus hoogstwaarschijnlijk inderdaad uit messing, niet uit brons (dat is normaalgesproken een legering van koper en tin).

Zie overigens ook de Duitse leicapagina: inderdaad hebben ze het over messing.

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 08-09-2009 11:07 ]

• blackTIE
Je hebt helemaal gelijk. Ik verwarde de vertaling van 'brass' even met 'bronze'... Ik pas het stuk even aan.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
fijn, interessant nieuwsberichtje ook trouwens, ben benieuwd of er tzt een review op T.net verschijnt, de camera schijnt polariserend te werken. ;)

• blackTIE
Ik vrees dat dat net iets te high-end en puissant duur is voor de gemiddelde Tweaker, maar ik heb de M8.2 kortgeleden bij het persevent van de Eos 7D even in mijn handen gehad van een concullega en was onder de indruk van onder meer de stevigheid en het kleine formaat. Helaas wat prijs betreft 'out of my league'...
Pagina: 1