Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HetNet]snelheid (veel)lager dan verwacht

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:22
Ik weet dat de theoretische snelheid niet word gehaald maar het probleem is dat wij 8mbit internet hebben van HetNet ( internetten+bellen,voip) en we halen maar een snelheid van 600 kb/s, wij zitten ongeveer 620 meter van de centrale af, nu is mijn "simpele" vraag dus: is de snelheid redelijk voor die afstand.

ik weet dat dit een te simpele vraag is voor een apart topic maar er is geen HetNet ervaring topic.
wij hebben een gigaset sx552 en siemens of gigaset.com lijkt dit product niet te kennen en kan ik dus ook geen firmwareupgrade doen..

Merlijn

info van de gigaset
NAT table heb ik ook al leeggemaakt

Maximum line rate: 5568 kbps (downstream) / 928 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Line attenuation: 16 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Output power: 11 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

[ Voor 20% gewijzigd door misterm90 op 07-09-2009 22:16 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeg jij het maar :)

Afbeeldingslocatie: http://thebernoullitrial.files.wordpress.com/2009/01/internode-adsl2.jpg

als het 600KB is het wel aardig denk ik 600Kb is imho veel te weining

Iperf

• misterm90
Oke, dus de snelheid klopt wel. ik kan het niet op de 1 of andere manier sneller maken ? door superkoper te gebruiken vanaf de telefoon lijn oid ? ( en is het niet kB ?) kilobyte bedoel ik in ieder geval haha
volgens speedtest komt het neer op 4.7 Mb/s. dat is dus 3,3 Mb/s minder dan theorie.
de upload komt overigens wel zeer goed overeen.

[ Voor 24% gewijzigd door misterm90 op 07-09-2009 22:23 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

mistermerlijn schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:15:
Ik weet dat de theoretische snelheid niet word gehaald maar het probleem is dat wij 8mbit internet hebben van HetNet ( internetten+bellen,voip) en we halen maar een snelheid van 600 kb/s, wij zitten ongeveer 620 meter van de centrale af, nu is mijn "simpele" vraag dus: is de snelheid redelijk voor die afstand.

ik weet dat dit een te simpele vraag is voor een apart topic maar er is geen HetNet ervaring topic.
wij hebben een gigaset sx552 en siemens of gigaset.com lijkt dit product niet te kennen en kan ik dus ook geen firmwareupgrade doen..

Merlijn

info van de gigaset
NAT table heb ik ook al leeggemaakt

Je lijn zit tegen z'n limiet aan op 5568kbps intrainsnelheid. Dat is voor een lijn van slechts 620 meter behoorlijk belabberd.
Ben je het gebruikelijke rijtjes al afgeweest?
-Modem direct na ISRA punt aansluiten zonder kabels ertussen (vooral geen platte kabels)
-Modem aansluiten zonder splitter ertussen
-Ander modem proberen

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

mistermerlijn schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:15:

De telefoonlijn loopt niet in een rechte lijn van de centrale naar jouw huis, dus in praktijk zal de lijn langer zijn dan 620 meter. Afgaande op de noise margin van 6 db (het minimum), lijkt het de kwaliteit van de telefoonlijn de (snelheids-) beperkende factor te zijn. Daar kan het HetNet weinig aan doen, bij een andere ISP zou je hetzelfde probleem hebben.

• misterm90
aha, wij gebruiken dus wel platte kabels en mijn pa heeft er een telefooncentrale ertussen zitten. ik zal morgen even wat kabels van het werk regelen en in goed overleg even de centrale omzeilen. bedankt voor de informatie alvast !.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

mistermerlijn schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:27:
aha, wij gebruiken dus wel platte kabels en mijn pa heeft er een telefooncentrale ertussen zitten. ik zal morgen even wat kabels van het werk regelen en in goed overleg even de centrale omzeilen. bedankt voor de informatie alvast !.
De telefooncentrale moet na de splitter op het analoge gedeelte, de modem op het DSL gedeelte.

Een telefooncentrale en platte kabels naar je modem zijn een goede mogelijke verklaring voor je slechte SNR waardes iig ;)

Check ook de installatiehandleiding van Het Net, daar staat dit ongetwijfeld in.

Ik wed op de telefooncentrale

[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 07-09-2009 22:38 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1