[Asus P5B ] Win7 x64 boot niet met meer dan 3 GB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 10:10
Asus p5b Deluxe (Bios: 1238)
Intel 6600 dualcore
4 x 1 GB A Data DDR2 800
Gforce 8800 GTS
Dual boot Win XP x86 / Win 7 x64

Laats windows 7 x64 geinstalleerd op een andere partitie om de boel te testen. Maar wanneer ik de memory remapping enable om gebruik te kunnen maken van de 4 GB wil Windows 7 niet meer booten. Hij blijft hangen in de boot screen. Wanneer de mapping gedisabled wordt werkt het weer normaal. (Windows geeft dan aan dat er 4 GB beschikbaar is maar dat er maar 3 GB gebruikt kunnen worden.)

De laatste Asus bios geinstalleerd en de bios settings staan verder allemaal op default. Windows 7 Drivers van de chipset, video en geluid geinstalleerd. Ik heb diverse sites afgezocht maar geen oplossing kunnen vinden. (Wel meerdere mensen die het zelfde probleem hebben)

Misschien dat sommige van jullie met mij mee willen denken.

Deze melding kreeg na het opstarten wanneer ik de remapping weer uit had gezet.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 0000000000000000
BCP2: FFFFFA80013E2248
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

[ Voor 21% gewijzigd door boccaccio op 07-09-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, had je remapping uit staan tijdens de installatie? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk het probleem.
Die had al bij installatie aan moeten staan voor zover ik weet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
McKaamos schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:11:
Uhm, had je remapping uit staan tijdens de installatie? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk het probleem.
Die had al bij installatie aan moeten staan voor zover ik weet.
Heb ik ook geprobeerd, de setup gaat dan goed tot dat hij klaar is met de install en dan Windows wil opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
Ik heb trouwens ook nog geprobeerd om de voltage van het geheugen omhoog te schroeven omdat ik ergens had gelezen dat wanneer je 4 geheugenmodule gebruikt dit het probleem zou kunnen oplossen. Nou ben ik geen die-hard OC held maar ik heb de voltage tot 2.30v gekregen maar geen succes. Wanneer de voltage hoger dan 2.30 gaat wil de hele pc niet meer opstarten. Geen beeld, CMOS gereset en de default instellingen weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen OS probleem maar een mobo probleem.

tikje naar PMG dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
Probleem gevonden:

Linksys WMP55AG Wireless adapter drivers veroorzaakt een BSOD tijdens het opstarten (bluescreen is echter niet zichtbaar). Er worden door MS drivers meegeleverd die uitstekend werken op x64 systemen, maar blijkbaar niet wanneer de Memory remapping aan staat wanneer je meer dan 3 GB hebt. Linksys heeft geen andere drivers beschikbaar voor deze kaart, zal dus waarschijnlijk een nieuwe moeten kopen.

Vreemde is wel dat, wanneer ik de adapter uitschakel in apparaatbeheer en daarna opnieuw opstart met de remapping enabled, ik de kaart zonder problemen weer kan inschakelen in apparaatbeheer. Werkt dan gewoon normaal... Als ik hierna weer opnieuw opstart blijft hij weer hangen..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
boccaccio schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:41:
Probleem gevonden:

Linksys WMP55AG Wireless adapter drivers veroorzaakt een BSOD tijdens het opstarten (bluescreen is echter niet zichtbaar). Er worden door MS drivers meegeleverd die uitstekend werken op x64 systemen, maar blijkbaar niet wanneer de Memory remapping aan staat wanneer je meer dan 3 GB hebt. Linksys heeft geen andere drivers beschikbaar voor deze kaart, zal dus waarschijnlijk een nieuwe moeten kopen.

Vreemde is wel dat, wanneer ik de adapter uitschakel in apparaatbeheer en daarna opnieuw opstart met de remapping enabled, ik de kaart zonder problemen weer kan inschakelen in apparaatbeheer. Werkt dan gewoon normaal... Als ik hierna weer opnieuw opstart blijft hij weer hangen..
Als het een losse adapter is (USB ding) heb je die dan al eens in een andere USB poort geprobeert?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boccaccio
Het is een PCI kaartje.
Binnenkort maar eens een andere aanschaffen.
Pagina: 1