Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB devices worden niet in winverkenner gezien op WinXP pc

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geachte tweakers,

Thuis moet ik altijd de problemen met pc's oplossen en meestal lukt dat ook. Nu dus niet... Mijn vaders pc heeft sinds gister problemen met USB devices in de windows verkenner. Als bijvoorbeeld een externe hardeschijf wordt aangesloten gaat hij wel leuk branden en komt er op de startbalk een veilig verwijderen icoon, waar je als je erop klikt kan zien wat voor merk hardeschijf het is etc, maar dat is alles. In de windowsverkenner gebeurt niets meer. Toetsenbord en muis die op usb zitten doen het gewoon. De pc heeft op het moederbord USB poorten en een losse usb kaart. Op beide plekken werkt het niet meer.

Heeft iemand hier misschien een idee hoe je me hiermee kan helpen? Alvast heel erg bedankt!

Sj44k13

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Kijk even in apparaatbeheer of daar alles goed wordt weergegeven (gele uitroeptekens) en check even of je de scvhijf wel in schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc) ziet, en indien dat het geval is deze niet op dezelfde letter zit als een andere apparaat.

• Cobiwan
  • Niet online
Er zijn geen gele uitroeptekens bij apparaatbeheer. De usb apparaten staan gewoon bij hardeschijf genoemd.

Schijfbeheer is een ander verhaal. Bij mijn externe hardeschijf kwam bij schijfbeheer een bericht dat de schijf moest worden geinitialiseerd, wat natuulijk onzin is... Toen ik usb stickje probeerde kwam de pc niet meer in schijfbeheer -_-.

Hierbij een plaatje van de fout

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/3193/naamloosit.jpg

Heel raar allemaal...

edit: Reboot en nogmaals proberen met kingston usb stick levert zelfde fout op en met mijn lacie hardeschijfje doet hij nu ook het zelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Cobiwan op 07-09-2009 22:34 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
En dat programma toevoegen aan de uitzonderingen van Windows Firewall? Je zou deze pagina eens kunnen bekijken, wellicht heb je er wat aan:

You cannot use the Computer Management feature on a Windows XP SP2-based computer to access Logical Disk Manager on a Windows Server 2003-based computer

Desktop | Server | Laptop

• Cobiwan
  • Niet online
Heb ik zojuist geprobeerd, dan kom ik weer in schijfbeheer en wil hij mijn externe hd initialiseren. Usb stick erin en krijg fout over poort 135 zoals in die link naar microsoft stond. Heb nu toegevoegd aan uitzonderingen van de firewall, krijg ik de fout:

Serveruitvoering is mislukt!

I

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat gebeurt er als je die harde schijf en usb stick op een andere computer aansluit? Worden ze daar wel normaal herkend? Voor het zelfde geld is gewoon het file systeem op beiden corrupt geraakt en zie je ze daardoor niet meer.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Cobiwan
  • Niet online
Ja werkt dan gewoon helemaal perfect... Heb ook 3 verschillende usb apparaten geprobeerd, allemaal doen ze het niet.

• Cobiwan
  • Niet online
Niemand??
Pagina: 1