Nieuwe Tv + Home Cinema + PC + Xbox = ??? :)

Pagina: 1
Acties:

• Juhrat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05-2024
Hallo,

Ik ben van plan om volgende week een nieuwe TV en een nieuwe X-Box te kopen. Ook ben ik van plan om mijn Home Cinema set en mijn Pc op de Tv aan te sluiten. Samengevat, wat ik graag zou willen:

- 1.07m Flatscreen Tv
- Home Cinema set <- aangesloten op Tv
- X-box 360 <- aangesloten op Tv en Home Cinema Set
- PC <- aangesloten op Tv en Home Cinema Set

Nu is mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig om te zorgen dat dit allemaal mogelijk is?

- Tv <- Moet ik nog uitzoeken, Eventuele speciale aansluitingen etc. nodig?
- Home Cinema Set <- 5 Boxen + Subwoofer, Pic van aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://i129.photobucket.com/albums/p218/NL-JOERI/Copyof05092009102.jpg
Natuurlijk zitten er aan de rechterkant nog 5 aansluitingen voor boxen.
- X-box 360 <- Moet nog uitgezocht worden, Eventuele kabels nodig?
- PC <- Ik weet niet precies welke specs er nodig zijn, mijn Videokaart is in ieder geval de: ATI Radeon HD 3850 AGP (512 MB)

Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij zou kunnen helpen, zelf kom ik er namelijk echt niet uit. :)

Bedankt alvast,
Joeri

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
XBOX 360 optisch uit ->home cinema set optisch in
XBOX 360 HDMI uit -> TV HDMI in
TV stereo(RCA) uit -> home cinema set stereo(RCA) in
PC vga/dvi uit ->TV vga/dvi in
PC coax uit -> home cinema set coax in

zoiets?

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01 10:29
Sefyu schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:19:
XBOX 360 optisch uit ->home cinema set optisch in
XBOX 360 HDMI uit -> TV HDMI in
TV stereo(RCA) uit -> home cinema set stereo(RCA) in
PC vga/dvi uit ->TV vga/dvi in
PC coax uit -> home cinema set coax in

zoiets?
Ziet er redelijk uit, alleen volgens mij als ik de afbeelding bekijk is het coax uit en niet coax in. Dus eigenlijk heeft hij één ingang te kort.

Een andere optie zou kunnen zijn alles met HDMI (en tulp) aansluiten op de tv en dan de toslink uit van de tv aansluiten op de home cinema set. Alleen ben ik er niet zeker van of deze uitgangen altijd signaal uitgeven, of alleen van een digitale bron. Anders moet je analoog uit van de tv ook verbinden met de home cinema set analoog in.

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-02 09:50
Audio van je pc kan ook nog eventueel via aux 3.5mm jack naar RCA en dan een RCA splitter in je RCA in van je home cinema set. Voorheen had ik ook mijn pc aangesloten op mn stereo via aux 3.5mm jack naar RCA, werkte prima en kwam best geluid uit :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Marc_K84 schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:24:
[...]

Ziet er redelijk uit, alleen volgens mij als ik de afbeelding bekijk is het coax uit en niet coax in. Dus eigenlijk heeft hij één ingang te kort.

Een andere optie zou kunnen zijn alles met HDMI (en tulp) aansluiten op de tv en dan de toslink uit van de tv aansluiten op de home cinema set. Alleen ben ik er niet zeker van of deze uitgangen altijd signaal uitgeven, of alleen van een digitale bron. Anders moet je analoog uit van de tv ook verbinden met de home cinema set analoog in.
Vaak is het op die manier ook niet in surround geluid.

Je zou ook een toslink schakelaar kunnen kopen.
http://www.dewitcomputers.nl/info.asp?id=A11868

En PC analoog aansluiten zou ik niet doen, als je een film hebt met surround, dan is hij nogsteeds in stereo, beetje jammer als je perfect beeld hebt, maar stereo geluid.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:29

FeaR

In GoT we trust

Je kan ook kijken of je nieuwe tv DTS en DD uit kan sturen via de S/PDIF uitgang.
Moet je nieuwe tv dat natuurlijk wel hebben en natuurlijk die codecs door kunnen sturen.

Dan kan je alles met HDMI naar je tv linken. Je tv toont dan gewoon het beeld en audio, maar er wordt ook audio doorgestuurd via de S/PDIF out.

Zo had ik vroeger ook alles aangesloten: PS3 en XBox via HDMI naar de (Phlilps) tv. De digitale coax uit van de tv aangesloten met de receiver. Al het DD 3/2 inkomende geluid van de PS3 en XBox werden gewoon doorgestuurd naar de receiver en als DD 5.1 ontvangen. Maar zoals gezegd: eerst zien of je tv dit ondersteunt. Zou je wel wat aansluitingen schelen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Juhrat
Ik zal morgen als ik bij de mediamarkt ben even vragen wat zij zeggen,

Ik ben van plan om voor de Philips 42 PFL 3614 LCD TV te gaan van de Mediamarkt,
Omschrijving: 107 Cm Breedbeeld LCD TV, resolutie 1920x1080, FULL HD, Digital Crystal Clear beeldverbetering, Incredible Surround, 2 x scart, 2 x HDMI , PC aansluiting, USB, afmetingen: (bxhxd) 102.6 x 72.7 x 8,3 cm.

Zo te zien helaas geen DTS en DD maar als ik de reacties zo bekijk is er altijd wel een mogelijkheid om het te laten werken :)

Bedankt :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
JoeriBA schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:28:
Ik zal morgen als ik bij de mediamarkt ben even vragen wat zij zeggen,
Je denkt dat de mensen van de MediaMarkt meer verstand hebben van deze zaken dan de users hier op GoT :?
Bij de MediaMarkt proberen ze je alleen maar puur goud zuurstofvrije koperconnecties HDMI kabels van €50/stk aan te smeren :')

• Juhrat
ThinkPadd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:28:
[...]

Je denkt dat de mensen van de MediaMarkt meer verstand hebben van deze zaken dan de users hier op GoT :?
Bij de MediaMarkt proberen ze je alleen maar puur goud zuurstofvrije koperconnecties HDMI kabels van €50/stk aan te smeren :')
Sorry ik had het over de aansluitingen die op tv zitten en op eventueel een andere tv in mijn prijsklasse :)

[ Voor 151% gewijzigd door Juhrat op 10-09-2009 18:51 ]

• Juhrat
Ik heb zojuist een nieuwe tv gekocht. De LG LCD TV 32 H5010.
Deze: http://nl.lge.com/product...ail/lcdtv_32lh5000.jhtml#

[ Voor 59% gewijzigd door Juhrat op 11-09-2009 11:02 ]

• Juhrat
k ben nu van plan om mijn Home Cinema met een Optische kabel aan te sluiten aan de Optische ingang van mijn tv, Dit zou moeten zorgen dat al het geluid van mijn tv standaard door mijn boxen gaat.

Dan sluit ik mijn Pc aan op de HDMI of de Component ingang van mijn tv.
De X-Box sluit ik aan met een HDMI kabel op de HDMI ingang op mijn tv.

En zo zou alles moeten werken? :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat werkt sowieso, je zal zeker geluid hebben.
Er is alleen één "maar"... Het is niet zeker dat je tv DD en DTS door stuurt. Sommige (meeste) tv's hebben de neiging een 5.1 signaal te downscalen naar slechts 2.0. Natuurlijk wel een beetje jammer als het inkomende signaal 5.1 is.

Maar gewoon eerst proberen en anders wordt het toch met splitters gaan werken om alles rechtstreeks op je home cinema te zetten.

Overigens is component alleen beeld en geen geluid...

• Juhrat
Ik heb op het moment mijn Home Cinema set aangesloten met een Scart-kabel, (via alleen optische kabel heb ik geen geluid).

Als ik nu mijn TV + Home Cinema aanzet heb ik inderdaad alleen geluid via 2.0, Zodra ik het optiemenu van mijn Home Cinema open en weer sluit schakelt hij over op 5.1. Dit is niet echt wat ik wil want het was eigenlijk de bedoeling dat ik maar mijn tv aan moet zetten en dat hij dan meteen op 5.1 afspeelt.

Ik snap alleen de bedoeling van het Optische kabeltje niet want ik dacht eigenlijk dat via dat kabeltje alles meteen doorgestuurd zou worden maar ik heb toch echt mijn scartaansluiting nodig om geluid te krijgen.

Het geluid van mijn pc doet het ook nog niet en mijn X-box heb ik nog niet binnen dus er is nog een lange weg te gaan :(

• Juhrat
Iemand? =)

Bedankt :)

• Juhrat
O+ :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als alleen de optische kabel niet werkt, maar in combinatie met scart wel ga ik toch twijfelen of je niet gewoon geluid via de scart uitgang verstuurt. Want normaal moet die optische uitgang gewoon al het geluid doorsturen wat ook uit de speakers van de tv komt...

Pagina: 1