Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanduurrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Het klinkt misschien heel raar maar dit is mijn verhaal:

Vorige week heb ik mijn Nokia N97 ontvangen. Ik was heel blij en heb het hele toestel uitgebreid getest. GPS deed het gewoon hartstikke goed. Binnen 3 seconden een fix.

Op aanraden update v12 geinstalleerd, waarna mijn GPS op geen enkele mogelijkheid meer tot een fix gedwongen kon worden :?

Nokia gebeld, die zeiden dat ze er op het moment weinig aan kunnen doen.

Vandaag dus een harde reset gedaan. Eerst back-up gemaakt van de telefoon(alleen contacten en telefooninstellingen).
Toen het toestel was gereset, heb ik gekeken of de GPS een fix kreeg. Deze had wonderbaarlijk genoeg binnen 10 sec een fix!!
Glory zou je zeggen, maar helaas.... Toen ik mijn contacten en instellingen terug had gezet, kon de GPS ineens geen fix meer krijgen |:(

Nu heb ik dus weer een harde reset uitgevoerd en ik laat het maar even zo. Nu heb ik dus wél GPS maar geen contacten e.d. :'(

Zou iemand misschien een oplossing weten? Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanduurrrr
  • Laatst online: 31-10-2024
Zou iemand dit misschien kunnen verplaatsen naar Nokia N97 Deel 2? Ik heb een fout gemaakt en op Nieuw topic geklikt ipv reageer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, deze mag best blijven staan. Niet alles hoeft in het grote topic gedumpt te worden. Is wel zo overzichtelijk als je een probleem hebt :)

Edit: Welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 07-09-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Ik heb ook hetzelfde probleem.. zowel bij nokia maps 2.0 als ovi maps 3.0 krijg ik geen tot slechte GPS fix..
Als ik rij dan geeft hij vaak een weg aan die naast de weg ligt waarop ik rij.

Verder valt ook het gps signaal vaak weg en lukt het ook niet om fatsoendelijk een route te rijden..

Nokia gemailt, ze zijn op de hoogte van het probleem en zullen er snel iets aan doen sofware matig dus.

Ook op de nokia forums is over dit probleem veel info te vinden maar geen oplossingen..

Wel vreemd dat hier maar nog niemand op dit topic heeft gereageerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

O hoi, ik zie m nu ook pas.
Komt er meteen de vraag op welke instellingen je bij de gps hebt staan; doe je aan GPS-only of mag ie ook assisted (door de masten) informatie ophalen? Ik ga er bijna stiekem van uit dat je wel een dta-abonnementje hebt en dan mag a-gps imho geen probleem vormen.
Kun je dat es checken?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
waar kan ik dat ook alweer zo snel vinden...

heb het al gevonden...

heb assisted gps, integrated gps en op basis van netwerk aangevinkt!

[ Voor 52% gewijzigd door Rambie op 25-09-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Sanduurrrr schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:00:
Glory zou je zeggen, maar helaas.... Toen ik mijn contacten en instellingen terug had gezet, kon de GPS ineens geen fix meer krijgen |:(
Die S60v5 software zit nog vol met fouten zeg!
Ik heb een vergelijkbare situatie met mijn n5800 waar mijn homescreen naar de knoppen gaat end e hele telefoon traag reageert als ik mijn contacten backup terugzet.
Hoe in godsnaam zo iets basics als een lijst met data de hele telefoon kan ver****en is mij een raadsel :S

Hoe dan ook heb je al geprobeerd om alleen je contacten of alleen je instellingen terug te zetten? Het kan namelijk heel goed dat een paar van de .dat bestandjes naar de klote zijn en dat die ervoor zorgen. Ik geloof dat nokia zo ongeveer één .dat bestand met informatie per applicatie in de 'private' folder heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Dit was trouwens de e-mail die ik naar nokia heb gestuurd.
Hallo,

sinds een maand of 2 ben ik in bezit van mijn nokia n97.

Ik ben erg tevreden over het toestel maar blijft problemen hebben met mijn GPS.

Ik heb Nokia maps erop staan. Zowel de 2.0 als de 3.01 ovi maps werken niet. Ik krijg met moeite GPS-fix en als ik een fix krijg dan heeft mijn gps een flink afwijking. Een voorbeeld hiervan is als ik op de auto baan zit, dan geeft hij aan dat ik op een weg zit die naast de auto baan ligt en klopt de hele route niet meer.

Ik heb op internet gelezen dat hier al meer mensen over klagen.

Ik zou graag willen weten of Nokia hier al een oplossing voor heeft.

Ik heb namelijk mijn nokia mede gekocht omdat ik hem als navigatie wilde gebruiken.

Dit werkt echter niet en hiermee blijft nokia dus in gebreken.

Ik hoop op een spoedige reactie.

mvg Erik Duijf]
en deze reactie kreeg ik
Geachte heer,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Gelieve altijd volgende informatie mee te delen:

IMEI/Serienummer van uw toestel aan de hand van volgend commando:
*#06#

Softwareversie van het toestel:
*#0000#

Pc Suite versie:
Pc Suite->Help->Info
Pc Suite->Help->Info->SysteemInfo (het i-icon)

Er zit inderdaad een kinderfout in de standaard OS 10.x.x.x en 11.x.x.x versies hiervoor is reeds een fix uitgekomen in de OS versie 12.x.x.x . Begin oktober is er nog een softwarerelease voorzien om dit helemaal van de baan te helpen.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,

Tim
Advanced Technical Service Center Agent
Dutch Team
Nokia Care
Netherlands: 0900/202.60.55

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dat het in versie 12 verholpen zou zijn is in elk geval onzin, ik rijd ook nog steeds naast de weg :?

Ergens anders heb ik gelezen dat het hardwarematig zou zijn. Ik wacht zelf op versie 20 en als dit niks oplost, zie ik alleen aanbieden ter reparatie als oplossing ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Rambie
Ongelofelijk toch dat Nokia dus een toestel levert waarbij dit soort grove fouten worden gemaakt!

Ik wacht idd nog de v20 versie af die begon oktober zou worden geleverd. Als dit het probleem niet oplost dan gaat die van mij ook terug voor reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Typisch dat er ook verschillende ervaringen zijn.
Heb ff de serienummers niet bij me maar geen enkel probleem met gps.
Ovi werkt goed. Gebruik hier trouwens sygic voor autonav; gaat ook best.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Rambie
Heb vandaag weer een reactie gekregen van nokia, zij geven aan dat ik bij een nokia care centre langs moet gaan om hem te laten flashen naar de v12 versie.

Zodoende langs gegaan bij het nokia care centre in de buurt. Deze geven aan dat deze update niet zal helpen.. Op dit moment heeft nokia nog geen oplossing.

Wel boden ze mij aan om het toestel op te laten sturen om hem daar na te laten kijken.

Zijn er mensen die dit ook al hebben gedaan en hoe waren jullie bevindingen? Werkte de gps daarna wel voldoende??

Hoop dat iemand snel een reactie geeft.

Ik vind het namelijk belachelijk om mijn toestel van net een maand oud, op te laten sturen, 4 a 6 weken kwijt te zijn en daarna nog geen oplossing voor mij probleem te hebben!!!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
voor als je mijn post gemist had: masterBunny in "Nokia N97 - Deel 2"

Verwijderd

Mijn N97 is nu net een weekje terug van reparatie (hij blijf op de headset stand staan) en ik moet zeggen dat de GPS zeer slecht presteerde voor de reparatie. Nu ik hem echter weer een weekje in mijn bezit heb moet ik eerlijk toegeven dat hij nu geweldig presteert. Heb binnen maximaal 30 seconden een goede fix die stabiel is. Heb vandaag ook de navigatie kunnen testen en dat ging ook prima. Geen een keer liep het toestel achter of reed ik op een parallelweg! Wat ze gedaan hebben weet ik niet; heb ergens gelezen dat ze nu een versterkt signaal kunnen krijgen door iets te wijzigen aan het toestel (een sticker ofzo) maar kan niets vinden dat op iets dergelijks wijst. Ook is de firmware niet geupgrade (nog steeds FW 11)

• Rambie
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:16:
Mijn N97 is nu net een weekje terug van reparatie (hij blijf op de headset stand staan) en ik moet zeggen dat de GPS zeer slecht presteerde voor de reparatie. Nu ik hem echter weer een weekje in mijn bezit heb moet ik eerlijk toegeven dat hij nu geweldig presteert. Heb binnen maximaal 30 seconden een goede fix die stabiel is. Heb vandaag ook de navigatie kunnen testen en dat ging ook prima. Geen een keer liep het toestel achter of reed ik op een parallelweg! Wat ze gedaan hebben weet ik niet; heb ergens gelezen dat ze nu een versterkt signaal kunnen krijgen door iets te wijzigen aan het toestel (een sticker ofzo) maar kan niets vinden dat op iets dergelijks wijst. Ook is de firmware niet geupgrade (nog steeds FW 11)
Hoelang ben je hem kwijt geweest en had je recht op een vervangend toestel??? zit er toch sterk aan te denken om hem dan toch maar op te sturen..

Ga wel eerst nog eens proberen om er eens een ander navigatie programma op te zetten ipv nokia maps!

Ik hou jullie op de hoogte!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:13
En daarvoor had je wel last van verkeerd rijden, dus dat ie aangaf dat je op een parallelweg reed? Oftewel: op trajecten waar het fout ging, gaat het nu goed? Dat is namelijk wel apart ja, aangezien er geen nieuwe firmware is, dan zou je denken dat ze hardwarematig wat hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Zou je anders eens kunnen kijken hoe je gps antenne er op dit moment uit ziet? Ik heb even een plaatje gemaakt van mijn n97 om duidelijk te maken waar hij zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.e-down.nl/uploadedimages/vyg50426.jpg

Ik heb op youtube bijvoorbeeld al filmpjes gezien waar mensen de gps ontvangst gigantisch verbeteren door een koper draadje aan die antenne vast te maken. Niks software, die antenne is imo gewoon brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de GPS is bekend. Ik ben sinds begin juli bezig om het goed werkend te krijgen:

Ondernomen acties sinds ontvangst toestel op 6 juli 2009 !:

• Diverse telefonische contacten met Nokia Care met volgende acties:
o Eerst paar weken bezig geweest met licentie overzetten van N95 naar N97
o Instellingen gecontroleerd
o Nokia Maps versie 2.0 naar 3.0 en vice versa
o Firmware opnieuw geïnstalleerd
• Naar Nokia Service Point voor “flash” van het toestel en installatie nieuwe firmware
• Via Nokia Service Point opgestuurd voor reparatie bij Dynafix (14/08/2009-24/08/2009). Probleem blijft.
• Op verzoek van Nokia opnieuw naar Nokia Service Point. Dit keer onder vermelding van “level 3” naar Nokia zelf gestuurd. (31/08/2009 – 23/09/2009). Probleem blijft.

Omdat alle acties tot nu toe software gericht waren vermoed ik dat het probleem in de hardware zit. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Zie onder andere:

http://discussions.europe...avigation&thread.id=11585 (494 posts over hetzelfde probleem!)

Gisteren kreeg ik een bericht van Nokia dat het toestel wordt omgeruild..... Hoop dat het dan eindelijk goed is. Er zijn overigens ook mensen die helemaal geen probleem hebben met de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:02:
<knip>
Omdat alle acties tot nu toe software gericht waren vermoed ik dat het probleem in de hardware zit. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Zie onder andere:
<knip>
Ik denk juist dat het software is en wel om de volgende reden. Tot afgelopen maandag had ik een uitstekend werkende GPS. Ik kon mij niet herkennen in gemelde problemen. Heel enkel bleef de fix uit en starte in de applicatie opnieuw dan was de fix er bijna meteen. Ik heb software v11.0.021 en deze zat vanaf het begin af aan op het toestel. Bij de volgende grote update ga ik over.

Afgelopen maandag was er een packet-data probleem bij Telfort (zie elders). De grap was dat vanaf dat moment tot woensdag ik exact dezelfde problemen kreeg als hier gemeld waren. Echter sinds gistermiddag werkt alles weer als een zonnetje (en is ook het Telfort probleem verholpen). In zware regenbuien etc. heb ik nu weer 3/4 streepjes met satelliet-fixes; bij mooi weer 6/8 streepjes.

Wat mij gedurende de problemen van Telfort opviel was dat ik direct na opstarten wel een positie in de buurt kreeg maar daarna geen updates (online en offline modus). Deed ik applicatie exit/starten na een paar kilometer rijden dan in meerderheid kreeg ik weer 1-malig een positie in de buurt van waar ik was.

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat de initialisatie van de GPS libraries iets niet goed gaat. Op moment dat ik namelijk direct een fix heb werkt de gehele navigatie als een zonnetje, ook als er daarna tijdelijk er niet genoeg fixes zijn.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hamsteg schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:09:
[...]
Ik denk juist dat het software is en wel om de volgende reden. Tot afgelopen maandag had ik een uitstekend werkende GPS. Ik kon mij niet herkennen in gemelde problemen. Heel enkel bleef de fix uit en starte in de applicatie opnieuw dan was de fix er bijna meteen. Ik heb software v11.0.021 en deze zat vanaf het begin af aan op het toestel. Bij de volgende grote update ga ik over.

Afgelopen maandag was er een packet-data probleem bij Telfort (zie elders). De grap was dat vanaf dat moment tot woensdag ik exact dezelfde problemen kreeg als hier gemeld waren. Echter sinds gistermiddag werkt alles weer als een zonnetje (en is ook het Telfort probleem verholpen). In zware regenbuien etc. heb ik nu weer 3/4 streepjes met satelliet-fixes; bij mooi weer 6/8 streepjes.

Wat mij gedurende de problemen van Telfort opviel was dat ik direct na opstarten wel een positie in de buurt kreeg maar daarna geen updates (online en offline modus). Deed ik applicatie exit/starten na een paar kilometer rijden dan in meerderheid kreeg ik weer 1-malig een positie in de buurt van waar ik was.

Ik heb zelf sterk het vermoeden dat de initialisatie van de GPS libraries iets niet goed gaat. Op moment dat ik namelijk direct een fix heb werkt de gehele navigatie als een zonnetje, ook als er daarna tijdelijk er niet genoeg fixes zijn.
Het is zo goed als zeker dat het probleem ligt aan de hardware. Door gebruik te maken van een externe antenne zou de signaalsterkte flink toenemen. Ik ga denk ik vandaag of morgen de mod zelf proberen op mijn n97, omdat het loshalen van de sticker geen inbreuk maakt op je garantie.

Ik wil hier trouwens aan toe voegen dat op het moment dat mijn interne gps van mij N97 het liet af weten, de 44 kanaals adapt 850 wel gewoon zijn werk deed. Ik moet dus haast wel aan de geintegreerde antenne liggen.

word vervolgd.

[ Voor 5% gewijzigd door Zygivt op 01-10-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Zygivt schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:27:
[...]
Het is zo goed als zeker dat het probleem ligt aan de hardware. Door gebruik te maken van een externe antenne zou de signaalsterkte flink toenemen. Ik ga denk ik vandaag of morgen de mod zelf proberen op mijn n97, omdat het loshalen van de sticker geen inbreuk maakt op je garantie.

word vervolgd.
Een paar mensen hebben deze mod uitgevoerd maar ervaren nog steeds problemen. Ik hoop voor je dat het werkt maar ik ben er bang voor. Ergens heb ik gelezen dat het om 2dB verbetering zou gaan ... ik geloof niet dat deze verbetering verklaart waarom de ene keer 6/8 satelietstreepjes zichtbaar zijn en de andere keer 0, helemaal geen fix in vergelijkbare omstandigheden. Die 2dB kan niet ineens 6 satellieten locken. Vandaag was het bij ons slechter weer als afgelopen dinsdag maar is mijn ontvangst weer dik voldoende. Ik denk nog steeds dat er ergens een afhankelijkheid in de software zit.

Ik hoop het wel voor je natuurlijk! Mocht de mod werken dan hoop ik ook dat je het even laat weten ?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

uiteraard vandaar "word vervolgd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb hierover contact opgenomen met Nokia en kreeg het volgende antwoord terug:
Geachte heer,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Dit is een gekend euvel, hiervoor is een fix voorzien in de 12.x.x.x versie. Even uw toestel opgezocht.
<knip>

RM-505 N97 587245 N97 Netherlands (NL) CV B OTI at home 10.0.012 6/11/2009 1

Via de Nokia sofwtare Updater heeft u alleen de mogelijkheid om een 11.x.x.x versie te plaatsen op uw toestel. U kan best telefonisch contact opnemen met een Nokia Care Point, betreffende de vraag voor een software update naar versie 12.x.x.x voor productcode: 0587245.

Zie onderstaand adres/url voor de Nokia Care Points:
www.nokia.nl/A4785003

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,

-
Advanced Technical Service Center Agent
Dutch Team
Nokia Care
Netherlands: 0900/202.60.55

http://shop.nokia.nl/nokia-nl
http://maps.ovi.com/services/
http://nokia.com/maps

-----Original Message-----

[Message: Hallo,

Ik ben al een tijde in het bezit van de Nokia N97. Opzicht een goed toestel en ik had hem specifiek gekocht voor het grote scherm en de GPS navigatie. Nu werkt echter de GPS voor geen meter. Ik krijg vrij snel een fix maar raak deze soms onder het rijden kwijt en dan krijg ik ook geen fix meer totdat ik het toestel herstart.

Ik heb dit probleem aangekaart op een forum en er schijnen meer mensen te zijn die het exact zelfde probleem hebben. Ik heb het niet alleen met Nokia Maps maar ook met bijvoorbeeld Sygic Mcguider.

Het gebeurd op plekken waar ik met mijn N82 totaal geen problemen had. Ik heb firmware versie 11 en het A-GPS ingeschakeld.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

[Operator: KPN]
[Operating system: Windows Vista]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
De firmware update naar v12 voor die product code kun je overigens vanaf vandaag ook zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

alleen is v12 niet de oplossing, want die firmware heb ik er sinds vorige maand op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:34:
[...]

En daarvoor had je wel last van verkeerd rijden, dus dat ie aangaf dat je op een parallelweg reed? Oftewel: op trajecten waar het fout ging, gaat het nu goed? Dat is namelijk wel apart ja, aangezien er geen nieuwe firmware is, dan zou je denken dat ze hardwarematig wat hebben aangepast.
Ik ben mijn toestel denk ik 2.5 week kwijt geweest, dus best lang. Voor de reparatie deed hij het voor geen meter; liep ver achter, raakte signaal kwijt en gaf aan dat ik op andere wegen reed. Inmiddels heb ik daar zoals gezegd geen last meer van. Tsjah wat ze gedaan hebben, ik weet het nog steeds niet. Als ik naar de image van Aapenootjes kijk en het met mijn toestel vergelijk zijn ze, op de kleur na, identiek.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Zygivt schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:46:
alleen is v12 niet de oplossing, want die firmware heb ik er sinds vorige maand op staan
heb je daarna een hard reset gedaan en geen backups teruggezet? het wil namelijk wel eens voorkomen dat je anders toch wat oude zooi uit v11 terugzet en dat het euvel dus gewoon weer optreed.

Edit; vandaag geupgrade naar 12.0.026 voor de CV Netherlands. Daarna een FULL reset gedaan (space + shift + backspace en dan aanzetten) en alles weer vers geinstalleerd en mijn contacten gewoon weer opnieuw gesynced met gmail. Hierdoor geen enkele backup hoeven terugzetten en Sygic geeft nu een nauwkeurigheid aan van 10 meter! Binnen! :*)

[ Voor 30% gewijzigd door BastiaanN op 01-10-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware had ik er ook al een tijdje opstaan, maar was ook geen oplossing.
@Bastiaann: Ik kreeg ook alrijd wel een redelijke snelle fix, maar bij het navigeren kwam het probleem weer naar voren. Wil je dat eens testen? (ook afwijken van de route en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:45:
@Bastiaann: Ik kreeg ook alrijd wel een redelijke snelle fix, maar bij het navigeren kwam het probleem weer naar voren. Wil je dat eens testen? (ook afwijken van de route en zo)
Dat zal ik vanavond even proberen :) Ik zal mijn bevindingen dan ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:55:
Ik heb hierover contact opgenomen met Nokia en kreeg het volgende antwoord terug:

[...]
Toen ik de eerste keren belde met Nokia Care, lag het probleem aan alles (gebruiker, sattelieten, het weer etc) behalve aan het toestel. In ieder geval wordt er nu (na 4 maanden) toegegeven dat er een probleem is.... vermoedelijk is het toestel over een jaar of zo te gebruiken zoals bedoeld.

Ik sprak net iemand van Dynafix, Hij vertelde me dat het omruilen van het toestel geen zin had omdat alle toestellen hetzelfde probleem hebben. Ik ga het toch maar proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
Het ligt niet aan de software. Het ligt aan de 5mp camera, daar zit namelijk een te klein isolatie schuimpje op. deze ligt naast de gps antenne. Het GPS signaal wordt gestoord door de camera dus en is op te lossen door een groter isolatie schuimpje op de camera te plaatsen
Bigger camera cushion improves GPS performance by 2~4 dBm
Uit een service bulletin van Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
http://www.nokiausers.net...acking-repair-needed.html misschien kan iemand dit eens proberen dan :)

@hierboven, die is wel erg kort door de bocht. In de service bulletin staat ook dat er nog veel meer dingen aan ten grondslag kunnen liggen. Er staat alleen dat je een verbetering kan krijgen door de camera te isoleren maar er staat nergens dat het alle problemen oplost.

[ Voor 49% gewijzigd door BastiaanN op 01-10-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
Veel verschillende meningen maar wel een duidelijk probleem dus..

ik kan nu eindelijk de nieuwe firmware erop zetten... dit is voor het eerst sinds de aankoop!

Ben benieuwd of dit verschil uit maakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55
BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:14:
http://www.nokiausers.net...acking-repair-needed.html misschien kan iemand dit eens proberen dan :)

@hierboven, die is wel erg kort door de bocht. In de service bulletin staat ook dat er nog veel meer dingen aan ten grondslag kunnen liggen. Er staat alleen dat je een verbetering kan krijgen door de camera te isoleren maar er staat nergens dat het alle problemen oplost.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar in de gevallen van een slecht signaal zal het aardig kunnnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Dat zal ik vanavond even proberen :) Ik zal mijn bevindingen dan ook posten.
Nou, op een stukje van 24 kilometer kan ik zeggen dat hij het redelijk tot goed doet. Sygic moet zich af en toe nog wel corrigeren zodat de kaart een halve centimeter terugschiet maar bij afslagen e.d. is het goed te doen. De gemiddelde nauwkeurigheid zat tussen de 6 en 10 meter met ongeveer 7 tot 8 satellieten.

Heb op de terugweg nog geprobeerd de lader aan te sluiten en dat maakte niet zo heel veel uit, de nauwkeurigheid ging van 6~10 naar 7~11 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

antenne mod geprobeerd, maar werkt niet, voor zij die het overwegen.

Ik ben niet buiten geweest maar daar kom ik morgen aan toe. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Mfpower

In dubio

BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:14:

Ik wist niet dat hier een apart topic voor was! Wel goed, want het is echt een vervelend probleem. Bij een care point (amersfoort) wilden ze me niet helpen (alleen fw upgrade en zelfs dat niet op dat moment). Wellicht dat ik vanmiddag even naar een andere rijd om te kijken of ze het camera schuimpje willen vervangen. Ik ga ook de bovenste oplossing dadelijk even proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Mfpower schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:04:
[...]

Ik wist niet dat hier een apart topic voor was! Wel goed, want het is echt een vervelend probleem. Bij een care point (amersfoort) wilden ze me niet helpen (alleen fw upgrade en zelfs dat niet op dat moment). Wellicht dat ik vanmiddag even naar een andere rijd om te kijken of ze het camera schuimpje willen vervangen. Ik ga ook de bovenste oplossing dadelijk even proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
Succes,

zoals bovenstaat heeft het bij mij geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ik heb gisteren geupdate naar 12.0.026 en heb het idee dat het iets beter werkt. Maar ik heb maar een klein stukje gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

heb je daarna een hard reset gedaan en geen backups teruggezet? het wil namelijk wel eens voorkomen dat je anders toch wat oude zooi uit v11 terugzet en dat het euvel dus gewoon weer optreed.

Edit; vandaag geupgrade naar 12.0.026 voor de CV Netherlands. Daarna een FULL reset gedaan (space + shift + backspace en dan aanzetten) en alles weer vers geinstalleerd en mijn contacten gewoon weer opnieuw gesynced met gmail. Hierdoor geen enkele backup hoeven terugzetten en Sygic geeft nu een nauwkeurigheid aan van 10 meter! Binnen! :*)
hoe kom jij aan die firmware versie ik? ik heb 12.0.0.24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Zygivt schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

hoe kom jij aan die firmware versie ik? ik heb 12.0.0.24?
Ik heb een andere variant van de N97, ik heb een zogeheten Country Variant. die zitten allemaal op 12.0.026. Alle andere toestellen zoals bijv Benelux,Euro enzo zitten op 12.0.024 :)

De firmware is hetzelfde hoor, enkel biedt de 12.0.026 wat betere compatibiliteit met verschillende typen hardware. Er zal in de CV toestellen wel iets andere hardware zitten ofzo, i dont know :)

[ Voor 21% gewijzigd door BastiaanN op 02-10-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

BastiaanN schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:36:
[...]

Ik heb een andere variant van de N97, ik heb een zogeheten Country Variant. die zitten allemaal op 12.0.026. Alle andere toestellen zoals bijv Benelux,Euro enzo zitten op 12.0.024 :)

De firmware is hetzelfde hoor, enkel biedt de 12.0.026 wat betere compatibiliteit met verschillende typen hardware. Er zal in de CV toestellen wel iets andere hardware zitten ofzo, i dont know :)
hmm nog steeds geen verbetering van mijn gps dus. Dan vrees ik dat ik hem maandag ook retour moet doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
In eerste instantie leek het er op dat de 024 versie voor generieke toestellen was en de 026 voor Vodafone-versies. Inmiddels is er ook een generieke 026 die, met enige creativiteit, op alle toestellen kan. Mijn ex-UK nu Euro toestel draait nu 026, gisteren nog 024 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

PinokkioTV schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:46:
In eerste instantie leek het er op dat de 024 versie voor generieke toestellen was en de 026 voor Vodafone-versies. Inmiddels is er ook een generieke 026 die, met enige creativiteit, op alle toestellen kan. Mijn ex-UK nu Euro toestel draait nu 026, gisteren nog 024 O-)
jaf gebruikt ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Nee, Phoenix ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet de GPS het eerst ook slecht maar heb geupdate naar 026 en toen was het iets beter maar nu begrijp ik nooit goed of het nu aan de firmware kan liggen. Heb zelf een UK toestel met
0585162: N97 UK CV B V2, ook een Country Variant, Is het nu beter om voor de 024 te gaan of de 026 erop te laten staat. Hoe zit dat nu met die hardware en bij mij staat er ook nog V2 achter. Wat is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:09:
Bij mij doet de GPS het eerst ook slecht maar heb geupdate naar 026 en toen was het iets beter maar nu begrijp ik nooit goed of het nu aan de firmware kan liggen. Heb zelf een UK toestel met
0585162: N97 UK CV B V2, ook een Country Variant, Is het nu beter om voor de 024 te gaan of de 026 erop te laten staat. Hoe zit dat nu met die hardware en bij mij staat er ook nog V2 achter. Wat is dat dan?
Volgens mij kan je helemaal niet terug naar 024 ... Ik zou lekker 026 er op laten. Binnenkort zou toch 20.xxx moeten komen :)

Wat V2 betekent: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Dit weekend weer gespeeld met de navigatie en steeds meer raak ik overtuigd dat dit ook een software probleem is. Elke keer als ik de navigatie aanzet heb ik binnen 10 seconden een heldere spot met ongeveer de juiste locatie. Hierna is de N97 (tientallen) minuten onderweg om een fix te krijgen in welke tijd ik kilometers verder ben maar de rode spot nog steeds op de startplek staat.

Als ik vervolgens op een rit elke keer uit het navigatie programma spring en deze weer opstart heb ik 9 van de 10 keer vrijwel meteen weer een goede positie binnen een straal van pak-hem-beet 50-100 meter.

Ik las op een post van GKW dat hij met Garmin Mobile XT geen problemen heeft. Kan toeval zijn maar als er meer gebruikers zijn dan hoor ik het graag !

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 19:41
Bij mij dezelfde problemen. Bij de oude firmware deed de GPS het redelijk maar raakte regelmatig het signaal kwijt. De positie was vooral erg zenuwachtig als je stil stond, hij springt dan alle kanten op bij een kruispunt.
Na het updaten naar versie 12...26 en een harde reset deed ie het erg goed. Terugzetten van mijn contacten , agenda e.d. (alles behalve instellingen) zorgde er voor dat het weer voor geen meter functioneerde. Krijg het nu niet eens voor elkaar een GPS-fix te krijgen, slechts zeer sporadisch en hopeloos inaccuraat.

Vanavond maar weer eens opnieuw een harde reset en dan maar handmatig de contacten er in zetten. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:00
worsie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:16:
Bij mij dezelfde problemen. Bij de oude firmware deed de GPS het redelijk maar raakte regelmatig het signaal kwijt. De positie was vooral erg zenuwachtig als je stil stond, hij springt dan alle kanten op bij een kruispunt.
Na het updaten naar versie 12...26 en een harde reset deed ie het erg goed. Terugzetten van mijn contacten , agenda e.d. (alles behalve instellingen) zorgde er voor dat het weer voor geen meter functioneerde. Krijg het nu niet eens voor elkaar een GPS-fix te krijgen, slechts zeer sporadisch en hopeloos inaccuraat.

Vanavond maar weer eens opnieuw een harde reset en dan maar handmatig de contacten er in zetten. Kijken of dat helpt.
Ik heb dus vanmorgen de nieuwe firmwareversie 12..26 erop gezet. Heb geen harde reset gedaan. Bij mij werkt tot nu toe de gps perfect. Ik heb effe de gps uitgetest tijdens de rit van de kids naar school toe en daarna tanken. Dus totaal geen gps uitval nog gehad.

Krijg zelfs een snelle gps fix binnenshuis :? :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Hier gaat het ook nog niet erg lekker. Heb ook 12.26 erop staan en ook even getest. Reed op de autobaan en volgens de instructies moest ik eraf, maar ik reed er nog 1 door. Normaal gesproken verwacht je een herberekening van de route, maar Sygic dacht dat ik eraf was gegaan...paar honderd meter vertelt ze me dat ik linksaf moet gaan op de autobaan. Was niet echt mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dat is geen probleem van gps ontvangst maar een 'feature' van Sygic (die TomTom ook heeft overigens).
Hij gaat er vanuit dat je braaf de instructies opvolgt en laat dan ook die route zien, pas na enige tijd heeft ie door dat je toch niet afgeslagen bent en laat hij het weer goed zien.

Ik heb Sygic op een HTC Tytn 2 en daar vertoont hij precies hetzelfde.
Opzich geen probleem voor de automobilist met zelfvertrouwen die niet 100% afhankelijk is van een hoopje plastic en metaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Mental schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:20:
Dat is geen probleem van gps ontvangst maar een 'feature' van Sygic (die TomTom ook heeft overigens).
Hij gaat er vanuit dat je braaf de instructies opvolgt en laat dan ook die route zien, pas na enige tijd heeft ie door dat je toch niet afgeslagen bent en laat hij het weer goed zien.

Opzich geen probleem voor de automobilist met zelfvertrouwen die niet 100% afhankelijk is van een hoopje plastic en metaal ;)
Hmmm ik ken de feature, maar dit leek meer op niet doorhebben waar ik was. Ik had ook telkens last van achterblijvende informatie. De bocht al lang en breed voorbij zijn, bijna de volgende in gaan en nog linksaf zeggen terwijl je al rechtsaf moet voor de volgende bocht.

Ik kende de weg verder, dus een probleem was het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik denk persoonlijk ook dat het probleem niet zo zwart wit is als hardware of software probleem. De ene gps software is waarschijnlijk toleranter voor een slecht signaal dan de andere, dat zou verklaren waarom de ene gps software het wel blijft doen op de n97 en de andere software niet bruikbaar is. Echter denk ik ook dat het een groot deel hardware is. Als de ontvangst beter zou zijn, zou andere software waarschijnlijk ook geen moeite hebben om fatsoenlijk te werken.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de ontwikkelingen ermee, of een andere lensbeschermer daadwerkelijk iets uit kan halen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Mental schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:20:

Dit blijft echter nog steeds een ontvangst probleem.

Ik heb gister mijn product code veranderd en geupdate naar 12.x.x.26
en ja hoor, gps fix binnen 30 seconden zelfs thuis op me kamer.
nauwkeurigheid van 7 meter en bij een verkeerde afslag krijg ik meteen en herberekening

prima update dus die 12.x.x.26. enig probleem is dat mijn wlan het nu niet doet :S

*update: Alles werkt weer perfect na een hard reset. Telefoon is dus weer een toppertje _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Zygivt op 09-10-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik zal dit dode topic weer een beetje tot leven wekken.

Ik heb nu net de nieuwe Firmware er op gezet (20.xx.xx), heb nu wonder boven wonde in 10 sec. een fixs. Waar ik natuurlijk erg blij mee ben. Ik heb er nog niet mee gereden dus hoop dat er dan ook een fixs is, dat ik niet steeds op een andere weg rijd. (ik zal dit binnenkort even proberen)

Ik hoop maar dat het zo blijft want heb geen zin om straks weer met hetzelfde probleem te zitten. Ik laat het wel weer weten als ik iets is verandert.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Hier ook de 20.0.019 versie erop, maar geen enkele verbetering, snelle fix, wegwaaiend signaal, zit geregeld op de parallelbaan van de snelweg, meldt dus ook steeds dat ik links of rechts af moet, zeer irritant.
Mijn n82 werkte echter perfect, en had een betere camera, dus als die 2 samenhangen dan weet ik het wel! zet de n82 camera en gpsontvanger erop en er is geen beter toestel op de wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Ik had na het eropzetten van 20.0.019 dat ik een behoorlijk goeie GPS fix had. Zelfs in de auto (met voorruitverwarming). Ook de GPS lag leek weg te zijn.

Echter, nu is de GPS weer terug bij af. Alleen maar een fix krijgen in de open lucht en in de auto af en toe een fix en zeer regelmatig totaal de weg kwijt. Ik snap er werkelijk niets van!

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ook bij mij heeft de nieuwe firmware geen verbetering gebracht in de werking van de GPS. Fix (met A-GPS) is nog steeds snel, maar het signaal valt regelmatig weg en is beduidend minder betrouwbaar dan bij andere toestellen.

Ik ben wel erg benieuwd wat hier aan gedaan kan worden. Wie gaat er mee naar een NSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Nog met v11 erop had ik ook zwaar instabiele GPS fix en ben ik naar NSP gegaan (GPS zit op de printplaat dus mag een NSP niet aan zitten zelf), ingeleverd, 4 weken kwijtgeweest..
Kom ik 'm ophalen, dit was eerste week oktober (toen v12 al meer dan een maand beschikbaar was, ik heb UK generic code, dus was v12 nog steeds niet beschikbaar voor de mijne) met het bericht erbij dat 'de software geheel geupgrade is'. Beetje jammer als je hoopt op vervanging van je GPS unit.
Blijkt niet geupgrade naar v12 firmware, nog steeds belachelijk onbetrouwbare GPS fix die me wegen laat zien waar ik vanaf ben, mezelf voor een kruispunt laat zien terwijl ik er 10 seconden geleden volledig voorbij gefietst ben. Inmiddels zelf v20 erop gezet, geen enkele verbetering. Nog steeds sloom en instabiel signaal, erg teleurgesteld, en teruggaan naar NSP garandeert me maar 1 ding, weer een maand zonder mijn nieuwe verder inmiddels redelijk ok functionerende mobiel.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrealistic
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 21:59
Hier idem dito, exact dezelfde, inmiddels welbekende problemen. Evengoed met fw20 loopt de gps locatie achter en verspringt naar parallel wegen.

Maar ik heb eindelijk interessante info van een service medewerker van een nsp. Ik heb afgelopen week fw20 door hen erop laten zetten en heb bij afgeven een prettig gesprek gevoerd.

Voor de goede orde, UK toestel, sinds 30 juni in bezit. (Est. date of range issuance around q1).

Ik vertelde de medewerker bij afgeven van mijn toestel dat ik niet geloofde dat fw20 mijn gps probleem (en slechte gsm ontvangst) zou gaan verhelpen. De beste man stemde in en vertelde dat nokia bezig is met nieuwe onderdelen. Hij wees me op de camera, de c én b cover. En jawel, de b-cover is de 'dikke middenmoot' waar ontgrendeling, usb, speakers etc 'aan vast zitten'. Vrij ingrijpend en volgens mij recall waardig.

Helaas was het hem onbekend wanneer deze onderdelen beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Goh, dat gezeik met de GPS op mijn 5 dagen oude N97 komt dus niet uit de lucht vallen...

Lekker weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het opgegeven. Sinds begin juli is het toestel 3 keer weggeweest voor reparatie. 2 weken geleden een nieuwe N97 gehad. GPS nog steeds bagger en daarbij kwam bij het nieuwe toestel dat ik de flits niet kon gebruiken omdat dan de foto's voor 1/3 wit waren en dat ik het toestel niet kon verbinden met mijn Nokia Carkit, terwijl dat met de oude n97 wel kon. Als klap op de vuurpijl is het bereik van de N97 ten opzichte van mijn oude N95 ongeveer met 50% verslechterd zodat binnenshuis bellen niet meer mogelijk is...

Ik heb de N97 teruggestuurd naar PDA shop met het verzoek het toestel om te ruilen voor een niet nokia toestel of mijn geld terug te geven.

Voorlopig even geen nokia meer voor mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Zo, klinkt niet best zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag bij een nokia servicepoint geweest, daar hebben ze iets aan de gsm, en de nieuwste software 20.0.019.c01.01 er op gezet, heb nu minimaal half tot volle bak met de streepje van de gps, en hij blijft stabiet, en het was gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
mag je ook wel verwachten dat het gratis is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Dit topic kan gesloten worden!
Het is een hardware probleem.
nokia servicepunten hebben nieuwe covers, met de gpsmodule op een andere plek ofzo, en na plaatsing zijn alle navigatieproblemen opgelost!
Snelle fix (zelfs in een betonnen huis) en zeer exacte positiebepaling met sygic tijdens het rijden.
Cover kan ter plekke geplaatst worden, bon hoefde ik niet te laten zien.

Ik heb het in Oud beyerland laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Dan ook maar even crossposten :)
BastiaanN in "Nokia N97 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey