Acer Predator G7710 Sharpshooter Wifi?

Pagina: 1
Acties:

• DeStijn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik heb net te horen gekregen van mijn vriendin dat ze een Acer Predator G7710 Sharpshooter voor me heeft besteld, ze leveren hem volgende maandag. :)

Door omstandigheden kon onze reis niet doorgaan dit jaar en daarom heeft ze met ons vakantiebudget dan maar een nieuwe PC voor me gekocht. (stiekem had ik al eens laten vallen dat ik het een mooie PC vind, maar nooit gedacht dat ze effectief aan het luisteren was toen ik dat vertelde!)

Ik heb even de specificaties van die PC opgezocht & wat mij direct opviel was dat er geen Wifi aanwezig is, enkel een ethernet-aansluiting. Nu stelt zich bij mij thuis wel het probleem dat ik een draadloze router heb die zich helemaal aan de andere kant van het huis bevindt, dus zomaar even "een kabeltje trekken" naar ginder is wel uitgesloten.

Ik heb nog een nieuwe D-Link DWA-547 wirelesskaart liggen, maar is deze wel geschikt voor de Acer?
EN, kan ik deze er zomaar insteken? Want iemand vertelde mij dat de garantie zal vervallen als ik zelf de case openvijs? :?

Andere oplossingen zijn ook welkom :)

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Het is ook niet standaard om bij een gewone pc een wifi kaartje mee te leveren ;) de D-Link DWA-547 zou gewoon moeten werken in het PCI slot van je computer! Wat je bedoeld met openvijsen weet ik niet.. maar neem aan de je gewoon de kast kan openschroeven zonder je garantie te laten vervallen

[ Voor 29% gewijzigd door souljah1h op 07-09-2009 20:56 ]

• DeStijn
Het is de 1ste "fabriek-PC" dat ik sinds jaren zal gebruiken. Mijn vorige heb ik steeds laten samenstellen bij de computer-boer & daarom ging ik ervan uit dat het tegenwoordig wel "standaard" zou zijn om overal een Wifi-kaart in te steken ;).

En met 'openvijsen' bedoelde ik inderdaad gewoon de zijkant openschroeven om het kaartje erin te steken. Ik zal mij het hebben laten wijsmaken dat ik dit niet mag doen omdat anders de garantie van Acer vervalt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:18

FeaR

In GoT we trust

souljah1h schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:55:
maar neem aan de je gewoon de kast kan openschroeven zonder je garantie te laten vervallen
Acer heeft methoden om te achterhalen of de kast open is geweest.
Bij "mindere" modellen gaat dit om een simpele sticker die over het zijpaneel loopt tot over de achterkant van de kast. Deze scheurt dus als je de kast open maakt, maar je kan deze ook gewoon los peuteren.

Zou eens na kunnen vragen voor je wat de methoden zijn bij die Predators. Heb namelijk een paar vrienden bij Acer werken :)

Zonde dat je overigens zo'n pc neemt voor dat geld, kan je beter zelf iets leuks in elkaar zetten. Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken natuurlijk... :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DeStijn
FeaR1986 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:19:
[...]

Acer heeft methoden om te achterhalen of de kast open is geweest.
Bij "mindere" modellen gaat dit om een simpele sticker die over het zijpaneel loopt tot over de achterkant van de kast. Deze scheurt dus als je de kast open maakt, maar je kan deze ook gewoon los peuteren.

Zou eens na kunnen vragen voor je wat de methoden zijn bij die Predators. Heb namelijk een paar vrienden bij Acer werken :)
Je zou me een gunst bewijzen om dat eens een keertje na te vragen ;) Alvast bedankt!

Ik had al gehoord dat je heel snel kaarten in- & uit de PC kunt halen zonder hem open te schroeven.
Maar ja als het "van horen zeggen" is, heb ik liever wat meer zekerheid met zo'n PC :)

Overigens, mochten die vrienden ook nog wat tips hebben om hem ineens wat up-te-graden ('meer geheugen, 2de videokaart, etc') dan zal ik daar ook dankbaar voor wezen _/-\o_