Toon posts:

Problemen met beeldscherminstellingen na nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc begon vrij hard te ratelen dus ben ik opzoek gegaan naar het probleem. Het bleek dat het fannetje van mn videokaart brak aan het worden was. Vervolgens wou ik een nieuw fannetje kopen alleen dat bleek niet te gaan en kreeg als advies een nieuwe video kaart te kopen. Aangezien ik geen hardcore gamer ben kocht ik een simpele geforce 6200 (nvidia).

Thuis de kaart erin geklikt maar gelijk kreeg ik low resultie instellingen. Ik had een 5500 kaart waardoor mn huidige driver pack zou moeten volstaan. Aangezien het niet werkt maar nieuwe drivers installed maar dat loste het ook niet op en ik bleef dezelfde error in apparaat beheer krijgen.

Naja mn windows draaide al aardig lang en het was sowieso tijd om het een keer te formatteren, dus leek me dit wel een goed moment. Heel windows opnieuw erop gezet, alles weer installed alleen nog steeds dezelfde error.

Erg irritant en ik dacht dat het aan de video kaart lag, dus de kaart geruild alleen wederom dezelfde error.
Toen maar een maatje van me gebeld die meer kennis heeft dan ik en die dacht dat het probleem waarschijnlijk wel verholpen zou worden door wat in de BIOS te veranderen.

Verrek, het bleek te werken. Videokaart gaf geen error meer en alles draaide naar behoren, voor 3 hele dagen lang. Vandaag start ik namelijk de pc op en jawel, diezelfde gare error. Ik snap er geen donder van.

Daarom mijn vraag;
1. Wat houdt deze error precies in?
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.
2. Hoe valt dit op te lossen?

3. Hoe kan het dat die error terug komt terwijl ik niks in de BIOS veranderd heb?

Hopelijk weet een van jullie hoe dit te verhelpen is. Tips en adviezen zijn zeer welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dit net in een andere post:
Hou er even rekening mee dat de GeForce FX-series (FX5xxx) ranzige heethoofden zijn en het verschil tussen FX5200 en FX5500 je voeding flink zwaarder belast.
Wellicht ligt het aan mijn 300watt voeding en moet ik die upgraden? Of kan mijn error daar niet aan liggen?

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 21:27
Microsoft Site

Code 12
Dit apparaat kan geen voldoende bronnen vinden die beschikbaar zijn en kunnen worden gebruikt. Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen. (Code 12)
Aanbevolen oplossing

Er is één I/O-poort, één interrupt of één DMA-kanaal (Direct Memory Access) aan twee apparaten toegewezen (door het BIOS, het besturingssysteem of een combinatie van beide). Dit foutbericht kan ook worden weergegeven als het BIOS onvoldoende systeembronnen heeft toegewezen aan dit apparaat (als bijvoorbeeld een USB-controller geen interrupt van het BIOS is vanwege een beschadigde MPS-tabel [MultiProcessor System]).

Met Apparaatbeheer kunt u vaststellen waar het conflict plaatsvindt en het conflicterende apparaat uitschakelen. Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten.
Ik hoop dat je er iets mee kan...

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik idd al gevonden.

Zijn echter 2 problemen.

1. Ik kan niet zien met welk apparaat de video kaart in conflict is. Dat krijg ik niet te zien bij apparaat beheer in ieder geval.
2. Ik weet niet zo goed hoe ik dat in de BIOS moet veranderen.

Bedankt voor je berichtje in ieder geval.

• Asiom23
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 21:27
Laat die wizard van probleemoplossen ook niks zien?

Verwijderd

Topicstarter
Asiom23 schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:06:
Laat die wizard van probleemoplossen ook niks zien?
Jawel, maar vaak lopen die probleem oplossers ook op niks uit, ook in mijn geval helaas.

Iemand nog een idee?
Pagina: 1