Hoi,
Ik heb een server in een datacenter in A'dam staan. Hierop staat Windows 2008 std. Ik ken hier alleen bij via remote desktop (dus geen directe bios toegang).
Nu is er het volgende gaande:
Na het opnieuw opstarten verspringt de systeemklok een groot aantal dagen (een paar maanden tot ~3 jaar). Dit geeft grote problemen met alles dat aan tijd gekoppeld is (database, logs certificaten enz).
Nu kan ik dus niet in de bios komen dus ik weet niet of die een verkeerde tijd heeft. Verder heb ik wel de klok op automatisch updaten staan (nl.pool.ntp.org) maar dit werkt niet met een groot tijdverschil.
Nu zoek ik een oplossing
-om te voorkomen dat de klok meer dan een uur verzet kan worden?
-om geforceerd de klok met een NTP server te synchroniseren?
-bios tijd instellen via Windows?
Of
-iets anders??
Wie een oplossing, tip of ervaring met een gelijk probleem?
Bvd!
Ik heb een server in een datacenter in A'dam staan. Hierop staat Windows 2008 std. Ik ken hier alleen bij via remote desktop (dus geen directe bios toegang).
Nu is er het volgende gaande:
Na het opnieuw opstarten verspringt de systeemklok een groot aantal dagen (een paar maanden tot ~3 jaar). Dit geeft grote problemen met alles dat aan tijd gekoppeld is (database, logs certificaten enz).
Nu kan ik dus niet in de bios komen dus ik weet niet of die een verkeerde tijd heeft. Verder heb ik wel de klok op automatisch updaten staan (nl.pool.ntp.org) maar dit werkt niet met een groot tijdverschil.
Nu zoek ik een oplossing
-om te voorkomen dat de klok meer dan een uur verzet kan worden?
-om geforceerd de klok met een NTP server te synchroniseren?
-bios tijd instellen via Windows?
Of
-iets anders??
Wie een oplossing, tip of ervaring met een gelijk probleem?
Bvd!