[Windows 7] Bitlocker configureren met eetpauze*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Hoi, ik probeerde vandaag een schijfstation te encrypten met Bitlocker, wat standaart bij Windows 7 zit. Helaas moest ik tussendoor eten en heb ik dus even de computer uitgezet, omdat ik wist dat ik daarna gewoon weer door kon gaan met encrypten. Maar nu doet mijn hardeschijf met WIndows 7 het niet meer en heb ik dus geen toegang meer tot mijn data schijf. Ik heb nog wel een installatie van Windows Vista op een andere hardeschijf, maar daarmee kan ik de beveiliging niet opheffen.

Weet iemand hoe ik dit moet doen? Of moet ik weer opnieuw Windows 7 installeren..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Never mind, by magic doet mijn schijf met Windows 7 het weer goed en kan ik weer bij mijn bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine correctie Bitlocker wordt alleen geleverd bij Windows Vista Enterprise en Ultimate, andere versies hebben geen Bitlocker aan boord. ;) Overigens weet ik niet helemaal wat dit precies met OM t maken heeft, dit is meer software gerelateerd. Kleine verhuizing naar WOS dus.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

_Dune_ schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:36:
Kleine correctie Bitlocker wordt alleen geleverd bij Windows Vista Enterprise en Ultimate, andere versies hebben geen Bitlocker aan boord. ;) Overigens weet ik niet helemaal wat dit precies met OM t maken heeft, dit is meer software gerelateerd. Kleine verhuizing naar WOS dus.
Die correctie slaat nergens op. De TS heeft het over Windows 7 en aangezien die eigenlijk alleen beschikbaar is als Ultimate en Professional testversies, hebben ze allemaal Bitlocker aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Hann1BaL schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:39:
[...]

Die correctie slaat nergens op. De TS heeft het over Windows 7 en aangezien die eigenlijk alleen beschikbaar is als Ultimate en Professional testversies, hebben ze allemaal Bitlocker aan boord.
Daar moet ik je helaas ongelijk in geven, ik gebruik op dit moment de Home Premium van Windows 7 (RTM). En ook de andere versies zijn al beschikbaar.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mentox schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:47:
[...]

Daar moet ik je helaas ongelijk in geven, ik gebruik op dit moment de Home Premium van Windows 7 (RTM). En ook de andere versies zijn al beschikbaar.
Ok, zo leren we allemaal wat bij. Maar aangezien de TS dit keer aangaf dat het standaard in zijn Windows 7 zat, gaat het dus over een goede versie van Windows. Dus het commentaar over Vista is dan niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
MPeek schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:36:
Hoi, ik probeerde vandaag een schijfstation te encrypten met Bitlocker, wat standaart bij Windows 7 zit. Helaas moest ik tussendoor eten en heb ik dus even de computer uitgezet, omdat ik wist dat ik daarna gewoon weer door kon gaan met encrypten. Maar nu doet mijn hardeschijf met WIndows 7 het niet meer en heb ik dus geen toegang meer tot mijn data schijf. Ik heb nog wel een installatie van Windows Vista op een andere hardeschijf, maar daarmee kan ik de beveiliging niet opheffen.

Weet iemand hoe ik dit moet doen? Of moet ik weer opnieuw Windows 7 installeren..?
Heb je voordat er werd gestart met het encrypten je key niet geexporteerd? Voor zover ik het weet zou je dan weer toegang tot je schijf moeten kunnen krijgen....lijkt mij. Maar goed..in het ergste geval zul je dus Windows 7 weer opnieuw moeten installeren..

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 08-09-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Mijn systeemschijf doet nog altijd raar en is 9 van de 10 keer niet te herkennen bij het booten, waardoor ik niet op W7 kan. Maar dat is nu even niet belangrijk, ik heb een veel belangrijkere vraag:

Ik zit nu weer op Windows 7 en de hardeschijf doet het prima, maar de encryptie zit nog steeds op mijn hardeschijf. De vorige keer dat ik er op kon had ik de decryptie al aan gezet zodat de hele schijf weer onbeveiligd zou worden, maar nu kan ik dat dus niet meer opnieuw aan de gang zetten... De optie tot 'ontsleutelen' heb ik niet meer in het Bitlocker scherm, maar er staat bij status wel dat hij met ontsleutelen bezig is. Toen dat de vorige keer bezig was kon ik het nog volgen doordat er een icoontje stond in de taakbalk, maar die is nu dus in geen velden of wegen te bekennen.

Mijn vraag:
Is bitlocker nu bezig met het ontsleutelen van mijn schijf of moet ik het toch op een andere manier aanzetten..? Het lampje dat de activiteit van mijn hardeschijf aangeeft brand nu eigenlijk continue, maar ik wil het toch zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben ook benieuwd waar je
omdat ik wist dat ik daarna gewoon weer door kon gaan met encrypten
vandaan haalt.

Met dergelijke operaties wil je dat soort grappen als hibernate/suspend eigenlijk niet doen. Of heb je je PC echt een shutdown gegeven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
Ik had geen keus, de computer zou anders toch wel afgezet worden. Ik kan sowieso niet slapen met de computer aan (er zitten wat casefans in die niet de stilheid-award verdienen..) en mijn ouders hebben liever sowieso niet dat hij 24/7 aan staat. De encryptie van de schijf ging overigens tergend langzaam, na meer dan een halve dag aan staan was hij nog niet eens op 10 procent. Waardeloos dus. Maar uiteindelijk is de schijf weer onbeveiligd, zie ik nu.
Pagina: 1