Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317312

Topicstarter
Beste allemaal,

wie kan/wil mij helpen met het volgende:

ik heb een Nokia N97 gekocht, maar op mij oude phone (N95) staan nog ongeveer 500 contacten, die ik uiteraard graag wil kopieren naar mijn nieuwe telefoon. Ik ben er letterlijk al uren mee aan het prutsen geweest (via pc suite en Ovi - sync ofzo?) maar ik kom er gewoon niet uit.

Hoor heel graag iemand die meer weet!

Alvast veel dank!

Groet, Thijs

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 317312 op 07-09-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Via BlueTooth denk ik zo..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

pc suite en dan back-up contacts? en terugzetten naar je N97?

Moet niet zo'n probleem zijn lijkt me?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar wat moet ik dan aanzetten en selecteren enzo? heb alle boekjes er al bij gehad, en alles al geprobeerd, die telefoons zijn gewoon zo uitgebreid dat ik er niet uit kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:00:
pc suite en dan back-up contacts? en terugzetten naar je N97?

Moet niet zo'n probleem zijn lijkt me?
dat dacht ik zelf ook, maar suite en ovi liggen elkaar niet echt lijkt het wel... ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar om wegwijs te worden in ovi (software van de n97), en om dus de 'gebackupte' contacten daarheen te copyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:49
Probeer anders even de beta versie van Ovi Suite (v2). Bij mij lukte het eerst met Ovi Suite (v1) ook niet.

http://nds1.nokia.com/fil...ite_0_4_122_0_ALL_web.exe

Ik moest overigens mijn contacten wel eerst van mijn SIM naar het telefoongeheugen kopieeren. Maar neem aan dat jou contacten niet op je SIM staan, aangezien je er 500 hebt ;)

Daarna gesynchroniseerd met me laptop via bluetooth (USB kabeltje kan ook, weet niet of de N95 een mini-USB aansluiting heeft?)

Heel dat PC Suite achterwege laten, want ook oudere Nokia's doen het prima met Ovi Suite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

simpelst is om alle contacten naar sim te kopieren met n95, deze sim in n97 doen en contacten kopieren naar telefoon.
dit kopieert niet alle info van contacten,maar wel het belangrijkste deel.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 78792 op 07-09-2009 19:09 . Reden: 500? verwijder degene die je niet meer gebruikt? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:49
Anoniem: 78792 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:07:
simpelst is om alle contacten naar sim te kopieren met n95, deze sim in n97 doen en contacten kopieren naar telefoon.
dit kopieert niet alle info van contacten,maar wel het belangrijkste deel.
500 gaat sowieso niet op een SIM passen ;) Maar wellicht in batches idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
1. Sync met Outlook en de N95, vervolgens sync met de N97 en outlook
2. Op de N95 staat een programmatje dat "overdracht" heet, waarmee je tussen nokia telefoons contactgegevens e.d. kan kopieren. Dat heb ik indertijd gebruikt om de contacten uit mijn oude nokia te halen toen ik de N95 kreeg. Wellicht staat iets vergelijkbaars op de N97 of kun je het programma van de N95 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gusev schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:08:
500 gaat sowieso niet op een SIM passen ;) Maar wellicht in batches idd :P
500 nummers of 500 contacten (met 2, 3 of meer nummers per contact) scheelt wel.. 500 nummers no problem!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Springuin schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:11:
1. Sync met Outlook en de N95, vervolgens sync met de N97 en outlook
2. Op de N95 staat een programmatje dat "overdracht" heet, waarmee je tussen nokia telefoons contactgegevens e.d. kan kopieren. Dat heb ik indertijd gebruikt om de contacten uit mijn oude nokia te halen toen ik de N95 kreeg. Wellicht staat iets vergelijkbaars op de N97 of kun je het programma van de N95 gebruiken.
Inderdaad, dit zijn de goeie oplossingen.

Bij oplossing 2: in de N97:
Menu - Instellingen - Connectiviteit - Gegevensoverdracht - Tel. overdracht. In dat menu kan je via BT je N97 synchroniseren met je N95. Je kunt hierin aangeven welke zaken gesynchroniseerd moeten worden en welke niet.

Het is handig als je er voor zorgt dat van beide toestellen de accu's volledig zijn opgeladen, als je veel te synchroniseren hebt, duurt het wel ff.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
super dank voor de tips, ga het mogen direct proberen! ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mijn N97 vroeg of ik gegevens wou importeren, vervolgens zoekt die naar apparaten (bluetooth aanzetten op beide telefoon's!), dan moet je een code invoeren. Hij kopieert daarna alles.

Dit kan met "overdracht".
Werkt simpel en snel.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

MBV

Bij mij bleef de nokia-software gewoon hangen (6230i) :( Ik heb aardig wat moeten klooien om het voor elkaar te krijgen (via de sim-kaart, en vervolgens alles filteren enzo), maar ik denk nu dat er een makkelijkere optie is: met SyncML. Er zijn gewoon online diensten zoals funambol.com waar je via internet je telefoon mee kan laten synchroniseren, als je dat eerst met je N95 en daarna met je N97 doet heb je alle info :) Voordeel: als je het instelt op dagelijkse synchronisatie heb je altijd een online backup van je contactgegevens, voor het geval je toestel gejat wordt.

Sony-ericsson geeft trouwens de mogelijkheid om je contacten te backuppen naar een geheugenkaartje, kan je dat met je N95 niet ook doen? En dan uitlezen met je N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → NBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MBV schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:58:
Bij mij bleef de nokia-software gewoon hangen (6230i) :( Ik heb aardig wat moeten klooien om het voor elkaar te krijgen (via de sim-kaart, en vervolgens alles filteren enzo), maar ik denk nu dat er een makkelijkere optie is: met SyncML. Er zijn gewoon online diensten zoals funambol.com waar je via internet je telefoon mee kan laten synchroniseren, als je dat eerst met je N95 en daarna met je N97 doet heb je alle info :) Voordeel: als je het instelt op dagelijkse synchronisatie heb je altijd een online backup van je contactgegevens, voor het geval je toestel gejat wordt.

Sony-ericsson geeft trouwens de mogelijkheid om je contacten te backuppen naar een geheugenkaartje, kan je dat met je N95 niet ook doen? En dan uitlezen met je N97?
Ik ben ook van een 6230i naar een N97 gegaan. Via bluetooth contactpersonen gebackupt. Die geimporteerd @ N97 en alles werkte als een tierelier 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267299

kopieer naar sim contacten

dan sim in n97 kopieer sim contacten naar telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

MBV

@Nizzel: dat werkt voor geen meter: je contactnamen worden ingekort, 2 nummers per contact worden 2 contacten, mailadressen en postadressen vallen weg...

@tortelli: bij mij bleef de software alleen maar vast staan. Als hij er al een keertje doorheen kwam, bleek ik geen contacten te hebben 8)7
Pagina: 1