Toon posts:

van redelijk oude PC ( circa 3 jaar) naar Full HD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik zit met een probleem. Ik heb me laatst een 42 inch FULL HD tv gekocht en wil heel graag mijn PC hierop aansluiten zodat ik films/ fotos e.d. rechtstreeks zo kan bekijken.

nu heb ik al geconcludeerd dat mijn PC kast geen DVI / HDMI uitgang heeft dus dat gaat helaas niet door.
Ook heb ik gehoord dat via een usb kabel naar een externe hardeschijf met HDMI uit geen optie is omdat ik dan toch steeds alles moet blijven omschakelen en niet kan laten zitten. ( want ik wil graag aansluiten en niets hoeven om te schakelen)
S video is de minste optie omdat dan de kwaliteit te min is, en mijn TV staat ongeveer 5 meter van de pc af.

Hoe kan ik dit het beste doen? een VGA splitter is me al aangeraden zodat er op de tv hetzelfde beeld komt als mijn monitor? en werkt dit een beetje met die afstand van mij?

Graag hoorde ik de beste optie voor het beste beeld op die tv, Dankjewel!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19
Videokaart upgraden zodat je wel DVI / HDMI uitgangen hebt :?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Neem aan dat je tv gewoon een vga ingang heeft, dus dan lijkt mij de beste optie om gewoon een vga kabel te gebruiken. (heeft je videokaart een dubbele vga uigang?) De afstand is makkelijk te overbruggen, heb hier ooit een 20M vga kabel gebruikt en dat werkte prima.

edit: of gewoon een simpel videokaartje kopen met dvi of hdmi uitgang.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-09-2009 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja daar kan ik inkomen maar geef het liefst niet veel geld meer uit aan mijn huidige pc.. der moet toch een andere manier zijn? of krijg ik uit vga ook nooit goede kwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
en nee, ik heb maar 1 vga uitgang op mijn pc....

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

VGA splitter kan enkel als beide schermen dezelfde resolutie hebben. Je kan een extra/andere videokaart kopen, dan ben je voor een euro of 30-40 wel klaar gok ik.

pricewatch: Club3D HD 3450 256MB GDDR2 PCI-E
pricewatch: Club3D GeForce 7200GS 256MB Passive Low Profile
pricewatch: Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E HDMI
pricewatch: Club3D HD3450

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 10:00
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:55:
en nee, ik heb maar 1 vga uitgang op mijn pc....
Een videokaart met DVI kan je misschien krijgen voor een paar tientjes :) .

Over welke PC(onderdelen) hebben we het hier?

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 15:15
Ik zelf zou niet allemaal kabels gaan kopen , want met z'on VGA Kabel kun je denk ik niet het beste uit je TV halen .
Ik zou als ik jou was gewoon dit kaartje kopen > http://azerty.nl/8-970-10...-gv-r455d3-512i-graf.html

Deze heeft HDMI , DVI , en VGA
En hij kan makkelijk 1080p aan.
En hij is passief gekoeld dus hij is ook stil.

Spuit 11 : 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Spekker op 07-09-2009 19:05 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
maar dan zit ik natuurlijk weer met het probleem: 5 meter afstand met mijn HDMI kabel? en als ik een hdmi uitgang heb kan ik ook echt hd afspelen, of gaat dat nu ook?(als ik bijv een hd film download?)

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

mokumouse

LOLstoel User

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:10:
maar dan zit ik natuurlijk weer met het probleem: 5 meter afstand met mijn HDMI kabel? en als ik een hdmi uitgang heb kan ik ook echt hd afspelen, of gaat dat nu ook?(als ik bijv een hd film download?)
Ligt er aan wat er aan hardware in zit. Maar als de PC al 3 jaar oud is wordt het een twijfel gevalletje ben ik bang... zeker als je videokaart geen dvi / hdmi heeft....

Blaat...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Post anders eens de exacte specs & configuratie van je systeem want zo zitten we allemaal maar in het donker te tasten natuurlijk.

Ik twijfel of je echt HD content kan afspelen met je systeem - zowiezo een videokaart met een enkele VGA poort klinkt toch wel erg oud of low-spec? Kaarten in 2006 hadden toch veelal VGA + DVI output, dubbele VGA of dubbele DVI.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1