[Win 2k3 SBS Exchange] Kan geen email ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• YoUNaS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
We hebben een Server staan met Windows 2003 SBS. Het probleem is, dat we de Exchange server niet aan de praat krijgen als het gaat om het ontvangen van email van buitenaf.

Dit is wat we hebben gedaan:
- Standaard installatie Exchange, geconfigureerd met de wizard "Internet en Email verbinding configureren"(deze gaf overigens wel een foutmelding bij het punt van email instellen, maar je kan alleen "ok" of "cancel" klikken en geeft verder geen informatie.
- Bij de provider waar we ons domein hebben(strato.com) hebben we een mx-record naar het publieke ip-adres van onze server ingesteld, en als backup een mx record naar mailrelay.planet.nl
- In de router heb ik port 25 geforeward naar het lokale ip adres van onze server.

Alles werkt eigenlijk behalve het ontvangen van externe email. Het versturen van email naar de buitenwereld lukt wel gewoon(zonder smarthost).

Als ik vanaf mijn GMAIL een bericht stuur krijg ik hetvolgende terug:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.4.0 Relaying denied (state 14).

We hebben trouwens zakelijk ADSL van KPN met vaste Ip adressen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in de icwlog.txt voor wat meer informatie, want daar zet de CEICW z'n logging neer ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

En die foutmelding van Gmail is ook best duidelijk :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ow whoops :+

Strato is je provider :P

Maar probeer eens een mail te droppen via telnet..en probeer dit ook bij de mailrelay van planet.

[ Voor 150% gewijzigd door Glashelder op 07-09-2009 19:53 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:39

ralpje

Deugpopje

Werkt de mailrelay van planet niet alleen als je een domein via planet hebt? Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar voor iedereen gaan relayen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• YoUNaS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
ralpje schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:59:
Werkt de mailrelay van planet niet alleen als je een domein via planet hebt? Ik kan me niet voorstellen dat ze zomaar voor iedereen gaan relayen.
Ik heb het ingesteld volgens onderstaande instructies, en daar staat de relay van planet genoemd:
http://zakelijk.kpn.com/b...tenservice/faq-module.htm
Pagina: 1