Toon posts:

[VB6.0] Poort uitluisteren

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik heb een stukje hardware gemaakt om een serieel signaal om te zetten (via een Xport van Lantronix) op het TCP/IP netwerk. Tot zover gaat alles goed.

Maar nu heb ik gebrobeerd om in VB6.0 een soort 'vieuwer' te maken om te zien water er daadwerkelijk binnenkomt op de TCP/IP poort maar dat werkt niet.
Ik ben een enorme sukkel :? op het gebied van programmeren dus dat verbaasd me eigenlijk niets.

Is er iemand die een stukje 'eenvoudige' broncode heeft slingeren, ik hoef alleen te weten wat er binnenkomt verder niets.

Mij is het IP adres en poort bekend namelijk 192.168.0.148 en poort 41110.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ben je al bekend met Wireshark? Daarmee kun je precies zien wat voor netwerkverkeer er langs je netwerkkaart komt. Let er op dat als er een switch tussen een ander apparaat zit en jouw computer dat je alleen verkeer te zien krijgt dat daadwerkelijk voor jou bedoeld is.

Als je vanuit je xport wilt connecten naar je pc dan wil je een tcp server maken. Wellicht kun je hier iets mee: http://tcp.oflameron.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is niet echt een EL-vraag; het heeft feitelijk niets met daadwerkelijk elektronica te maken. Je topic zou eerder in programming horen, maar daar ga ik het niet heenmoven: daar is je topicstart namelijk te karig mee. Lees even het beleid in programming door, zet erbij wat je zelf al geprobeerd of gegoogled hebt en de precieze specs van de XPort-netwerkverbinding (is 't bijvoorbeeld tcp of udp? Is het een client- of een server-socket?) en start in PRG een topic.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.