• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik ben bezig met het opzetten van mijn thuisbios. Ik heb de beamer al gekocht (Optoma HD65). Ook het geluid is geregeld. En ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn Xtreamer verzonden is. Tijd voor een scherm dus.

Ik weet niet echt wat te kiezen. Mijn budget gaat tot € 500 maar eigenlijk wil ik onder de € 300 blijven.

Ik weet dat spanschermen de beste vlakke ondergrond leveren. Maar ze zijn relatief duur en ik ben bang voor vlekken en vuil etc.
Elektrische schermen zijn over het algemeen (gek genoeg) vaak wat goedkoper (waar dat in zit ben ik nog niet achter). Voordeel is dat het scherm als het niet gebruikt wordt opgeborgen is. Nadeel is de verhalen over scheef oprollen met alle gevolgen van dien.

Ik weet het dus even niet meer en hoop wat advies van jullie te krijgen mbt voor en nadelen van ieder scherm.

Ook tips tav merken en winkels zijn handig, momenteel ben ik even lost.

Crap verkeerde subforum, mod move even. BVD

[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 07-09-2009 17:26 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb mijn elektrisch 16/9 3m x 2m scherm met afstandsbediening in Duitsland besteld: hier
(met verzending inbegrepen: € 348)

Ik ben zéér tevreden over dit scherm. Het werkt absoluut perfect, is geruisloos, heeft een zeer goede afwerking en geeft een prachtig beeld. En dat alles aan een zeer interessante prijs!

[ Voor 7% gewijzigd door Neobahamuth op 07-09-2009 19:38 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > LPPR

Wise enough to play the fool

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Is het een dedicated ht-ruimte? Zo ja, voor een spanscherm gaan dan heb je altijd het beste beeld! :) Op htforum kan je vaak ook wel een goedkoop 2e hands spanscherm vinden. Daarnaast zou ik me er niet te druk om maken dat het vuil wordt.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Een spanscherm is natuurlijk altijd beter als een rolscherm, ookal zou je die met 'spanners' kunnen kopen.

Spanschermen zijn ook mooier afgewerkt, flueel rondom etc.

Als het scherm dus niet hoef opgerolt te worden zou ik ZEKER voor een spanscherm gaan. Dingen zijn btw mochten ze vies worden met een doekje schoon te maken!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij is een spanscherm over het algemeen juist goedkoper, aangezien het in principe een goedkopere constructie is dan een elektrisch scherm. Als je het kwijt kunt, zou ik ook voor een spanscherm gaan. Een goed en niet te duur merk is bijv. Kingpin.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
chrissis schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:02:
Is het een dedicated ht-ruimte? Zo ja, voor een spanscherm gaan dan heb je altijd het beste beeld! :) Op htforum kan je vaak ook wel een goedkoop 2e hands spanscherm vinden. Daarnaast zou ik me er niet te druk om maken dat het vuil wordt.
Ja het is een dedicated ht-ruimte.
Maar die kleine vlekjes die je wel eens op witte gordijnen ziet zit ik niet op te wachten.
jasjenl schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:33:
Volgens mij is een spanscherm over het algemeen juist goedkoper, aangezien het in principe een goedkopere constructie is dan een elektrisch scherm. Als je het kwijt kunt, zou ik ook voor een spanscherm gaan. Een goed en niet te duur merk is bijv. Kingpin.
Nou waar ik zoek zijn de spanschermen eigenlijk altijd duurder. Ik zal even wat voorbeelden opzoeken.
Electrisch scherm 1 € 199,-
Spanscherm 1 € 299,-
Elektrisch scherm 2 € 289,-
Spanscherm 2 € 379,99

Dus spanschermen zijn idd iets duurder. Maar het beeld is dus beter. Ik zat zelf ook aan een spanscherm te denken omdat dat voor de akoestiek ook iets beter lijkt. (ligt laminaat in de ruimte) dus iedere vorm van stof is welkom ;)

[ Voor 64% gewijzigd door 911GT2 op 08-09-2009 10:00 ]

Pagina: 1