Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb windows Vista 32 bits en een nvidia geforce 8500 GT.

Ik heb de drivers voor deze videokaart gewoon gedownload van de nvida site maar ik loop tegen een probleem aan. De installatie verloopt correct alleen zodra ik opnieuw opstart en weer kom in het windows gebruikers scherm is het beeld heel erg groot (800x600). Zodra ik dan inlog blijft het op 800x600 staan en na een paar sec springt ie op de resolutie die ik ingesteld heb (1152x864). Dit is behoorlijk irritant.

Weet iemand hier iets voor?

Alvast bedankt

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig op een tv aangesloten? Heb het zelfde probleem met een 9500gt dacht ik. Op mijn tv verspringt de resolutie ook nadat windows geladen/ingelogd is. Op mijn monitor op ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTX280 heb ik.

Dit nadeel heb ik dus ook gemerkt. Het is begonnen toen ze de 180 drivers gingen uitbrengen. Daarvoor had ik er geen last van.
Ook was mijn probleem dat als ik op 1920x1080 draaide, dat de hz van 60 naar 24 ging. Elke keer met opstarten dus.
Op de 1 of andere manier word de driver van de tv heel laat geladen. Monitor is geen probleem hier.

Je kan is proberen om de 190 drivers te downloaden en kijken of het helpt. Bij mij is gelukkig alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
hij start nu op en geeft de juiste resolutie aan en springt daarna na 2 sec meteen over op 640. als ik dan inlog met een gebruiker is het na het opstarten van alles weer goed (springt weer op 1152)

momenteel draai ik die 190 drivers trouwens...

bedankt

edit: met de 180-series drivers lijkt het probleem opgelost.. Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 21% gewijzigd door xenor op 07-09-2009 23:17 ]

-