(ADSL) Internet via VPN sharen via crosscable?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen want ik zie door de bomen het bos niet echt meer :'(

Ik zit bij m'n vriendin en die heeft internet (ADSL) via VPN PPTP en/of L2PT (ze heeft 2 verschillende providers waaruit ze kan kiezen via dezelfde verbinding, de ene is PPTP, de ander L2PT)). Het probleem is als volgt: Ik moet voor m'n werk verbinding maken via VPN, echter omdat m'n vriendin internet via VPN heeft, kan ik geen VPN verbinding op een VPN verbinding opbouwen :(

Nu zat ik dus aan het volgende te denken: Ze heeft 2 NIC's in haar PC, dus het zou mogelijk moeten zijn om op haar PC via VPN verbinding met internet te maken en dan deze verbinding via de 2e NIC te sharen?

Ik heb een crosscable tot m'n beschikking aangezien ze 2 10/100Mbit RealTek NIC's heeft waarbij het dus nodig is om een crosscable te gebruiken (itt met 1Gb NIC waarbij je met een straight cable ook aan de slag kan).

Ik heb al geprobeerd om het met ICS aan de praat te krijgen echter dat werkt niet omdat ICS alleen met 192.168.x.x overweg kan en ze voor haar ISP's andere config moet gebruiken.

Beide PC's gebruiken Windows XP.

Heeft iemand suggesties?

webOS all the way!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
hangt ervan af welke vpn setup zij heeft maar in de meeste gevallen is dit niet doenbaar.

dit is nou net de opzet van VPN, virtual PRIVATE network. indien de opzet gedaan is hoe VPN bedoeld is dan zal je nooit een vpn in een vpn kunnen openen.

[ Voor 46% gewijzigd door ItsValium op 07-09-2009 16:04 ]

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
ItsValium schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:00:
hangt ervan af welke vpn setup zij heeft maar in de meeste gevallen is dit niet doenbaar.

dit is nou net de opzet van VPN, virtual PRIVATE network. indien de opzet gedaan is hoe VPN bedoeld is dan zal je nooit een vpn in een vpn kunnen openen.
De vorige keer dat ik hier was heb ik het voor elkaar gekregen met een iets andere setup, dus technisch lijkt het wel te kunnen (via de PPTP provider).

Ik had toen geen crosscable beschikbaar maar een goedkope switch/hub.

Toen had ik het als volgt ingesteld en het werkte....

VPN->NIC 1 PC Vriendin->NIC2 PC vriendin->switch/hub->Werk Laptop

E.e.a. middels het programma WinGate Server op PC vriendin en WinGate Client op werk laptop. Echter dit is alweer 6 maanden geleden en weet niet meer precies hoe e.e.a. in te stellen en de config is nu ook net wat anders :'(

webOS all the way!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 20:03
Al je nu met een crosscable werkt, moet je het netzo instellen als destijds met de switch. Dus vaste IP adressen gebruiken, en de internetverbinding delen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ik heb het nu eindelijk aardig aan de praat.

Wingate er tussenuit gegooid. Ik heb nu met ICS de VPN verbinding gedeeld met LAN 2 op m'n vriendin d'r PC.

LAN 2 als volgt ingesteld:
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0

Preferred en Alternate DNS zijn leeg

LAN op m'n werk laptop:
IP: 192.168.0.2
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Preferred en Alternate DNS zijn leeg

Nu kan ik connecten naar VPN van m'n werk :) Echter nog 1 klein probleempje: Dit kan alleen op basis van IP. Hij resolved www.tweakers.net bijvoorbeeld niet, echter wanneer ik het IP gebruik werkt het wel.

Het lijkt mij dat dit iets met de DNS te maken heeft. Hoe moet ik deze instellen om dit ook werkend te krijgen?

webOS all the way!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Opendns gebruiken bijv? http://www.opendns.com/ :)

Specs

Pagina: 1