Documentatie te vinden over formaat rekeningafschriften?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-08 12:03
Hallo,

Ik ben bezig met een tooltje om mijn rekeningafschriften digitaal te kunnen downloaden en deze vervolgens in een eigen database te bewaren. (Ja, ik weet dat daar al tooltjes voor zijn, maar het is ook een hobby project van mezelf om wat nieuwe programmeertechnieken in te proberen).

Nu heb ik zelf al alle verschillende digitale afschriften van de Postbank^H^H^H^H^H^H^H^H, ehm ING reverse engineered.

Nu ga ik ook rekeningafschriften van andere banken toevoegen. Toen ik de formaten van de Rabobank bekeek zag ik dat zij 3 verschillende afschriften hebben, allemaal (uiteraard) weer afwijkend van de ING.

Weet iemand of er standaard wat documentatie te vinden is over de indeling van deze formaten? Ik heb al wat gegoogled, maar niets specifieks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
MT940 is een standaard formaat voor elektronische afschriften, veel banken bieden dit formaat ook aan. Per bank kunnen de details wat verschillen, dus vraag bij de desbetreffende bank de informatie op over "hun" MT940.

https://mijn.ingbank.nl/i..._handboek_mt940_nl_v4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bedoel je (bij de ING dan) de mogelijkheid tot het downloaden van een csv bestand? Ik neem aan dat de Rabobank in een csv, qif, ofx, qfx of ander gangbaar formaat de downloads aanbiedt.

Hoezo zou je die formaten moeten "reverse engineeren"? Het zijn gewoon gespecificeerde formaten waarbij je weet wat je kan verwachten (dat is namelijk gedocumenteerd). Daar is toch niets reverse engineeren aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Voor de Rabo kun je hier wat vinden: http://www.rabobank.nl/be...he_betaaldiensten/export/. SNS bank kun je emailen, het formaat van hun csv bestanden kun je dan iig krijgen (misschien ook andere formaten). Van de andere banken is het wat moeilijker om de details te vinden inderdaad. Neem gewoon contact op met ze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-08 12:03
Het gaat inderdaad om de standaard komma-gescheiden en fixed length bestanden. Ik hanteer de term reverse engineeren omdat ik zelf de data zonder documentatie heb herleid (door mijn eigen rekeningafschriften te gebruiken).

Het gaat me dus om linkjes naar de desbetreffende documentatie. Die link voor de Rabobank is erg handig - bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Voor een klant moet ik zo'n rekeningoverzicht importeren in het administratiesysteem, maar dat moet eigenlijk bankonafhankelijk (in ieder geval voor de grootse banken) gebeuren. De vereniging van banken is inmiddels bezig om XML te introduceren (yes!), maar dat is een kwestie van lange termijn.

Weet iemand een (wellicht commerciële) partij die hier al mee bezig is en mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 07:42
Wat ik altijd doe is de aanhalingstekens verwijderen en daarna alleen om de cijfers de aanhalingstekens plaatsen
en de punten in comma's veranderen, dit importeer je als csv data in ieder spreadsheet programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
TS, ben je al iets verder gekomen?

Ik heb deze site wel gevonden: http://sourceforge.net/projects/mt940phpclass/files/, maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn MT940-file (ABN Amro) niet werkte. Wellicht kunnen we* proberen die class te verbeteren? Volgens mij ligt het SourceForge-project helemaal stil.

* ik wil mijn programmeerkennis inzetten, maar ben ook wel bereid tot een financiële bijdrage in een open source-project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zeg, je hebt dit topic al eens eerder gekicked toen het 3 maanden oud was, nu een half jaar later weer. In die tijd ben je nog steeds niets wijzer geworden? Maak maar even een eigen topic.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.